/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fotovogne!!
Fra : taliskoko
Vist : 3402 gange
100 point
Dato : 12-01-05 19:48

Hejsa.

Er der et klogt hoved derude, der ved om Politiets fotovogne, dem holder parkeret rundt omkring, og blinker med rødt lys hvis man har været en slemmer fartbølle, om de kan tage billeder i mørke. Feks. i denne vintertid tidligt om morgenen.??

For en gods ordens skyld: Det gælder et væddemål.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-01-05 19:55

Jeps, det kan de.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 20:02

Ja - og så bare et billede i sort/hvid til 400 kr.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-05 20:16

En infrarød blitz løser problemet effektivt, og i samme forbindelse bør det måske nævnes, at i forhold til de bemandede fotovogne hjælper det ikke at afmontere forreste nummerplade fordi der kan fotograferes bagfra også og derfor går MC'er helller ikke fri.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-01-05 20:39

De tager nogle smukke skarpe billeder, selv en kold vinterdag kl 2 om natten.

Du kan finde lidt mere information her:

http://www.thulinsite.dk/fotofaelde.pdf

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-01-05 20:46

Men hvis du tit kører forbi disse vogne, så kan du jo give dine nummerplader en gang reflexlak, så kan nummerpladen ikke ses på fotografiet, men sprayen koster også i omegnen af 400kr.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-05 20:58

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-01-05 21:21

Jeg synes Hr. pallebhansen skulle have haft pointene.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 12-01-05 21:40

Pallebhansen ved du med 100 % sikkerhed at det spray virker, for jeg tror ikke på det har også set nogle test på nettet, og der kan man godt de nummerpladen.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-05 23:15

Sprayen virker ikke. Er testet af FDM.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-01-05 23:37

FDM, er selvfølgelig i lommen på færdselspolitiet, men hvis du er i
tvivl, brug mudder.
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-05 23:45

Keldd, mudder giver en bøde i sig selv og hvorfor er du interesseret for den skrallert der kan vel ikke tåle, at blive snavset og overstige en 50 km. zone kan den vel ikke.
I øvrigt er fidusen ved infrarødt lys at det ikke er "skarpt", men "dybt" og derfor giver det en fantastisk lyseffekt i mørket uden, at blænde som alm. blitz.
Jeg har anvendt infrarødt på overvågningskameraer og det er fantastisk så skarpt et billede det giver på almindelige kameraer uden at genere.
Hvis man har en almindelig infrarød lampe til helsebrug kan man prøve at lade den oplyse et ellers mørkt lokale og så tage et billede med alm. digitalkamera uden brug af blitz. Godt billede bortset fra farverne.