/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Eheim proff. serie 1 vs. serie 2.
Fra : Wheelie
Vist : 1308 gange
150 point
Dato : 24-08-02 10:19

Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne høre andres erfaringer.
Mvh Wheelie

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 24-08-02 11:21

Hvis du kan lidt tysk, kan du læse brugernes meninger om dem her: http://www.zooplus.de/artikelwertung_all.asp?ID=6016&PG=f_bew.gif&A_VID=259

Du kan også læse specifikationer på engelsk her:

http://www.brooklands.co.nz/eheim/media.htm

http://www.aquatics-online.co.uk/bigpics/eheiminfo.htm

Men selvfølgelig er der da også noget på dansk:

http://www.zoocity.dk/templates/group.asp?group=121

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 10:04

Wheelie wrote:
> Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> høre andres erfaringer.

Erfaringer har jeg ingen af ... indtil videre.
Dog vil min reflektion være at serie 2 er efterfølgeren til serie 1 og
at der er tilføjet funktionalitet i form af en ansugningsmekanisme og
forbedrede lynkoblinger.

Jeg har to serie 1; den næste bliver en serie 2.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
ICQ UIN         4133803

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 11:34

Jeg har begge typer og vil anbefale at købe II'eren fordi den har en dobbelt
så tyk indsugning som I'eren.
Muligvis er II-serien ikke kraftig nok til dit akvarie, hvis du har store
cichlider, så skal du kigge på en kraftigere type f.eks. Classic.

Jan

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6dH99.13172$ww6.1806281@news010.worldonline.dk...
> Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> høre andres erfaringer.
> Mvh Wheelie
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 12:10

Den pumpestarter der sidder på min 2026 giver jeg ikke en dyt for....det er
noget skod der ikke suger vand nok ind !
Skulle jeg vælge ny pumpe idag blev det serie I og en Classic hvis det var
til en 530L, 2217, 2250 eller 2260 alt efter hvad fisk der skal i.

--
SOS icq: 102169245

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
news:3D674C1C.90101@suder.dk...
> Wheelie wrote:
> > Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> > jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> > syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> > høre andres erfaringer.
>
> Erfaringer har jeg ingen af ... indtil videre.
> Dog vil min reflektion være at serie 2 er efterfølgeren til serie 1 og
> at der er tilføjet funktionalitet i form af en ansugningsmekanisme og
> forbedrede lynkoblinger.
>
> Jeg har to serie 1; den næste bliver en serie 2.
>
> --
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> ICQ UIN 4133803
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 17:49

>Den pumpestarter der sidder på min 2026 giver jeg ikke en dyt >for....det
er noget skod der ikke suger vand nok ind !

Jeg har haft en 2028 prof 2 i noget tid nu, og jeg er meget tilfreds med
den, ansugningen virker fint hos mig de gange jeg har brugt den!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 12:06

Desuden er "ansugningsmekanisme" overflødig såfremt man fylder pumpen op med
vand inden man sætter strøm til den.

--

Venligst,
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

"Søren Steffensen" <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:ak7p6t$2shd$1@news.cybercity.dk...
> Den pumpestarter der sidder på min 2026 giver jeg ikke en dyt for....det
er
> noget skod der ikke suger vand nok ind !
> Skulle jeg vælge ny pumpe idag blev det serie I og en Classic hvis det var
> til en 530L, 2217, 2250 eller 2260 alt efter hvad fisk der skal i.
>
> --
> SOS icq: 102169245
>
> "Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> news:3D674C1C.90101@suder.dk...
> > Wheelie wrote:
> > > Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> > > jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> > > syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> > > høre andres erfaringer.
> >
> > Erfaringer har jeg ingen af ... indtil videre.
> > Dog vil min reflektion være at serie 2 er efterfølgeren til serie 1 og
> > at der er tilføjet funktionalitet i form af en ansugningsmekanisme og
> > forbedrede lynkoblinger.
> >
> > Jeg har to serie 1; den næste bliver en serie 2.
> >
> > --
> > Mvh. / Best regards,
> > Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> > ICQ UIN 4133803
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 14:43

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6dH99.13172$ww6.1806281@news010.worldonline.dk...
> Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> høre andres erfaringer.
> Mvh Wheelie

Hvorfor skal det være eheim? fordi du har for mange penge?
Stod selv over for at skulle købe en ny pumpe til et 325l. Jeg synes det var
dyrt for en eheim til omkring 2k
Jeg købte en Via aqua på www.akvanet.dk og har kun været mere end tilfreds
med den. den fik jeg for 975 tror jeg nok. Så hvorfor ikke dette alternativ?
bortset fra den måske er lige i underkanten kraftig nok. Men er det den
eneste grund?

Brian

www.gronaerten.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 17:36

Brizz wrote:
> "Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:6dH99.13172$ww6.1806281@news010.worldonline.dk...
>
>>Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
>>jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
>>syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
>>høre andres erfaringer.
>>Mvh Wheelie
>
> Hvorfor skal det være eheim? fordi du har for mange penge?

Så kan man sikkert finde et dyrere alternativ...

> Stod selv over for at skulle købe en ny pumpe til et 325l. Jeg synes det var
> dyrt for en eheim til omkring 2k

Du har måske kigget det forkerte sted...
En Eheim Professional II 2226 fåes til ca. 1000,- inkl. porto. Dette er
blot et eksempel.

> Jeg købte en Via aqua på www.akvanet.dk og har kun været mere end tilfreds
> med den. den fik jeg for 975 tror jeg nok. Så hvorfor ikke dette alternativ?
> bortset fra den måske er lige i underkanten kraftig nok. Men er det den
> eneste grund?

Min erfaring:
Eheim svarer til Mercedes.
For nogen bare et mærke, men for mange andre det mest gennemførte og
mest velfungerende stykke automobil, der fåes til en forståelig (men dog
ikke lav) pris.

Jeg siger ikke at Via ikke er godt som alternativ; jeg har selv flere
Via-stumper i min samling af akvariesager.
Det er bare ikke lige så godt som Eheim, hvis du sammenligner på
samlekvalitet, støbekvalitet, mulighed for at få reservedele til selv
ældre modeller etc.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
ICQ UIN         4133803

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 19:21

Det er også min løsning på problemet, bare latterligt når de nu har lavet
mekanismen

--
SOS icq: 102169245

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse
news:akadn5$gme$1@sunsite.dk...
> Desuden er "ansugningsmekanisme" overflødig såfremt man fylder pumpen op
med
> vand inden man sætter strøm til den.
>
> --
>
> Venligst,
> Thomas Schreiber
> -
> www.stall.dk
>
> "Søren Steffensen" <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:ak7p6t$2shd$1@news.cybercity.dk...
> > Den pumpestarter der sidder på min 2026 giver jeg ikke en dyt for....det
> er
> > noget skod der ikke suger vand nok ind !
> > Skulle jeg vælge ny pumpe idag blev det serie I og en Classic hvis det
var
> > til en 530L, 2217, 2250 eller 2260 alt efter hvad fisk der skal i.
> >
> > --
> > SOS icq: 102169245
> >
> > "Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3D674C1C.90101@suder.dk...
> > > Wheelie wrote:
> > > > Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil
det
> > > > jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst.
Umiddelbart
> > > > syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> > > > høre andres erfaringer.
> > >
> > > Erfaringer har jeg ingen af ... indtil videre.
> > > Dog vil min reflektion være at serie 2 er efterfølgeren til serie 1 og
> > > at der er tilføjet funktionalitet i form af en ansugningsmekanisme og
> > > forbedrede lynkoblinger.
> > >
> > > Jeg har to serie 1; den næste bliver en serie 2.
> > >
> > > --
> > > Mvh. / Best regards,
> > > Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> > > ICQ UIN 4133803
> > >
> >
>

Kommentar
Fra : Wheelie

Dato : 27-08-02 07:07

"Steen Suder" skrev d. 25-08-02 17:36 dette indlæg :
> Brizz wrote:
> > "Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:6dH99.13172$ww6.1806281@news010.worldonline.dk...
> >
> >>Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> >>jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> >>syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> >>høre andres erfaringer.
> >>Mvh Wheelie
> >
> > Hvorfor skal det være eheim? fordi du har for mange penge?
>
> Så kan man sikkert finde et dyrere alternativ...
>
> >
>
> Du har måske kigget det forkerte sted...
> En Eheim Professional II 2226 fåes til ca. 1000,- inkl. porto. Dette er
> blot et eksempel.
>
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Jeg ville da meget gerne om du kunne fortælle mig hvor jeg kan finde proff. 2 serien til 1000 kr - så er der jo lidt ekstra til fisk... ps. hvis det er for du ikke vil gøre reklame for et firma/site her på siden, kunne du så sende mig en privat mail?
Mvh Wheelie.
Jsigh@hotmail.com
>

Kommentar
Fra : Wheelie

Dato : 27-08-02 07:16

"Søren Steffensen" skrev d. 24-08-02 12:10 dette indlæg :
> Den pumpestarter der sidder på min 2026 giver jeg ikke en dyt for....det er
> noget skod der ikke suger vand nok ind !
> Skulle jeg vælge ny pumpe idag blev det serie I og en Classic hvis det var
> til en 530L, 2217, 2250 eller 2260 alt efter hvad fisk der skal i.
>
> Jeg har pt. en Eheim Classic 2217 (som jeg evt. sælger sammen med mit 250 l.) og jeg synes den er skide besværlig når den skal renses, og det er derfor jeg har kig på andre modeller. Mit nye akv. bliver IKKE på 530 l alligevel - glemte lige at cleare det med kæresten først *øv* - så jeg må nok nøjes med et 325 l. Det burde enten proff. 1 eller 2 serien vel kunne klare idet jeg også regner med at supplere med et stort powerhead. Der kommer til at gå ca. 15-20 malawier (mbunaer).
>Mvh Wheelie

>
> "Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> news:3D674C1C.90101@suder.dk...
> > Wheelie wrote:
> > > Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
> > > jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
> > > syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
> > > høre andres erfaringer.
> >
> > Erfaringer har jeg ingen af ... indtil videre.
> > Dog vil min reflektion være at serie 2 er efterfølgeren til serie 1 og
> > at der er tilføjet funktionalitet i form af en ansugningsmekanisme og
> > forbedrede lynkoblinger.
> >
> > Jeg har to serie 1; den næste bliver en serie 2.
> >
> > --
> > Mvh. / Best regards,
> > Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> > ICQ UIN 4133803
> >
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 150 point
Dato : 27-08-02 10:18

Wheelie wrote:
> "Steen Suder" skrev d. 25-08-02 17:36 dette indlæg :

<KLIP>

>>Du har måske kigget det forkerte sted...
>>En Eheim Professional II 2226 fåes til ca. 1000,- inkl. porto. Dette
>
> er
>
>>blot et eksempel.
>>
>>Mvh. / Best regards,
>>Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
>
> Jeg ville da meget gerne om du kunne fortælle mig hvor jeg kan finde
> proff. 2 serien til 1000 kr - så er der jo lidt ekstra til fisk...
> ps. hvis det er for du ikke vil gøre reklame for et firma/site her på
> siden, kunne du så sende mig en privat mail?

Da jeg ikke har noget med firmaet at gøre, kommer der info her:

<http://www.aquaristic.net/>, søg på "II 2026".

For at det ikke skal være løgn, ser jeg nu at den og 2028 er på tilbud:
2026 koster EUR 120,- og 2028 EUR 160,-. Det er henholdsvis DKK 893,- og
DKK 1190,-.

Kig i "Special offers"-sektionen.

Der kommer så lidt porto oveni, ca. DKK 60,-, vil jeg anslå.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
ICQ UIN         4133803

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 27-08-02 12:36

Tak for svaret Steen Suder - det er noget der kan mærkes på en SU....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-02 17:50

On Sat, 24 Aug 2002 08:19:30 GMT, "Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk>
wrote:

>Inden jeg køber mig fattig i en ny pumpe til et 530 l. akv. så vil det
>jo være rart at vide hvilken af de to serier der er bedst. Umiddelbart
>syntes jeg serie 1 ser lidt mere bruger venlig ud, men jeg vil gerne
>høre andres erfaringer.
>Mvh Wheelie

Har i dag købt en Eheim 2217 for 1000 Kr. så de er ikke så dyrer
iforhold til andre.
M.V.H kim.jurgensen@tdcadsl.dk