/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HJÆLP til Pinnacle PCTV PRO
Fra : tbayj
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 13-01-05 20:07

Jeg har købt mig et tv kort så jeg kunne optage udsendelser og bagefter brænde dem på dvd ( Ligesom en videomaskine ). Vil også gerne brænde video over på dvd, MEN jeg kan sagtens optage, men kan ikke brænde over på dvd i Nero. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!!!

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-05 20:13

Det er fordi når du skal brænde video med Nero kræver det at du har en DVD licens samt Nero Vision Express som guider dig igennem den process at lave dine video-filer om til DVD. Hvis du har købt din Nero har du sandsynligvis også købt den med MPEG2/DVD licens. Så prøv at hente Nero Vision Express fra Nero's hjemmeside.

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 14-01-05 09:32

Du kan gemme udsendelsen som AVI fil, brug så Ulead DVD MovieFactory, det er et lille godt program og billigt. Hent filen ind i Factory, så laver programmet om, gemmer det på en DVD, med ikoner og det hele

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 14-01-05 12:39

Tak for jeres svar. xodeus jeg brugte dit eksempel og downloadede Nero Vision Express og det hjalp sgu. Fedt! Nu er mit eneste problem hvis man skal lave dvd på cd rom. Det virker ikke efter hensigten.

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 14-01-05 12:53

Du kan ikke lave DVD på en CD, det kræver en DVD skive og DVD brænder, du kan lave en SVCD, på en CD skive, den har knap samme opløsning som DVD, men fuldt brugeligt, brug MovieFactory, den kan lave det du vil ha' jeg har selv lavet mange i dette program.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 14-01-05 18:58

Men jeg har stadig et problem når jeg vil overføre gamle videofilm. Jeg sætter videon til med de stik som skal bruges og trykker på play. Men kortet kan kun finde tv kanalerne?

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 17-01-05 15:53

Tak for svaret xodeus.