/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mistet administratorrettigheder
Fra : risper
Vist : 674 gange
200 point
Dato : 19-01-05 22:19

jeg har pludselig mistet mine administrator rettigheder (i XP PRO) - hvordan kan man genskabe dette?? Der har på intet tidspunkt været benyttet password så det er ikke har problemet opstår. Foruden XP PRO er SP2 installeret samt MS´s beta opgave af antiviruspgr. - er kommet ganske pludseligt og har yderligere haft til følge, at jeg ikke kunne komme på nettet med den PC - er dog lykkedes efter div. sletninger i fejlsikret tilstand- Er der nogen der har gode ideer???

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 19-01-05 22:43

Brug systemgendannelse...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-01-05 22:50

Uden administrator-rettigheder

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-01-05 00:56

Jeg bruger ikke selv xp, men du kan måske finde noget hjælp her.
http://www.svein.dk/
http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=25&S_Menu=1

ellers ved jeg at der findes en diskette der kan, men det er muligt at den skulle være lavet før problemet.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-01-05 01:02
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-05 01:55

Kan du ikke komme ind som administrator i fejlsikker tilstand?

Kommentar
Fra : risper

Dato : 20-01-05 19:14

Til Wierd

Har forsøgt, men dette rettede ikke problemet.

Til natmaden

Indtil videre ikke fundet noget hos hverken svein eller booddisk

Til tedd

Jo det er lykkedes, men det den oprindelige tilstand jeg vil tilbage til

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-05 19:54

Prøv at køre en gendannelse efter du kommet ind som administrator!