/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hvad hedder det så ???????????
Fra : miritdk
Vist : 917 gange
20 point
Dato : 20-01-05 23:53

kombineret morgenmad og frokost kaldes for brunch - ok - hvad kaldes så kombineret frokost og aftensmad ?????

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-01-05 23:56

brunch shupper ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-01-05 00:03

lunper ?? (lunch+supper)

lunner ?? (lunch+dinner)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-05 00:16

Det gør man bare IKKE - Så mister man jo et måltid

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 00:17

Ka' det ikke være ligemeget hvad det hedder, hvis bare det smager godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 00:18

jo egentlig dova - men vi har en familiediskussion igang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 00:19

Klumme - - nææææææ så spiser man bare natmad også

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-01-05 00:21

det bli'r "natmaden" ikke glad for

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-05 00:22

Nåååå - Så er det ok.... og dog - Natmad, det kunne man jo alligevel. Nul Amigo, du mister et måltid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 00:24

Klumme det er da ligegyldigt - det gør man jo også med brunch

berpox - den natmad(en) har jeg i hvertfald da ikke i sinde at spise *G*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-05 00:37

Ja Ja miritdk, men en fejl bliver jo ikke bedre af at blive gentaget LOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 05:57

Det hedder socialt utilpasset _ Dur ikke på arbejdsmarkedet!

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 20 point
Dato : 21-01-05 09:35

After brunch, Big tasty brunch, Snack, candlelight brunch eller candlelight supper

Så er der lidt at vælge imellem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 09:57

Det hedder : Four O'clock Dinner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 10:48

ville da nødigt spise så kort efter molo - men lyder faktisk helt rigtigt - øv -

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 13:58

Hello there! (må jeg lige være med på din tråd mirit? - tak!)
Hvem kan overhovedet spise noget som helst, når man lige har måtte gennemgå en systemgendannelse på pc'en der tog 25 minutter - øv

Men om nogle timer bliver det : "The late late dinner" (med brun sovs)

Viidste I forresten at når det er noget tynd væde uden særlig smag man hælder over kartofler og kød, så hedder det "sauce", (udtales:"Såse") men hvis det en noget rigtig tykt og velsmagende så hedder det sovs?

Mvh
Joan

P.S. fik du mit svar mirit , om at jeg da ikke er fornærmet?
P.S. 2 er den laaaaaange tråd med dig og Dova helt væk??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 14:27

joanjoergensen -> Jotak det vidste jeg godt. Hvis omtalte sovs er velsmagende, men ikke ekseptionel hedder det bare :

Dyppelse

</AMA'R>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 15:38

molo........... "dyppelse: sovs til at hælde over mad = sovs "

joanjoergensen..... ja da - fik dit svar og den laaaaaaaaaaaaaaaaaaange tråd er ikke væk- kan du ikke finde den ?????????

rpje.........hmmm candlelight dinner lyder jo helt fint - den skal jeg lige have skrevet bag øret

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 16:00

mirit: Jo jeg kan godt finde den laaaaangre NU - efter jeg har systemgendannet.
Man har jo vænnet sig til den og angribes næsten af abstinenser, hvis man ikke kan åbne den - men det tager lang tid at komme ind på den
Candledlight? kan det spises?
MOLOKYLE: Dyppelse = pandesovs! man kommer vand på stegepanden, når man har stegt koteletter og så en terning i - tjae. . . .

Jeg skal lige i byen og købe lidt ind - koteletter!

God weekend!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 16:17

joan det var ikke candy light candle = levende lys

hvis du kommer en terning i den SKYSOVS/DYPPELSE du steger dine kotteletter i - er det da synd - det er jo lige noget der smager mums

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 19:45

OK mirit, nu er middagen spist (the late late dinner - med to små stearinlys tændt.
Candlelight det er jo også noget mus spiser

Candy? oh ja, sukkergodt til aftenkaffen (ikke nescafe mirit)

Koteletterne blev serveret med "Toscanagrønt" fra Brugsen, det er så godt! og lidt smeltet smør over Ssshhhhhh . . . . . (nej, vi bruger altså ingen terning) -

Ha' en god aften
Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 21:39

mums joanjoergensen

men hva´ f--------------ilan er det for noget candleligt mus æder ????????????????????????

(forvirret)

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 22:14

mirit: Jeg er ikke god til at være SÅ morsom, men jeg prøvede bare.
Ja men du véd da godt, at mus æder stearinlys - ikke? (blandt meget andet)
Og så havde vi en lille snak om Candlelight (candle = lys) ikke?
Og så forsøgte jeg at lave sjov med ordet : "Candlelightdinner" og ville lade som om, det skulle være en middag, hvor man spiste noget der hed "Candlelight"! og så spurgte jeg om "Candlelight" kunne spises? (jeg prøvede at være morsom idet jeg tænkte på små mus der æder alt - også lys (candles) - - - Jeg sidder her og skraldgriner, for det er så indviklet, når man skal prøve at forklare sit eget mislykkede forsøg på at være vittig. [hør] UNDSKYLD mirit, lad dig ikke forvirre af at jeg har lidt. Har du virkelig aldrig hørt om mus, der æder lysestumper?
Men nu kom vi vist langt væk fra Brunch og Lunch. Men fik du svar på hvad du skal kalde kombineret frokost og aftensmad.
Jeg forlader din tråd fuld af undskyldninger over at ha' forvirret dig. (åh gud)
Ha' det godt mirit

Hilsen joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 22:19

hahahahahahaha DEN kan jeg ikke lige svare på joan ...................skraldgriner !!!!!!!!!!!

jojo har da hørt om mus der må nøjes med stearinen - men troede lige det var noget nyt til tamme mus

tror jeg holder fast i den candleligt beskrivelse indtil videre - aner jo ikke om der findes et engelsk udtryk der måske oven i købet er rigtigt

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 22-01-05 00:39

mirit: Husker du fru Hyacinth (Mrs. Bucket) der selv siger, hun er så kendt for sine:
"Candlelight Suppers" ?? hende med den stakkels Richard og svogeren Onslow.
Så hold du bare fast ved det - det lyder rigtig flot, og det ER korrekt engelsk! (kiggede lige i Gyldendals den røde)
Jeg har ikke nogen tamme mus - kun lidt "rotter på loftet"
Jeg siger dig, min computer stønner og knurrer -
gud ved hvornår det store #######(((((((((( "CRASH" ))))))))####### indtræffer????????????????? puha!

Jeg tror der er noget der hedder "Evening Brunch" - ehhhhh

kl. er 00.23 - jeg skal tidligt op.
God Nat - sweet dreams!
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 08:49

omdøber foreløbig hvad jeg efterlyser til candlelight supper/dinner - øv at jeg da ikke har kunnet finde frem til det - grrrrrrrrrrrr.

Her til morgen var det meget bestemt candlelight breakfast - al el gik for en times tid

Joan - hvad gør du ved din maskine siden den brummer af dig ????????? ......... de der rotter er vel ikke lukket inde i tårnet ?????????????????

Håber en eller anden kan dokumentere hvad der skal dække for kombineret frokost og aftensmad - øv - hader diskussioner der bliver ved her .......( her er altså her i huset)

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 22-01-05 11:46

Mirit Nu så jeg lige i "Den røde" at ved "Candleligt" står der: "Stearinlys"
Og Middag (man skal spise) hedder "dinner" uanset om det er kl. 16.00
eller kl. 18.00 eller senere. Men "supper" er altid sent om aftenen.
Så hvad med : Candlelight Breakfast Dinner??
Det er da godt, man kan diskutere, når bare man ikke skændes, eller ligefrem slås
Vi har sket ikke fået morgenmad i dag - kun jogurt. Men nu får vi formiddagskaffe med lidt blødt brød.
Vi får 2 gæster til middag kl.15.00 til "daylightdinner" - he
Altså jeg tror måske min HD evt. er slidt - eller hvad man kalder det. Jeg er jo kun en ren amatør til at gætte på, hvad det kan være, men lige nu hvor jeg kun har haft "kræet" åben i kort tid, er den stille og fredelig, der lyder kun en let summen(ventilatoren?) derfor har jeg gættet på, at den måske løber varm indimellem. Den fungerer egentligt udmærket, men når jeg forsøger at åbne til 'Kandu' fra et link i OE, kan den godt ligesom lave knirkelyde
ja, jeg ved det lyder mærkeligt, men sådan er det. Og senere, når den har været åbne i nogle timer, så er det den ligesom puster lidt - det lyder da åndsvagt - ikke?
De to , der kommer, er min niece og hendes kæreste, og især han er god til pc'ere,så jeg hiver lidt i ham - han skal arbejde for føden!
Nu vil jeg ikke lægge mere beslag på din kostbare tid, og du skal også diskutere - lidt mere (det rimer) om det hedder :"Candlebrunchlightdinner" eller hvad ...
Ha' det godt!
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 11:56

joan joan - har du overvejet at køre restore .. enten går maskinen ned eller også bliver den som ny .............(den kører vist varm hvad ???????)

hmmm - gæster til daylightdinner ???? Det er vel så late brunch

oz gæster her idag men tror det bliver til helt normal aftensmad - hvis de da ikke finder ud af at de kommer tidligere ..... skulle ikke undre mig nu hvor solen skinner og de vil ud !!

ps...... er du sikker på det er din hd der stønner og puster ?????????????

hav en hyggelig dag

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 16:40

Tak for svaret rpje. Det lyder jo sødt og supper er jo sen dinner - sååååååååhhh

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-01-05 00:06

mirit:
Jeg ville da gerne give 2 points for at se det svar, du valgte, og det ser da oz rigtig godt ud, der er jo, som der står, noget at vælge imellem.
Håber du havde en god og rar Candlelightbrunshsupperdinner.

Nej, jeg er ikke sikker på det er min HD der knurrer - jeg er ikke sikker på noget som helst. Har kørt restore 2 gange, nu knirker den ikke mere, når Kandu åbner - altså en bedring!
Jeg har en mistanke om det, med at den kører varm. Niece-kæresten mente ikke det betød ¨noget, til gengæld syntes han, at jeg skulle anskaffe mig en ny computer! Men hvis det ska' hjælpe, skal den der sidder 40 cm. fra skærmen nok oz skiftes ud -

God søndag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-05 00:12

joan haha - jamen det lød jo sødt ikke ?

jeps vi havde det helt fint - og med masser af levende lys - uden mus

rigtig god ide at køre restore - det er det altid når skidtet driller for meget. Jeg ville til gengæld ikke skifte noget som helst ud før det var kaput (heller ikke den der sidder de der cm foran skærmen her)

god søndag til dig også

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 28-01-05 10:57

Kære mirit.
Jeg tager denne tråd op igen, fordi jeg er i svar nød.
Du undrer dig sikkert over at se navnet "Goldkat" men det er faktisk mig joanjoergensen der ar måttet lave en anden prodil, fordi jeg overhovedet ikke kunne logge på Kandu med min gamle kode.
Jeg havde også en profil oprettet i et andet website ,hvor min kode heller ikke virkede mere.
Tror du, at der kan komme en virus ind i mit OE der kan have overtaget noget af styringen på min pc.
Jeg var så ked af ikke ar kunne lgge på, men så fandt jeg altså ud af at oprette en anden profil. Jeg mistede de få points jeg havde som superbruger, men pyt med det. Jeg hader at blive nødt til at spille sådan en slags dobbeltspil, men det er altså ikke med vilje. Navnet Goldkat er et meget gammelt nickname jeg havde da jeg var grøn spejder for 10000 år siden.
Vi du sige mig hvad du tror der er sket???
Venlig hilsen Joan (Goldkat - øv)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 15:03

hejsa gyldne kat

det lyder ski da mystisk - men skulle jeg "kende" dig ret så har du formodentlig da kørt scan for spyer osv ikke ?????

Det med at man lige med et ikke kan logge på kandu - tjah - umiddelbart synes jeg ikke der er noget svar på det - men har du for eks skiftet password ????? Hvis du har bedt om at både brugernavn og kode skal gemmes og du så senere laver det om kan det måske ligge der ????

Er der andre der har adgang til din pc som måske ville drille dig ??????

Men... goldkat lyder da sødt så hvorfor ikke beholde det ?????

Måske skulle du forsøge at lige kontakte kandu - de kan fortælle dig om der er sket en misforståelse (katforståelse ??? ;.) )

Du har ikke problemer udover det vel ?????????

uff af og til har man virkelig lyst til at kyle de pc´ere langt bort meget meget længe - haha

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 15:05

joan ps herfra ------------ sidder lige med en bekendt i telefonen der tilsyneladende har samme problem - så må vi se hvad der kommer ud af det.
Du kan kontakte mig på yahoo messenger hvis du bruger den - eller skype - id kan du vel gætte dig til

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 28-01-05 17:07

TAk for svar mirit.
Pyha, jeg tænkte, at du kaske slet ikke ville kendes ved mig, hvilken frygtelig tanke!
Nej du, jeg har hverken skiftet navn eller kode. Koden havde jeg oven i købet sat til at blive husket, hver gang loggede på og jeg skrev mit navn (klikkede på feltet så det vistes af sig selv) - det er jo det, der gør det så mystisk.
Jeg har som sagt et andet program(Komogvind), hvor jeg havde samme kode, og dér fik jeg samme besked: "forkert navn eller kode" - ahhhschhhhhhhhhid

Jeg har scandisket - ryddet op - jagtet spioner og scannet for virus, and all that jazz - og alt var for så vidt i orden.
Nå, men så må jeg jo affinde mig med mit nye image -
gyldenkat / gyldenkål ??? skal jeg nu skrive joan eller goldkat, nej, hvor er det altså øv øv- Men ellers fuldstændig ligegyldigt - ikk'?
Jeg har sendt en e-mail til Kandu med en forespørgsel - gud ved om de svarer?

Tak fordi du svarede, spændende med din bekendte, som har prøvet det samme,
det hører du måske mere om---?

HA' det pænt
Mvh
"jokat"

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 28-01-05 17:33

mirit:
Jeg glemte at sige, at jeg ikke véd hvordan man bruger skype eller yahoo messenger - desværre.
Jeg kender MSN messenger og har en hotmail konto, det er alt.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 21:53

lol goldkat - det er næsten det samme - op til dig jo - der kan skrives - snakkes osv på dem alle - jeg holder mig bare væk fra msn fordi den har drillet lidt rigeligt

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 28-01-05 22:44

Og mirit. I morgen kommer her en EDB fyr og kigger på min pc, ham vil jeg spørge om hjælp til at bruge Yahoo messenger, hvis han har tid.
Kan du telefonere fra din pc?
Jeg bruger næsten aldrig min hotmail på MSN.

Joan goldkat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 23:28

mener du telfonere som fra skype ??? så kan jeg når jeg husker at sætte penge ind - det er jo gratis fra pc til pc - men vi har jo nogen i udlandet

hmmm hvorfor skal du have edbfyr på - lyder jo som om du har megaproblemer ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 23:37

kig under funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse og se om alle krydserne er væk- for så husker windows jo ikke dine indtastninger hvis du bruger den funktion

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-05 08:20

halehøjsa og godmorgen - gav ovenstående - og sidste råd videre til mine ulykkelige bekendte og det var netop sådan at de havde normalt sat windows til at huske koder osv - og det hele fungerede igen hertil morgen efter de havde sat flueben under autoudførelse (brugernavne og autoudførelse)- så skyndte mig lige ind her for at fortælle dig det

de skulle dog lige taste det hele ind igen - men det var jo ikke noget problem

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 29-01-05 11:56

Hej mirit og god formiddag (er det efterhånden blevet) og så til dig, og tak for dine svar. For at beg. m. det sidste: Der er flueben ved Flg.:
Webadresse
Formularer
Brugernavn
men IKKE ved: Spørg om adgangskode skal gemmes? (skal der være et der?)

Den EDB fyr vil jeg gerne have skal undersøge, hvad der ligge i min opstart, når jeg tænder for min pc. Det tager nemlig sp frygtelig lang tid, før jeg er på skrivebordet med alt det, der skal være der, især varer det læng, før mit
Antivirus-ikon vises, men programmet er der - og virker fint.
Jeg regner med, at han kan starte med "prompten", som jeg ikke kan bruge, for jeg ved jo ikke hvad der skal siges Ja og Nej til. Og så skal han kigge på alle mine indstillinger i det hele taget - og f.eks. IE browser o.a. Jeg kalder det en TRIMNING - øøøhhh . . . .
Jeg sender dig en rapport, når han har været her.
Men jeg vil nødig være dig til nogen stor ulejlighed, så sig til, hvis det bliver for meget.
Ha' en god weekend.
"Den gyldne kat" ha! joan P.S. det blev lidt sent, for jeg skulle lige jogge en lille tur for at blive helt vågen - det hjalp - lidt.

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 29-01-05 17:42

Hej mirit
Så er min computersupporter-fyr gået. Han var her 1½time, og svarede på en masse ting,som jeg gerne ville vide og havde skrevet ned, det er jo altid godt, at få be- eller afkræftet nogle ting, man er usikker på m.h.t. måden man kører sin computer på.
Han forsøgte først og fremmest at få 'kræet' til at fungere huritgere og begyndte med at fjerne en hulens masse flueben i "KØR>Msconfig> og Start" ved nogle programmer, som ikke behøver at være med i opstarten.
Den "opskrift" har jeg såmænd læst her i Kandu's Tips. Men jeg var ikke sikker på hvilke flueben, der skulle fjernes. og/eller blive. Det gjorde så, at min pc starter en hel del hurtigere.
Og så intallerede han Mozilla Firefox Browser, som skulle være mere sikker at gå på nettet med. Den kan være på computeren sammen med IE, så kan jeg vælge, hvilken jeg vil gå på nettet med.
Og ellers scannede han for virus og kiggede på noget spam jeg havde blokeret i OE, hvor han for resten syntes, at jeg skulle fjerne fluebenet ved: "Vis"> "Layout"> "Vis indholdsrude", for det ville forhindre "ondsindede" mails/Spam i at åbne og sprede virus! Så var han i regeistreringsdatabasen:
Regedit> Hkey>Local Machine og fjerne nogle "værdíer" , som ikke skulle være der - sagde han. Summa summarum: min pc kører en hel del hurtigere, men om den bliver ved med det, kunne han ikke sige mig. I øvrigt syntes han det ville være det bedste, hvis jeg anskaffede mig en helt ny computer med WinXP men uden SP2. Så nu er jeg gået i tænkeboks, for jeg husker, du engang sagde, at du ikke skulle ha' noget nyt, så længe din pc kunne hænge sammen. KLOGE ORD!
Han talte for resten meget varmt at installere en telefonforbindelse via pc'en,
og fik det til at lyde meget fristende. Så der er rigtig meget at tænke over.
Hans besøg kostede 300.- kr., det synes jeg er rimeligt - hum hum, så klipper jeg selv mit hår næste gang i stedet for at gå til frisøren så går det lige op.
Nu skal jeg finde ud af "Yahoo messenger". Tak for din opmærksomhed.
Fortsat god weekend
joan (ingen guldkatte her)

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 29-01-05 17:48

det hedder ikke huritgere men hurtigere og ikke regeistrering.... men registrerings... ts ts ts

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 29-01-05 22:54

Hej igen mirit.

Det må være en god "trimning" min EDB-fyr har givet min pc, for det er længe siden, den har virket så let og rap.
Det er også ret meget hurtigere for mig at gå på nettet med Mozilla Firefox.
Så det er bare hyggeligt det hele.
Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-05 10:08

halehøjsa joan gyldenchat - øhh - nå ja du ved jo hvad jeg mener

Sorry jeg ikke har svaret dig - men har været væk så det var der ikke lige mulighed for - men det ser ud til at du jo har fået svar på det hele og oven i købet fået helt frisk pc - herligt - tillykke med det

300,- er da rimeligt hvis din edbfyr har gjort det ordenligt og det lyder jo sådan

jamen du er jo godt kørende nu -- herligt herligt - og godmorgen/formiddag til dig