/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke fjerne baggrundsbillede på skri~
Fra : kermie01
Vist : 1225 gange
150 point
Dato : 14-01-05 12:05

Hej

Jeg har haft virusangreb og får masser...MASSER!!!!!...af pop-ups og alt mulig andet crap efter udløb af abonnement på mit a.v.beskyttelsesprogram (jeg var nemlig så arrogant at tro at der ikke ville ske noget sådan lige med det samme, men DET gjorde der !!!).

Jeg kører med windows XP

Nu har jeg igen et aktivt a.v.program og scanner desuden regelmæssigt med anti-spyware-programmer

MEN...jeg har stadig et problem med min baggrund på skrivebordet:

Det er som om en webside har overtaget styringen og fylder hele billedet ud, så det ligger hen over min normale baggrund. Når jeg højreklikker på skrivebordet får jeg ikke de normale muligheder for at ændre indstillinger (f.eks. "active desktop"), men KUN mulighed for at se egenskaber for det billede (som er et sort billede med en reklame på) der ligger på skrivebordet. Når jeg lukker computeren ned får jeg et glimt af min normale baggrund, som tilsyneladende ligger gemt inde under det forba... baggrundsbillede

Hjææælp please....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-01-05 12:10

0: Tryk CTRL+SHIFT+ESC og luk alle eventuelle iexplore.exe (se under processer)
1: Tryk på windows tasten
2: Vælg "kør"
3: Skriv: iexplore www.spywarefri.dk og tryk på enter
4: Vælg "onlinescan" og kør x-block scanneren - følg evt. instruktioner undervejs.
5: boot maskinen og se om ikke det er væk...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 12:12

prøv at se på egenskaber for skærm og vælg ingen - øverst. Hvis det ikke hjælper så kunne noget tyde på at du har skidt på din pc og skal have det væk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-05 13:02

Hejsa

Du kan også lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 160 point
Dato : 14-01-05 13:05

Hej

Prøv lige det her:

Via kontrolpanel >skærm >skrivebord >tilpas skrivebord og vælg faneblad Web, fjern evt. markeringer (flueben) under Web og afslut med OK og til sidst Anvend.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 14-01-05 13:48

Hej
Her er også en hjælp til div http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 14-01-05 14:01

Hejsa

"Hold da maul" (Citat: Benny, Olsen Banden)...det kan da kaldes hurtig respons.

Jeg prøver lige lidt af det I har foreslået

Foreløbig tak, I'll get back...

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 14-01-05 18:55

Bjarne H havde løsningen. Tak for det

Jeg kører nu mindst een spywarescanner hver gang jeg åbner pc'en. Det er utroligt at man er nødt til det. De er nogle sataner, dem der inficerer folks computere med den slags...

Godkendelse af svar
Fra : kermie01

Dato : 14-01-05 19:03

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-01-05 13:04

Selv tak - herligt at kunne hjælpe!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 01-05-05 19:57

kermie01 -> Er du sikker på at du er ren for snavs??
jeg vil gerne tjekke for dig hvis du vil, for når du har en ren computere, så har jeg et par sikkerhedsprogrammer, der kører i baggrunden og der sikrer dig 100%.

Men computeren skal være helt ren først, derefter denne pakke: www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 01-05-05 19:58

Hov, det var sg et gammel spørgsmål*S*

men tilbuddet står stadig ved magt*S*