/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genskabe "Tilføj/fjern programmer" ?
Fra : Andersen
Vist : 456 gange
200 point
Dato : 16-01-05 14:27

Jeg har via "tilføj/fjern programmer", i windows2000, fjernet et program. Processen gik dog kold midt i det hele hvorfor jeg måtte lukke det med ctrl+alt+delete.
Mit problem er nu at efter genstart er programmet fortsat aktivt, men figurerer ikke længere i listen over programmer under "fjern/tilføj programmer", og programmet har ikke en uninstall. Jeg skal installere en anden udgave af det samme program, men ved installation af dette fortæller den at jeg først skal afinstallere det gamle program, der fortsat er på maskinen.
Er der en måde hvorpå jeg kan få det program til igen at figurere på liste, så jeg kan fjerne det på den rette måde? Eller en anden måde hvorpå jeg kan få fjernet programmet helt og aldeles ?
Jeg har forsøgt mig frem i registreringsdatabasen for at fjerne hvad der måtte være at fjerne af programmet, men det kan jeg ikke få til at virke.

Venligst
Andersen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-05 14:31

Ved du hvad programmet hedder? Så fortæl os det lige. Der kan sikkert søges efter det og på den måde finde dets placering. Derefter er det ret nemt.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 16-01-05 14:37

Det omtalte program er Symantec's Norton antivirus Corporate edition. Det er min tidligere arbejdsstation der har haft denne server-version på, som jeg nu vil erstatte med en "almindelig" version af Norton Antivirus

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 16-01-05 14:38

du kan med held fjerne alt med regcleaner - men vær varsom så du ikke sletter noget der er vigtigt

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=189

Kommentar
Fra : Random

Dato : 16-01-05 14:47

Du skal finde programmet inde under registreringnøglerne:

HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\

Det er sandsynligvis her det andet installation program cheker om du har den gamle version installeret.
(Ta gerne en backup af undernøglerne inden)
Mvh Random

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-05 14:52

Mine Norton Antivirus-programmer ligger i denne mappe:

"C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\NMain.exe" /dat:C:\Programmer\Norton AntiVirus\navui.nsi

Jeg gik i Start - Alle programmer. Der fandt jeg Norton Antivirus, pegede og højreklikkede. Så fik jeg oplyst placeringen af filen. Kan du ikke gøre det samme og så fjerne mappen. ???

Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 16-01-05 15:03

Kanon miritdk... det gjorde sagen for mig. Det gamle prog. er nu væk og det nye er pænt og nydeligt installeret
(ærgrer mig lidt over at jeg ikke selv tænkte på RegCleaner - som jeg faktisk selv har på alle mine maskiner !!)

--->Random: Jeg er sikker på at dit råd ville have hjulpet, men RegCleaner klarede det hele for mig i en ruf.

Venligst - og tak for hjælpen
Andersen

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 16-01-05 15:04

Tak til Jer alle for de gode råd

Andersen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 15:06

fint Andersen -