/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
scan disk
Fra : exil
Vist : 476 gange
40 point
Dato : 22-06-01 11:46

Jeg har lidt trøbbel med mit system og ville gerne køre en scan disk. Imidlertid vil ikke dialogboksen 'properties' åbne sig når jeg højreklikker på c-drev under min computer.
Er der andre veje at komme frem til scan disk?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-01 10:53

kan man ikke lave Start -> programmer -> Tilbehør -> systemværktøjer ->
Scandisk

mvh

Michael

"exil" <exil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HsEY6.1130$lf5.159642@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lidt trøbbel med mit system og ville gerne køre en scan disk.
> Imidlertid vil ikke dialogboksen 'properties' åbne sig når jeg
> højreklikker på c-drev under min computer.
> Er der andre veje at komme frem til scan disk?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-01 10:59

On Fri, 22 Jun 2001 09:46:10 GMT, "exil" <exil.news@kandu.dk> wrote in
<HsEY6.1130$lf5.159642@news010.worldonline.dk>

>Jeg har lidt trøbbel med mit system og ville gerne køre en scan disk.
>Imidlertid vil ikke dialogboksen 'properties' åbne sig når jeg
>højreklikker på c-drev under min computer.
>Er der andre veje at komme frem til scan disk?

Ja det er der. genstrart din computer, og skriv kommandoen scandisk

Med venlig hilsen
Esben Pedersen

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-06-01 12:08

Der er vist et eller andet der ikke passer med de
tider, spørgsmål oprettet 11.46, men besvaret 10.56.

Der var ingen indlæg da jeg begyndte at skrive :o|

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 12:13

->Esben, hvornår skal jeg skrive det? Ved hvilket billede mener jeg?
->Michael, nej jeg kan ikke finde scand disk der, med mindre den har et helt andet navn under w2k
->Tommy, det må jeg kigge nærmere på

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-01 11:08

>Ja det er der. genstrart din computer, og skriv kommandoen scandisk

I dos selvfølgelig

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 12:22

dette er hvad jeg har under start->Programmer --> Tilbehør --> Systemværktøjer:
Backup, Character Map, Disk Cleanup, Disk Fragmenter, Getting Started, Schedueld Tasks and System information.

Jeg kan ikke finde den for at installere under tilføj/fjern..

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 12:25

DOS, ja. Det er lidt mit problem, hvordan kommer jeg ind i DOS når jeg omstarter? I W98 var det så nemt, men i W2K finder jeg ikke helt ud af det
skal jeg benytte bootdiskette og kan jeg da benytte en W98 bootdiskette?

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-06-01 12:41

Start ------------------->
Indstillinger ------------->
Kontrolpanel ------------>
Tilføj/Fjern programmer -->
Windows Installation ---->

Fjern hakket i "System værktøjer", og sæt så
et hak igen og vælg "Anvend"

-
Tommy

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 13:26

finder ikke noget sådant tommy.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-06-01 13:35

Min beskrivelse passer wil win98, jeg ville da tro at det også virker under win2k.
Men hvor er det at sporet stopper?

-
Tommy

Kommentar
Fra : teqno

Dato : 22-06-01 13:48

Start-> Kør-> og skriv scandisk i feltet!!

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 13:49

->Tommy, Det er ganske så stor forskell på W2k og W98!

->Esben, jeg kom ind i safe mode med commandpromt, men commandoen scandisk genkendes ikke.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-06-01 13:51

Ja, men sig mig hvor går det galt? Er der ikke et "kontrolpanel" under win2000? Er der ikke også en der hedder "Tilføj/Fjern programmer" - hvor er det du ikke kan følge min guide fra længere?

Ellers kan du vil indsætte win2k cd'en og vælg "tilføj... etEllerAndet"

-
Tommy

Kommentar
Fra : teqno

Dato : 22-06-01 13:56

exil->hvis du ikke kan bruge 2mmy's svar så afvis ham så der er andre der kan svarer

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-06-01 13:59

teqno >> Han kan godt acceptere en kommentar.

Kommentar
Fra : teqno

Dato : 22-06-01 14:03

Nååå ok.. det vidste jeg ikke.. (første gang jeg er herinde) :)

Men Exil--> virkede det her?:

Start-> Kør -> scandisk i feltet

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 14:04

->tak teqno.
Jeg får fejlmelding om af genvejen er forkert når jeg skriver scandisk i kør.

Kommentar
Fra : teqno

Dato : 22-06-01 14:07

Start-> Kør-> Skriv "scandisk" i feltet (uden ")

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-06-01 14:10

teqno >> Hvis du kan huske det var det mig der foreslog dig at smutte herind
(Skulle du ikke se at få oprettet det spørgsmål)

Kommentar
Fra : teqno

Dato : 22-06-01 14:10

Ok hvad med ddet her:

Denne Computer-> C: -> Windows -> SCANDSKW.EXE

Kommentar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 14:20

nope, ingenting virker. Hver gang jeg forsøger mig på en search files, så fryser det hele også...

Accepteret svar
Fra : Wobert

Modtaget 40 point
Dato : 22-06-01 14:31

Hej Exil.
du kan ikke finde scandisk, fordi den ikke findes i w2k. den hedder checkdisk istedet for, og filen hedder chkdsk.exe !
du kan starte den via command prompt, eller run vinduet foreks:
åben startmenuen, vælg run, og skriv chkdsk.exe.
du kan også gøre det via commandprompt:
Startmenu -> programs -> Accessorries ->command prompt. skriv chkdsk.exe

håber det hjælper
Wobert

Godkendelse af svar
Fra : exil

Dato : 22-06-01 15:18

Wobert, that did the trick!!!!
Der var som forventet en lille fejl i et file system. Måske vender jeg tilbage med et nyt spørgsmål da, jeg håber ikke det bliver nødvendig