/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Kontant tilskud til unge???
Fra : kurtemu
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 18-01-05 14:55

Hej

Jeg har hørt noget med at man kan få kontant tilskud fra det offentlige i en enkelt måned hvis man ikke kan betale alle sine regninger. Er der nogen der kender til det???

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-01-05 14:59

Du blander det vel ikke sammen med kontant hjælp. Som er til folk der ikke har arbejde eller er medlem af en a-kasse.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 15:02

Jeg tror også kun det er til dem der er på kontanthjælp.
Men hvis du vil være sikker, så ring til din kommune og snak med din sagsbehandler (alle har sådan en, selvom de ikke ved det). Så kan du da høre havd der er af muligheder.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-01-05 15:07

kommunen kan jo af gode grunde, ikke have folk der af den ene eller anden grund. Ikke kan betale deres private forbrug, rendene nede ved dem.

Kommentar
Fra : kurtemu

Dato : 18-01-05 15:16

Har en veninde som oplevede ikke at ku betale sin husleje og hun tog kontakt til AF.
Hun fik at vide at det var en form for kontant hjælp, men alligevel ikke...
Men jeg må jo bare selv tage kontakt til AF og høre ad.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 15:21

AF? Det er jo arbejdsformidlingen... de har da ikke noget at gøre med udbetaling af penge. Det må da have være kommunens socialforvaltning.
Men bortset fra det så kan du godt regne med at det bliver et lån af kommunen, og ikke decideret støtte - medmindre det ser helt sort ud.

Kommentar
Fra : kurtemu

Dato : 18-01-05 15:37

Nå ja, min fejl. Der er ikke andet for end at spørge...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 18:06

man kan på kommunen opnå at få et lån der skal betales tilbage inden for meget kort tid i visse tilfælde - men hvis de skønner at en ansøger kan ordne det ved almindelig afdragsordning med udlejer gives det ikke. ( det er jo stort set også det samme )