/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
externt netværkskort på LPT port
Fra : evp
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 17-01-05 17:19

hejsa som topic.. hvor kan man finde et externt netværkskort på LPT port henne ??? det er den eneste mulighed da det er til en gammel bærbar...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-05 21:45

Det må da være en antikvarisk maskine du der har fået dig.
Du skal nok søge efter et converterkabel, der kan omsætte COM eller LPT til en RJ45 enhed. Jeg ved at der findes en del convertere, men hvor?
Prøv at søge globalt på nettet med ex: "COM to RJ45" og LPT to RJ45"
så skal jeg også prøve!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-05 21:48
Kommentar
Fra : evp

Dato : 17-01-05 21:51

det bliver da en dyr omgang hvis der ikke er andre udveje end til rj45 og så en konverter til det alm. netværksstik ( kan ik lige huske hvad det hedder )

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-05 22:05

Du skal nok søge på kræmmermarkeder hvor der er data udstyr! - Det er jo en ældre sag, men der kan nok findes convertere i handlen. Kabler laves jo snart i alle mulige afskygninger, så der findes sikkert en løsning der kan bruges til din "gamle"!

Kommentar
Fra : evp

Dato : 17-01-05 22:07

jeg syntes jeg har søgt og søgt men prøver da lidt endnu... takker for svaret !! jeg venter lige lidt med point da der kunne komme en med et link

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-05 22:23

Point eller ej, vi deler gerne ud af vores ringe viden!