/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme ind i BIOS!?!
Fra : jjhj
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 20-01-05 11:45

Hey...

Jeg har et lille problem... Jeg kan ikke komme ind i BIOS på min computer.... Vi er enige om at man trykker DEL under opstarten ik??

Jeg har kunnet før, men ikke mere..

Er jeg kommet til at deaktivere noget/slå noget fra??
eller er der nogen der har andre gode ideer til hva det kan være??

Hilsen JJHJ

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 20-01-05 11:57

Det kan også værer F10. Kig på din skærm der står det,

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 20-01-05 11:58

ja det lyder mærkeligt.....
læg mærke til om at der under opstart kommer en meddelelse hvor der står"pres del" eller lignende ellers kunne det måske være din del knap der er defekt

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 20-01-05 12:00

Når du starter op, står der så ikke ret hurtigt DEL nederst til venstre, hvis der gør så er det der du skal taste Delete.
Hvilket OS kører du med?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-05 12:02

Det skal være under opstart - ikke genstart. klik klik klik
foruden DEL har du også Delete tasten over pilene som du kan bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 12:31

det kan også være F2 der skal bruges har jeg erfaret - men normalt er det vel del.

emesen - hos mig virker det med både genstart og opstart - såååååhhh ????????..... og del ved pilene sidder vist da også forskelligt alt efter hvilket tastatur man har - her sidder det th for - altså under 3 tallet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-01-05 13:29

Her er lidt læsestof :
http://members.cox.net/joemurphy/setup.htm
Har du kunnet komme ind før ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-05 14:34

OK Miritdk - du har også et anderledes tastatur....................
Ja det er vel så en bærbar du har.

Taster til bios-adgang kan være:
F1 /F2 /F8 /F10 /DEL /INS /ctrl+ESC

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 15:06

næ emessen det er ikke anderledes end de fleste (tror jeg) og jeg bruger ikke andet en del -

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 21-01-05 11:59

Jeg kører med Windows XP Pro

Jeg har været derinde før.. Netop ved at trykke på Del/delete... (den over piltasterne)

Når jeg starter op står der ikke: Tryk del!

ved jeg godt at der skal gøre.. men det gør der ikke mere.... ;-(

Ja, I har ret.. det lyder mærkeligt....

HILSEN JJHJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 12:06

der skal ikke stå tryk del - du skal bare gøre det !

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-01-05 12:32

miritdk, jeg er sikker på jjhj har trykket Delete til den store guldmedalje og der skal selvfølgelige stå DEL når der plejer at gøre det.

jjhj, prøv at slukke pc'en - afbryd strømmen til den - fjern statisk el. ved samtidig at røre ved en radiator og pc - pil Bios-bateriet af i 5-10 min (det lille runde 3v) - sæt i - start

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 12:44

sorry men har aldrig været ude for at der står man skal trykke del under opstart/genstart