/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvor finder jeg gamle mails?
Fra : clm1978
Vist : 652 gange
40 point
Dato : 10-01-05 13:09

Jeg har skiftet PC og sidder nu og mangler en mail, som jeg modtog på den gamle PC. Jeg har imidlertid den gamle harddisk siddende i den nye PC, men hvor finder jeg de gamle mails herpå? Er der ikke en mappe, som jeg kan kopiere over i Outlook på min nye harddisk?
Det skal nævnes, at jeg bruger og brugte Outlook. Ved ikke om det har nogen betydning, men jeg bør måske nævne, at der er tale om en modtaget mail.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 10-01-05 13:14

Hejsa.

Du skal finde filen ved navn outlook.pst. Den kan du kopiere ind på den nye pc i f.eks. c:\mail

Start outlook. Vælg Filer->åbn->outlookdatafil og vælg c:\mail\outlokk.pst og vupti så kan du se dine gamle mails.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : azazaz

Dato : 10-01-05 13:16

find mappen slettet post kopier den, skift til dit nye drev, find din indbakke og sæt det kopierede ind det burde kunne lade sig gøre hvis det er saamme styresystem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 13:17

De gamle mails ligger i outlook.pst
Den er skjult, så du skal i mappe indstillinger fjerne fluebenet i :
Skjul Beskyttede Operativsystemfiler
og vælge : Vis Skjulte filer og mapper.
Det ligge laaangt inde i en skjult mappe.
Du kan så importerer den til din "nye" Outlook.
Gambrinus

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 10-01-05 13:24

Hejsa.

Ja pst filen er normalt skujlt.

Du kan finde dem her, medmindre du selv har flyttet dem engang.

UK version Directory C:\Documents and Settings\Claus\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

DK version Directory C:\Documents and Settings\Claus\Lokale Indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 10-01-05 13:30

Nu har jeg fundet filen, men problemet er så, at når jeg forsøget at sætte den ind på "den nye PC" så vil den overskrive den eksisterende fil - gør jeg det sker der det, at jeg nu ikke har de mails jeg har modtaget siden jeg skiftede PC - hvordan får jeg sikret mig både de nye og de gamle mails?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-05 13:33

Du skal i Outlook vælge : Filer - Importer og Eksporter
Så skal du importerer den gamle outlook.pst.
Omdøb evt. den gamle Outlook.pst før du importerer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 10-01-05 13:34

Hejsa.

Som jeg sagde.. gem den et andet sted.. f.eks. c:\mail eller d:\mail ....

Alternativt kan du også bare omdøbe filen til at hede noget andet.

Derefter skal du bare Starte outlook. Vælg Filer->åbn->outlookdatafil og vælg c:\mail\outlokk.pst og vupti så kan du se dine gamle mails.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 10-01-05 13:36

Hvis det er alle mails du vil have over kan du godt importere dem som Gambrinus siger.

Hvis det kun er 1 mail som du selv skriver er det nemere at åbne den ekstra pst fil og så trække mailen over i din nuværeden indbakke.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 10-01-05 13:56

Jeg har måske skrevet det lidt utydeligt, men jeg ville faktisk gerne have alle meddelelser med over. Så jeg vælger at benytte Gambrinus' forslag.
Når jeg gør det, sker der imidlertid det, at der oprettes en masse ekstra mapper i Outlook. Jeg formoder, at det skyldes at den gamle version var engelsk, mens den nye er dansk. Nogen der ved, om det kan lade sig gøre at få dem smidt rigtig over. Sådan at der også for fremtiden kun er een indbakke og ikke både en indbakke og en inbox...!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 14:04

Der er nok ikke andet for end en oprydning.
(Flytte fra Inbox til Indbakke o.s.v.)
Problemet vil ikke optræde næste gang, når du importerer til den samme Outlook version.
Husk forresten at tage backup af Outlook.pst en gang i mellem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 10-01-05 14:06

Øv! Det vil jeg gøre, men man kan så vidt jeg kan se ikke slette ex.-vis "inbox" når denne er blevet tømt?
Nå, det må jeg i så fald leve med!

Jeg vil i hvert fald gerne takke alle for deres meget fine og hurtige svar til en ikke-sagkyndig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 14:12

Ikke sagkyndig ?
Det er du da nu !
Gambrinus

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 10-01-05 14:12

Nåeh, ja!

Jamen tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : clm1978

Dato : 10-01-05 14:14

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 10-01-05 15:05

Det er ok.... Men vil bare lige sige at hvis du havde gjort som mit aller først forslag kunne det have sparet dig for besværet med ekstra mapper medvidre.

Man kan jo sagtens have mange pst filer åbne adgangen i Outlook.

Kvolsgard

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 10-01-05 15:10

Til Kvolsgard,

Tak for dine svar.
Forsøgte faktisk at gøre som du foreslog, men den ville ikke åbne på denne måde.

Men tak for hjælpen anyway!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 15:17

Se, se, Klovsgaard
Der lærte jeg også noget.
Den der med Åbn fil har jeg overset.
Gambrinus