/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
KAN IKKE SE EN DEL AF SIDEN
Fra : pallebhansen
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 17-01-05 23:11

Jeg har fået det spørgsmål, af en der lige har installeret XP på en ny maskine.
Hvorfor kan jeg ikke se links til venstre på denne side.
Det er dem der starter med STARTSIDE; HVEM ER VI o.s.v.
http://www.omfk.dk/
Der er kun hvide felter, så vedkomne kan ikke se teksten: STARTSIDE og alle de andre links til venstre.
Jeg har foreslået at vedkomne skulle opdatere siden, da han bruger alm. modem, det hjalp ikke.
Har også uden held foreslået at tømme cookies og filer i I.E.
Er det fordi den medfølgende I.E. er for gammel, eller er det fordi han skal installere Java.
Hvis det er det sidste, så kom med et direkte link til den bedste java.
Eller skal han bare hente denne:
http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp
Og er det så helt i orden at installere det ActiveX-objekt: Java Plug-in 1.4.2._06 for at hente den java udgave, eller er det bedre at hente den som Manuel download på siden:
http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Her hedder filen:
j2re-1_4_2_06-windows-i586-p-iftw
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:16

Min norman spugte straks om jeg ville tillade Java-applets..........ja og så kunne jeg se siden med links til ventre.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-05 23:19

Jeg bruger altid manuel download af jre og dit link er da OK.
Ingen tvivl om, at den manglende Java Virtual Machine i XP er synderen.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 17-01-05 23:20

Hvad med Virtual Machine... Jeg plejer aldrig at bruge java.com...
Der ligger en til XP her: http://www.hamshahri.org/msjavx86.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-05 23:22

Den der MS udgave af msjavx86, hverken understøttes eller opdateres da det jo er det MS er dømt for og SUN tilbyder kun det der allerede er foreslået.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:23
Kommentar
Fra : findovia

Dato : 17-01-05 23:25

Det er, fordi menuen er lavet med en java applet og det blokerer Windows XP for, hvis Service Pack 2 er installeret. Blokeringen kan fjernes ved at ændre sikkerhedsindstillingerne eller ved at lave menuen uden bruge af java applet. Det sidste vil være det bedste; fordi mange efterhånden har Windows XP + Service Pack 2 og de vil ikke kunne se menuen uden at ændre default-sikkerhedsindstillingerne.

Det er godt nok irriterende. Jeg har selv måttet ændre menuen på mange af mine hjemmesider for at komme uden om problemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-05 23:26

emesen, puds brillerne, den har Palle selv og det er den jeg plejer at bruge fordi jeg ikke kan lide online installationer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:36

Jeg tænkte lige at han ville ha' en ekstra.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-05 23:36

Emesen, vil det sige du heller ikke kunne se linksene, før du sagde ja til Java-applets, så er der jo overhovedet ingen tvivl om at det er den der mangler.
Jeg er så mest tilbøjelig til at sige til ham at han skal bruge Java Virtual Machine og hente den manuelt.
At ændre sikkerhedsindstillingerne, er selvfølgelig en mulighed, men så er det nemmere at hente skidtet.
Da, nedennævnte er en japser, hvor man ikke kan se hvad den er for en karl, så falder den nok "til jorden", selvom den sikkert gør det samme som Java Virtual Machine.
http://www.hamshahri.org
VH Palle Hansen
PS: Må nok sige i er hurtige på aftrækkeren, i skulle ligge i jeres seng skulle i.
Vender tilbage i morgen, nat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-05 23:40

Bare til orientering Palle, så er den manglende JVM årsag til mange problemer med visning. Sikkerhedsindstillinger kan da ikke udlukkes, men min XP med SP2 skulle nu bare have den her: http://www.java.com/en/download/manual.jsp eller den automatiske hvis man er til den slags

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:47

Jeg skal vælge på vej ind, og bad den huske - så nu kan jeg ikke teste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-05 23:50

Det var vel din Norman, emesen??

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-01-05 00:24

Her er den ingen problemer. Kører XP men IKKE SP2.
/PG

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-01-05 00:28

Du kan også hente den her http://www.hadstenbank.dk/net/problemlosning.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-05 15:34

Tak Bentjuul - jeg er godkendt af hadsten Bank - så nu kan jeg komme på netbanken og hente lidt penge.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 15:39

Burde nok have heddet: SLemMesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-05 15:40

Og lige - jo det er min Norman antivirus/firewall som er lidt hys når der viser sig noget JavaApplets og lign.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 15:48

Jamen hvis du vil teste efter at have godkendt kan du højreklikke på Firewall ikon i proceslinien - Indstillinger - Aktivt indhold - Avanceret - rul ned så kan du se og redigere de seneste.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-05 17:15

Jeg siger tak, og lukker snart spørgsmålet.
emesen, var den hurtigste, BjarneD den mest forklarende, også godt indlæg fra findovia.
Tak til alle, lodtrækningen faldt ud til BjarneD`s fordel.
Vi har endnu ikke fundet på en passende præmie for denne måned.
Men han har muligvis vundet en uges vinterferie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-05 17:19

med vinterferien BjarneD - godt det ikke er mig.............hader kulde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 18:14

Jamen jeg har jo vinterferie hele vinteren osv.

Palle du kunne jo også vælge Bent Juul for det mest bankende svar.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-05 21:04

Ja, det kunne jeg jo, men jeg ville godt vide hvordan emesen, tømmer banken med den java, men det kræver jo nok lidt indsider viden, og oprettelse af en konto i Monaco, og jeg ved sku ikke rigtig om jeg tør?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-05 21:05

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 21:11

Det var da dejligt, at få lov til at hjælpe