/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Canazei/Alba
Fra : tsissa
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 17-01-05 10:57

Vi skal på skiferie for første gang til Canazei/Alba i uge 9 (kør-selv ferie). Er der nogen der kan anbefale nogen steder at bo (lejlighed til 3 voksne)???? Jeg vil også gerne høre nogle generelle anmeldelser af området/stedet, nogle gode restauranter, sjove ting o. s. v.
Så kom frit frem og fortæl, fortæl.....

Kommentar
Fra : stenfalkenberg

Dato : 18-01-05 15:44

Tsissa
Nu skriver du jo ikke hvem "vi" er så det er jo lidt forskelligt om det er familie, unge, voksne eller hva, men uanset hvad så er Canazei et rigtig godt sted. Vi var der for første gang sidste år og vender med stor sandsynlighed tilbage på et andet tidspunkt. lige et par praktiske oplysninger.
Når der står der er omkring 1200 km pister er det ikke løgn, men det er meget svært at nå at finde dem alle. omkring Canazei er der masser af pister til en uge, mange rigtig gode bræde pister så det er er fint område også for midnre øvede, og så er der jo den kendte tur rundt om Sella Ronda. bemærk der er ret stor forskel på hvilken vej i tager rundt med hensyn til sværhedsgrad. Der er også mulighed for at prøve kræter på den tur på den kendte styrtløbsløjpe ValGardena så der er udfordringer nok.
Vær også opmærksom på vejret før i beslutter jeg for at køre Sella ronda. Da vi var der skete det flere gange i ugens løb at lifterne lukkede pga blæst og det er MEGET kedelig at stå på den modsatte side og det hele stopper.
når man skal hjem fra bjerget er der to muligheder: skovløjpen som kan være lidt hektisk da der er rigtig meget trafik på den om eftermiddagen eller gondolen. det er jo lidt et spørgsmål om temperament, men der er ingen grundt til at føle sig som kylling hvis man beslutter sig for godolen. Mange tager den.
Canazei by er jo rimelig stor og hvis I er festaber er der masser af muligheder og man kan købe det meste.
alba er en noget mindre by men så vidt jeg har forstået nok så hyggelig.

God tur
Sten