/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Afsendernavn i Outlook
Fra : Vestjyden
Vist : 1484 gange
75 point
Dato : 23-08-02 09:35

Hvordan sætter jeg min outlook afsenderadresse op, så modtageren får vist mit navn plus email-adresse?

Skriver jeg

Jens Hansen <jens@mail.dk>

får modtageren blot vist

jens@mail.dk

som afsendernavn, jeg vil jo gerne at der kunne stå

Jens Hansen <jens@mail.dk>

så bruger kan se både mit navn og min email-adresse.

Hvordan angiver jeg 'Navn' under 'Brugeroplysninger' under 'Tools Accounts Egenskaber' i Outlook?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 10:09

Hej vestjyde,

eh... hvorfor vil du også ha' at e-mailen skal stå der?

idet den er medsendt, og modtageren automatisk sender til dig via reply/besvar...

men ellers så prøv Jens Hansen - jens@mail.dk i stedet for Jens Hansen <jens@mail.dk>

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 23-08-02 10:09

hvilken outlook bruger du ???
men ellers hvis det er den jeg tænker på

1.klik på funktioner
2. klik på konti
3. marker den mail du vil ændre
4. klik på egenskaber
5. der hvor der står brugeroplysninger skriver du nu hvad modtagern skal se
Jens Hansen <jens@mail.dk>

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 10:18

Hej Strarup,

Hvis der kun står Jens Hansen, kan brugeren jo ikke umiddelbart se, hvad min email-adresse er. Derfor synes jeg det ville være smart at både navn og email-adresse fremgik. Hvis jeg skriver: Jens Hansen - jens@mail.dk står der kun jens@mail.dk som afsender, Jens Hansen 'forsvinder'. Jeg mener at kunne huske, at email-adresen skal stå i <>, men det virker, som sagt, heller ikke.

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 10:21

Hej Thunderbox,

Se mit svar til Strarup. Det er som om Outlook dropper al anden tekst, hvis der er anført en emailadresse i feltet 'Brugeroplysninger'. Det må kunne lade sig gøre at 'snyde' programmet til at vise både navn og emailadresse ...

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 23-08-02 10:39

har du husket vinge det lille flueben af hvor der står
medtag denne konto ved modtagelse af post eller synkronisering

hint!!
registreringdatabasen
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager]

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 10:48

Thunderbox, svaret er JA, men der står ikke noget i min regedit under internet account manager ....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 10:49

Hej Vestjyde,

oki doki...

tja... modtageren må da også arbejde lidt for føden... idet de ka' højreklikke og så vælge egenskaber for at finde ud af hvilken e-mail du har....

nå spøg til side... jeg mener også det er noget i stil med det Thunderbox skriver... men jeg ka' desværre ikke helt huske det... ellers er det jo også muligt at lade en signatur medfølge din mail, hvori din Mail-adresse fremgår... så kommer den godt nok ikke til at stå på linjen ved siden af dit navn...

men den linje vil jo så også blive utrolig lang...

Jeg har desværre ikke lige Outlook men Outlook Ekspress på den maskine jeg sidder ved nu, så jeg ska' lige ha' skiftet før jeg ka' afprøve det...

men hvilken version af Outlook er det du bruger 97/2000/XP?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 10:54

Strarup, jeg bruger Outlook 2000 9.0.0.2711 (en del af min Office 2000 Premium pakke).

Mht din kommentar om længden af navn + email-adresse, så har du da ret, men nu er længden på mit fornavn + efternavn + email-adresse kun 16 karakterer ...

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 23-08-02 10:56

hej jens
hvis det er din mail
<jens@mail.dk>
så kunne du jo prøve at tjekke den da jeg har sendt en mail til den adresse
så kan vi jo se om du kan se < >
for det virker her hos mig

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 11:00

Thunderbox, jens@mail.dk var et eksempel, prøv at sende til vestjyde@jyde.dk i stedet ... tak

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 11:09

Thunderbox, det ser rigtigt ud .... !? Hvordan pokker kan det så være, at min Outlook ikke vil? Hvilken version benytter du?

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 23-08-02 11:14

dette var sendt fra outlook express
version xpclient 010817-1148

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 11:20

Til alle,

Hvis jeg kun skriver mit navn under 'Brugeroplysninger', 'Navn' er det rigtigt, at jeg ved at højre-klikke på mail'en i inboxen og vælge 'Open' kan se BÅDE navn OG email-adresse, men jeg er sikker på, at hvis jeg i navn skriver 'Fornavn Efternavn <nnn@mmm.dk>, så vil modtageren (af mine mails!) kun se 'nnn@mmm.dk'. Da jeg er ADSL-kunde hos TDC, og anvender smtp.mail.dk som udgående SMTP-post server, er det måske her, hunden er begravet ..... hvis ikke, så kan jeg ikke se hvorfor ...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 12:05

Hej Vestjyde,

du ka' da prøve at sende en mail til mig på strarup@worldonline.dk så ka' jeg da se om hvordan det ser ud når du sender en mail...

jeg ska' lige ha' fundet en maskine hvor der er installeret Outlook på, idet jeg som standard også bruger Outlook Express idet de også gi'r mulighed for news server/nyheds grupper...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 03-11-02 19:23

Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvordan modtageren kan få både mit navn og emailadresse til at stå i feltet 'From'. Men det kan nok ikke lade sig gøre .....

Kommentar
Fra : nunavut

Dato : 04-11-02 02:45

Gå ind i Tools --> Options --> Mail format ---> signatures for new messages og lav et signatur

Den er du 100% sikker på virker

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 04-11-02 07:29

En signatur er selvfølgelig en anden måde at få vist både navn og email-adresse. Men det jeg ønsker er at få vist 'Navn' - 'Email-adresse' i kolonnen 'From'.