/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny Windows XP skal indlæses
Fra : yearhouse
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 22-01-05 15:49

Datteren har XP-Home, hvor aktiveringsperioden udløber...og der er ikke flere "forsøg" tilbage.
Nu har hun imidlertid fået en XP-Proff.
Kan vi indlæse dén, UDEN at slette programmer, driver m.m. således vi simpelthen erstatter styresystem...?
Eller det er måske ikke så simpelt?

Accepteret svar
Fra : CyberfishY

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-05 15:55

hvis ikke der kommer nogen form for menu frem med at opgradere når i sætter den nye windows skive i så kan i godt glemme det.

det vil helt sikkert oxo køre mere stabilt ved en format...når i formatere så sørg for at lave flere partioner ...(dele hardisken op) så i kan installer windows på det ene drev og programmer på det andet

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 22-01-05 16:00

Tak for svaret CyberfishY.

Nu skal jeg vist have lært noget om de "partioner"....er der et godt sted, hvor jeg kan lære lidt af det?.........jeg er nok lidt "tung i r....", så håber er der noget på "Dansk"

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 16:14

Faktisk så er det let nok hvis man følger den installations menu i windows xp..den har en menu hvor du kan oprette partioner meget let....men når dette udføres så mister man ALT hvad man har liggende..
men så er man oxo sikker på at have fået renset godt ud på sin HD

Når man opretter en partion på sin HD så skal man angive hvor meget den skal være delt op i ...eks jeg har en 80 gb hd som er delt op med 15 gb til windows og resten til spil og andre dokumenter.

ville gerne hjæle mere men ved ikke lige hvordan jeg ellers skal skære det ud i pap , hvis du ikke har prøvet det før....men det kan helt sikkert betale sog at få lavt diise partioner.

held og lykke