/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Hvem kan lave hjemmeside til mig?
Fra : 090671
Vist : 490 gange
20 point
Dato : 20-01-05 12:14

Jeg vil gerne lave hjemmeside, men jeg kan ikke selv.Nogle år siden har jeg lidt( selv lært) lavet, men kan ikke huske alt.
Jeg har ikke ret meget tid til det..Hvis nogen som har tid og ikke for dyrt kan hjælpe mig med det? Jeg vil gerne at den hjemmeside være kun som reklama for mig, da jeg tænke mig at starte som nailtekniker i Ribe amt.
Ved I hvad koste at laver sådan en hjemmeside : med en eller 2 små billede og lys baggrundfarve og med 3 side( max 10 mb)?

Med venlig hilsen Pernille

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-01-05 12:26

Det behøver ikke være dyrt.

Jeg kan måske anbefale dig en, hvis du vil.! Ganske simpelt, ikke noget hokus pokus.!

Men du skal jo have webhotel og domænenavn.
Kig evt. her: www.b-one.dk eller www.cliche.dk eller www.surftown.dk

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 20-01-05 12:27

Du kan se hjemmesider, jeg har lavet under WEB DESIGN på www.findovia.dk.
Derefter kan du på SEND MAIL sende mig en mail, hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 20-01-05 12:29

Beklager, men der er en fejl på min adresse. Det skal være www.findovia.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 12:38

du kan jo prøve www.webbyen.dk - den kan vel alle finde ud af - tager du den gratis - kan du lave flere hvis du ikke synes der er nok plads ved at bare henvise med link eller http adresse til de næste.
Den er nem - meget nem

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 20-01-05 14:12

Tak for jeres så hurtig svar.
Taliskoko: du nævnte at det behøve ikke blive dyrt. Hvilke penge snakke vi så om?? Jeg har ingen andelse om hvad koste det sådan noget...( jeg hørte at det kan være fra 500kr op til par tusind). Jeg bruger cybercity, og der fra har jeg plads til 10 kb og domænenavn vil jeg købe hvis jeg har allerede forslag til hjemmeside...

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 20-01-05 14:24

Prisen afhænger af omfang og af hvor professionel hjemmesiden skal tage sig ud. Hvis du er tilfreds med noget almindeligt amatørarbejde, kan du sikker godt få lavet noget for ca. 500 kr.; men ellers må du nok regne med mindst 2000 kr.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-01-05 14:25

Nu snakker vi lige domæner:
Jeg har selv CC, men de er alt for dyre med deres hjemmeside produkt.
Og mon ikke det er 10 MB.?

Det er billigere at oprette et selvstændigt. Det koster under 300.- at oprette et webhotel og registrere domænenavn for et helt år. Herefter det billigere ca. 180.- for hotel og domænenavn.
Kig på mine links i det tidligere indlæg. Jeg vil anbefale Cliche eller surftown.

Prisen på selv sitet er jo afhænigt af hvor advanceret det skal være. Men det du har hørt er ikke helt skævt.!!
Stik mig en mailadresse og jeg vil sende dig links til sider jeg har lavet.

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 20-01-05 14:33

ha ha ha.ja, jeg ment 10 mb. Jeg har nogle ide´hvordan min kommende hjemmeside skal se ud, men ikke helt bestemt.. Det er klar at jeg også forvente, at for nogle tips om det...Jeg er bogholder uden job, men i det sidste 16-18 år laver jeg ( kun privat forbrug) kunstige negle( negleteknik), derfor vil jeg begynder som selvstændig og mangle bl.a. hjemmeside for første omgang som reklama osv... Det kan godt være jeg er for optimistisk, men hvis jeg ikke prøver det nu, så finde jeg aldrig ud at det lykkes eller ej, ikke?? Tak...:)
Min e-mail: dsl158976@vip.cybercity.dk

Hilsen og tak igen
Pernille

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 20-01-05 14:37

I første omgang behøver du ikke et smukt dommænenavn og et webhotel. Du kan lægge din hjemmeside op hos CyberCity uden ekstra omkostninger. Der er 10 MB til rådighed i dit netabonnement.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-01-05 14:40

Så er der skudt en mail afsted.

Laver jeg evt. prøve side til dig, blive det via mit hotel og under mit domæne. Uden omkostninger for dig.!

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 20-01-05 14:44

Findovia: det har jeg også tænkt mig i første gang, men jeg kan indrømme at jeg blev lidt forvirret. Der hos cybercity( som jeg har fået at vide fra supporter) kan jeg oprette en ekstra mail( som vil bruger til mine kunder og ikke blande med privat) men skal jeg have ekstra købe både domænenavn og webhotel???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-01-05 14:54

Hvis du skal starte et firma skal du have et domain.

Ikke rent juridisk. Men personlig går jeg langt uden om et net firma som hedder:

f.eks. www.get2net.dk/~snabeldyr/bilhuset.htm

frem for www.bilhuset.dk

Det er få 100kr det koster at købe et domain, hvis man har en side på webbyen eller lign, virker det bare dybt uprof og useriøst. Ikke fordi at det behøves at være det, men det virker bare sådan.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-01-05 14:54

Du bør købe et domæbenavn eks. www.negleteknik-ribe.dk
Mailadressen til dig, som dine kunder skal bruge, kunne være: info@negleteknik-ribe.dk

Men 10 MB er ingen plads. Den får du hurtig brugt.!
Opret et rigtigt webhotel og domænenavn. Dét er mit råd. Som sagt CC er for dyre.!!
Cybercity skal have 61,25 og mdr. Cliche feks. skal have 10.- for det samme arbejde.
Og vil du absolut betale SÅ meget er der www.wannfind.dk Der er LUKSUS inden for webhoteller. Og der har du meget mere plads end hos CC, og uendlige mailadresse...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-01-05 14:55

>thulin... Lige mine ord...

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 20-01-05 15:01

Det har du måske ret i det..:)
Tak for hjælpen igen:)