/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
musik cd til mp3
Fra : jumjum
Vist : 267 gange
100 point
Dato : 21-01-05 11:36

hej er der nogen der kender et godt pogram der laver musik cdér om til mp3 så jeg kan få lagt musik på min mp3 afspiller
pogrammet må gerne være nem og bruge og gerne dansk og gratis
m.v.h
jumjum

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-01-05 11:39

Hey!

dB Power Amp Music Converter er god, hurtig og super let at bruge. Godt nok ikke på dansk, men når jeg siger let, er det virkelig let! Du kan hente det her:

http://www.download.com/dBpowerAmp-Music-Converter/3000-2140_4-10341187.html?tag=lst-0-1

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 11:39

Nullsofts WinAmp 5 kan lave mp3'ere ud af dine CD'er.
Microsofts Media Player 10 har også "cd rip" funktionalitet, der kan gøre det. (måske kun til WMA format)

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-05 11:41

Microsoft Media Player er på dansk, og kan godt lave mp3'ere (har lige checket)!

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-01-05 11:44

Det består af to dele; én til at konvertere fx wav til mp3 eller omvendt og én til at rippe fra cd. Den sidstnævnte er selvfølgelig den du skal bruge og identificeres ved cd-ikonet. Du åbner programmet og skal stort set intet andet end at trykke rip eller copy eller hvad der nu står. (har det ikk lige installeret pt) håber du får det til at fungere.

Som du kan se fra download.com er det med afstand det mest downloadede mp3 decoder program (næst efter winamp) med over 6 mill downloads. Men gode er, at det KUN er lavet til det formål at rippe og konvertere, så man får ingen ekstra features som afspilning, hvilket også er fuldstændig ligemeget. Her har du jo Media playeren og din mp3-afspiller. Det gør netop også, at programmet er super let at bruge.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 11:45

..og Microsoft Media Player 10 er også ganske gratis.
Hvis ikke du allerede har hentet det med Windows Update så kan du finde det her: http://www.microsoft.com/mediaplayer

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-01-05 11:47

hehe, ja, det er måske lidt lettere med media playeren... i version 9 kunne den vist kun rippe mp3'er i 64 Kb/s, men det er åbenbart lavet om du.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 11:55

Ja, det er op til 320kbps i version 10. Det er jo lækkert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 12:08

jaja og så er der jo lige musicmatch - lækker og kan det hele

Godkendelse af svar
Fra : jumjum

Dato : 21-01-05 12:17

Tak for svaret Harlekin.