/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mine fisk spytter maden ud igen?
Fra : Niqo
Vist : 1540 gange
50 point
Dato : 13-01-05 17:58

Mine fisk spytter maden ud igen når de lige har taget noget tørfoder ( Flager ) i munden. kan det være fordi de ikke er sultene eller hva?

det er mest mine platty'er , sværdrager og slørhaller som gør det.

MVH NIQO .

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 13-01-05 18:01

Ville du ikke gøre det samme måske?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-01-05 18:10

det var det jeg ville sige

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-05 18:21

Prøv det her:
Hvis du smuldrer flagerne til lidt mindre stykker inden du giver dem det, kan de måske bedre have et stykke i munden. Så behøver de ikke "bide til bolle" - og det ser ud som om de "spytter" det ud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-01-05 18:21

Jeg tror bare, at de snupper en bid og spytter resten ud.
Hvis du vil vide, om de er sultne, så må du se på, hvor hurtigt de spiser maden. Ikke på, hvor store bidder, de tager af gangen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 18:50

er så vidt jeg ved da ganske normalt hvis det ikke er som det går helt amok - vores fisk gjorde det tit - og der var ingenting gald - de hikker - hoster osv vel også
Sørg for ikke at overfodre dem og måske knuse maden lidt så flager og lign ikke er så store.

Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 13-01-05 18:51

Tak for svaret mulberry.