/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
JacobS og dine "tip".
Fra : BjarneD
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 06-01-05 21:30

Jacob, jeg håber, at du er klar over, at dine tip overtræder reglerne om ophavsret og bortset fra det er det da ikke særligt prisværdigt, at skrive noget på en måde så det fremtræder som ens egne ord.
Det handler ikke om point selv om du pudsigt nok selv sparer på dem når du stiller spørgsmål, men om at du stjæler andres "guldkorn".
I følge loven må du gerne citere med nøjagtig kildeangivelse eller endnu bedre skrive din egen forklaring suppleret med et link.

Hvis det ikke var fordi jeg ved, at du ikke har særlig forstand på computere kunne jeg også have troet, at det var din egen viden, men det er det jo ikke for det er afskrift fra Nettips

http://www.kandu.dk/dk/tip/10216 =
http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=1439/text=Tjek+din+harddisk
http://www.kandu.dk/dk/tip/10218 =
http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=1063/text=Hvad+fylder+p%E5+harddisken%3F

Gad vide hvor mange tip der er stjålet

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 06-01-05 21:38

tsk tsk JacobS du skulle skamme dig

BjarneD - du har ret der er sikkert mange tips der er stjålet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-01-05 21:41

der er sikkert mange

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-05 21:49

BjarneD

JacobS er da ikke ene om det.

Der er da flere brugere, og det ikke kun i tip, men også i besvarelse af spørgsmål "glemmer" at henvise til kilden.

Man skulle jo nødig tro, at han/hun var dum

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 21:54

Jeg ved det Ans, men jeg var lidt imponeret over Jacobs nye flotte stil og kunne ikke få det til at stemme og så syntes jeg ikke at det er rimeligt at det eneste han ikke har kopieret er "Af Hans-Georg", som i øvrigt er Nettips faste skribent.

Jeg regner ikke med, at kunne stoppe JacobS, men jeg syntes, at det er lidt mere passende, at lave spørgsmålet i stedet for at spamme den hårdt belastede tip afdeling

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-05 22:08

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 22:27

Hvis jeg ikke husker helt galt, er det ikke så farligt længe siden, JacobS havde 6-7-8 tip i rad. Dengang blev han indkaldt til en samtale i Kandu.dk kategorien. Han kom ind og undskyldte meget og lovede bod og bedring. Men nu er han igang med det samme igen.
At Bjarne så har fundet ud af at hans tips er kopierede/stjålne, gør jo ikke sagen bedre. Jeg må med skam melde at jeg idag har givet JacobS stjerner for hans tips. Men det vil aldrig ske igen. Sorry Folk's.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 22:33

Arne, hans tip er jo velformulerede så de kunne fortjene mange stjerner, hvis man kan lide alle de der nytteløse programmer, men formuleringen havde jo så en speciel årsag.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 22:41

Hejsa

Mange af de tips som kommer her på kandu er vel på en eller anden måde tyvstjålet et eller andet sted fra IKK

Man sidder og surfer rundt og ind imellem dukker der et godt tips op,så er det sku da godt at man kan dele det med andre vil jeg mene

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 06-01-05 22:44

Ha alt ved det gamle Politibetjent Tsk Tsk
Hvorherre på lokum sådan en gang .... Men hva kan man vente fra selvee vorherre--bevars

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 22:48

Hvis man skriver hvor man har fundet det, som man skal er det ikke tyveri. Kildeangivelse hedder det.
Egentlig er den slags tips jo heller ikke interessante hvis man over hovedet kan kalde det et tip.
Når jeg en sjælden gang læser tip kan jeg se at mange af dem henviser til de artikler som jeg kan læse via de nyhedsbreve jeg abonnerer på og det er da ikke særlig originalt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 22:50

Hva' søren Sunowich det havde jeg helt glemt, det er jo din gamle pointsamle metode og selvfølgelig støvet op med Google. Genialt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 22:54

Her er tråden:

http://www.kandu.dk/dk/spg/56442

Skulle I ikke have set den.

Brian >

Der findes ikke ret mange tips der helt og holdent står for tipskriverens egen regning, og det er også OK for mig. Men så må man da i det mindste fortælle hvor man har det fra, altså referere til den hjemmeside hvorfra det er kopieret. Eller helt lade være med at kopiere og så blot med en god forklaring linke til hjemmesiden.
Der er også mange der linker, men så står der ofte KUN et link. Det synes jeg personligt er at slippe lidt for nemt til sine tip-point. - Ja det er bare MIN mening om det.

Sunowich

Klap i eller du bli'r arresteret. Og når du først sidder i MIN 'slammer', kandu ta' navneforandring til SandWich.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 22:59

Mange af de tips som du har skrevet som omhandler svampe er vel også noget du har læst om enten på nettet eller i diverse bøger IKK Arne

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 23:02

Brian nu bevæger vi os vist ud i det komplicerede for det meste viden bygger jo på bøger og andet skriftligt materiale. Arnes tip er til en speciel målgruppe, men jeg vil nu ikke betvivle hans faglighed, alt andet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 23:09

Brian

Du kan kopiere ethvert af mine tips, og søge efter dem hvor du vil, du finder dem ALDRIG nogen steder. De er forfattet, ment og skrevet af og fra mig - til jer.

Jeg har selvfølgelig lært af andre og fra bøger, hvem har ikke det? Men jeg har også erfaret meget selv. Og hvis du nærlæser mine tips, er de ALTID fuld af mine egne oplevelser og betragtninger, og kan altså på ingen måde siges at være afskrifter.

Nu er jeg da snart træt af at du mistænker mig for at være en snydepels! Hvorfor pokker gør du det? Hvad har du egentligt at have din mistroiskhed i?

Bevis at jeg er en tyveknægt der stjæler fra andre eller stik en undskyldning.

Hilsen Arne Jakobsen

P.S.: Skal undlade at omtale SA's tips, der jo af flere Kandu'er er bevist var rent tyveri.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 23:10

Nu er der vel også en del herinde som sidder med en telefon modem,som ikke surfer så meget rundt på nettet som os der har ubegrænset nettid til en fast pris

Fordi Bjarne eller Arne eller mig selv ikke syntes at mange af de tips som kommer ikke er tips,derfor kan da godt være mange andre der syntes det modsatte ikke.

i ved nogen vil have moderen andre datteren ja der er enda nogle som vil have farmand

Kan i have en forsat god aften
Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 23:12

Hovsa Arne

Hvor har jeg skrevet du er en snydepels ?

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 23:14

Brian, du har ret omkring hvad man kan lide af tips, men der er da vist også vide rammer nok endda.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 23:16

Kom så Arne jeg venter på et svar

Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 23:29

Giv tid Brian

Citat
Fra : briani Dato : 06-01-05 22:59

Mange af de tips som du har skrevet som omhandler svampe er vel også noget du har læst om enten på nettet eller i diverse bøger IKK Arne

Brian

Hvis det ikke er en anklage for snydepelseri, så er det squ tæt på! Hvorfor skulle IKK ellers staves med stort?

Jo det kunne jo være for at få det til at hænge sammen med din foregående

Citat
Fra : briani Dato : 06-01-05 22:41

Hejsa

Mange af de tips som kommer her på kandu er vel på en eller anden måde tyvstjålet et eller andet sted fra IKK

Man sidder og surfer rundt og ind imellem dukker der et godt tips op,så er det sku da godt at man kan dele det med andre vil jeg mene

Jeg kan godt se at du ingen steder skriver direkte at mine tips er tyveri, men man må altså også læse tingene i den sammenhæng de står. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 23:34

Nåh PYT. Du siger jo at det ikke var det du mente, så that's allright. No offence taken.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 23:39

Arne Arne Arne

Du er en tand for meget man skal ikke anklage nogen for noget når man IKK har klare beviser.

Mange af de tips som jeg selv laver herinde er noget jeg har læst mig til og efterfølgende selv har afprøvet,tilsat lidt extra krydderier

Det samme mente jeg med det jeg skrev længe oppe-du har læst en masse om svampe krydret med lidt erfaring fra egen side IKK.

Brian som forventer en stor undskyldning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-05 23:46

Bare for at være anderledes :

1.) http://www.kandu.dk/dk/spg/45942
2.) http://www.kandu.dk/dk/spg/44773

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 23:46

Jaeh, jeg har da vist også engang fundet hvor AJ havde "lånt" et svampetip uden at fortælle hvor det kom fra

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 23:47

Brian

Find dig en sekundant og udpeg et mødested (nådesstødssted), så kommer mig og min,
og så kæmper vi til døden på UNDSKYLDNINGER.

Hæ hæ. Så du det ingen stavefejl i nÅdsseestøjste?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 23:52

Hejsa Arne vi behøves ikke at mødes-du kan bare komme med en undskyldning her-så er alt glemt.

Hvad pokker molokyle

har du tid til at være her-var det ikke dig som vandt de 32 millioner i onsdagslotto ?

Bjarne

Undskyld jeg spammer i dit spørgsmål

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-05 23:54

briani -> Dét vil du ikke vide !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 23:55

molo - jeg er ikke helt klar over meningen med de 2 link's. Men de kan ikke være henvendt til mig. Jeg deltager ikke i nogen af dem.

dova - Bevis din påstand.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 23:55

Brian, du er tilgivet for ingenting, jeg morer mig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 00:07

Og NU har selv jeg fattet molo's link's!!!! De var henvisninger til ældre tråde om samme emne.

Bjarne - Du er ikke den eneste der morer dig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 00:11

Jeg morer mig da ikke over mig selv (DU er ikke den eneste der morer DIG) Kunne altså ikke lade være nu da det kom fra skolemester Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 00:13

dova - sidder du stadig og leder? Du kommer til at lede meget længe min ven. Gnæk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 00:20

64 tips, at gennemgå Arne. jeg er bange for, at du risikerer, at komme til kort over for Dovas grundighed HVIS der er noget om det, og skulle der være et lille kiks så er der nok en god forklaring.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 00:44

Ja ja Bjarne, lad os nu se hvad Grundige dova kommer op med. Jeg VED at jeg har holdt min sti ren hvad tips angår.
Jeg har selvfølgeligt under "Svampekrigen", lagt modtips ind imod min opponent, men det er ikke det det drejer sig om her. Som sagt: lad os se!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 00:47

OK, hvis hun skal kopiere dem alle og checke dem på nettet, vil det da tage lidt tid. Men hun er SÅ ond på mig, at hun squ gør det. Om hun så skal sidde oppe hele natten. P.S. Mærkeligt nok gik Kandu IKKE ned i nat som den ellers plejer kl. cl. 01.50.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-01-05 00:56

Jeg synes nu ikke, det er så tosset med tip fra IT-nyhederne. Med alt den post der vælter ind fra kandu, er det begrænset, hvor meget andet man gider/har tid til at læse. Især når man kan være ret sikker på, at en del af det ender her som tip. Og selv om Jacob s. mangler kildeangivelse, synes jeg det de to link jeg så, var gode nok.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 00:58

Jeg kan godt følge dig BjarneD at JacobS burde have skrevet en kildeangivelse eller blot lagt et link.
Efterfølgende må jeg sige at det er da helt rart med tips med indhold uanset hvor det er kommet fra, der har da været meget i de seneste måneder der ikke havde meget med tips at gøre, og oftest for at rette andre.
Alt dette har jeg kun kun skrevet for at score de 100 poænger og helst flere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 01:09

Det med flere point vil blive overvejet i morgen

Jette, jeg syntes også, at indholdet så godt ud selv om jeg ikke ved hvad man skal bruge den slags til, men det ændrer ikke det faktum, at afskrift uden kildeangivelse er usmageligt, især når indholdet tyder på faglig viden, men det har du jo ikke en jordisk chance for at vurdere når du ikke ved hvad det drejer sig om.
Bortset fra det så er mine eneste mål at fortælle hvad det er Jacob har gang i så ingen behøver at tro, at han er ekspert i IT.
Det er for øvrigt ikke populært hos visse brugere, der kører friløb med svar de har lånt andre steder uden at vide hvad det drejer sig om. Noget af et initiativ, men synd for dem der bliver ført bag lyset.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 01:15

BjarneD > den allersidste sætning i dit indlæg til Jette - øh, hvad mener du

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-05 01:16

Hallo
Har jeres kandu også lige været gået helt ned??
Nå, men arne er overbevist om, at jeg ville lede hele natten Det var nu ikke nødvendigt.
Det er dette tip www.kandu.dk/dk/tip/9275

Og hvor det er taget fra, kan findes i dette spørgsmål
www.kandu.dk/dk/spg/51064

Rul ned til min kommentar 09-10-04 00:45

Artiklen kan så findes på nettet under Danmarks Jægerforbund.

mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 01:23

ja dova, der mangler vist en kildeangivelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 01:24

Bent, jeg mener bare, at nogen kører et spil hvor de bruger svar der er hentet fra andre fora og gamle spørgsmål i Kandu uden at de aner om og hvad det kan bruges til. Når nogen lægger et forslag ud, som de ikke selv forstår kan andre risikere, at bruge forslaget og derved få større problemer. Det er da noget af et initiativ, at gøre sådan for at "hjælpe".

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 01:29

Nåh, så misforstod jeg det Bjarne - jeg troede det var noget til Jette, sorry.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-01-05 01:42

Hej Bjarne.
Jeg synes, det er meget rart at se, hvor varm harddisken er, og hvor meget de forskellige ting fylder på ens harddisk og hvor hurtigt nettet/downloadhastigheden er. Når man ikke ved alverden om de forskellige programmer, er det dejligt, man kan se, hvor meget de fylder. Hvis man har pladsmangel på harddisken, kan man kyle en af de største "pladsbrugere" ud - hvis man altså ikke lige skal bruge det. Men selv om man har masser af plads, kan jeg godt lide at kunne se i et diagram, hvor meget tingene fylder.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 01:50

Så er det godnat

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 01:52

Det forstår jeg godt, men de fleste af de oplysninger du kan finde i den slags programmer findes på din computer i forvejen. De udlæser sådan set bare oplysningerne og det er min opfattelse, at den slgs programmer ikke bare sløver, men også fylder. Ind imellem kan det være rart med den slags tools, men så drejer det sig om, at finde et der dækker ens behov så man ikke skal bruge 5 programmer til det et program kan gøre.
I computerspørgsmål bliver der ofte foreslået et program der hedder Everest (Aida32) og det kan vise dig de fleste af de ting du har behov for uden at blaste computeren særlig meget.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 01:53

Tasterne smutter så nu er det også godnat herfra

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 01:56

dova

Den skal du squ ikke slippe godt fra: Mit tip lød:

Citat
Fra : arne.jakobsen Send til en ven Dato : 08-10-04 17:45

Tip : "Godt middel imod Skovflåt-bid! Og Myg."

Det svenske statsskovbrug er begyndt at give deres medarbejdere gratis Hvidløgskapsler. En dobbelt daglig docis sikrer imod flåtens bid. Når flåten ikke bider overføres heller ingen sygdomme. Og man kommer ikke til at lugte af pillerne. Man kan jo så nøjes med at spise dem i den periode hvor flåterne er fremme. Forår, sommer og efterår.
Er det Myggeplagen man vil til livs skal det være B-vitamin der tages dobbelt docis af. Det må man dog ikke gøre konstant, ihvertfald ikke uden at have talt med lægen om det. En fisketur til Lapland eller Grønland kan dog reddes hvis man begynder 1 uges tid før rejsen.

Citat
Fra : dova Dato : 09-10-04 00:45

Ja bare vent, eller også se tilbage. Rettere sagt mere end et år hvor den sensationelle nyhed, der endnu ikke har nået de skråsikre Kandu-brugere, blev lanceret i Danmarks Jægerforbunds nyhedsarkiv. Nøjagtig dato d. 18/7-03
Eller i Fagbladet Børn og unge nr 32/2003 .
Og tippet er så godt som ordret kopieret/afskrevet fra de to kilder. Puha- der er vist noget med kildeangivelse der er kikset

Men der er sket meget på mere end et år, og der er ingen dokumentation for, at hvidløg skulle hindre flåter i at bide på, men det diskuteres, om hvidløgs antibiotiske virkning kan have en hæmmende effekt på dem der bliver bidt, så de ikke så let bliver syge. Men det er der endnu ikke noget bevis for.

De 2 citater er ikke ens. At du så hævder, at der findes en artikel hos Danmarks Jægerforbund, som jeg skulle have kopieret, mangler du stadig at føre bevis for. Det er nemt nok at sige HA HA, se hvad jeg sagde, når man ikke har sagt noget.

Næh dova, bring et nøjagtigt citat fra den artikel du hævder at jeg har kopieret, side om side med mit tip, SÅ kan folk tage stilling.

Den "Såkaldte" bevisførelse du her har fremlagt, holder ikke én meter.

Læg også lige mærke til at du skriver: "tippet er SÅ GODT SOM ORDRET kopieret/afskrevet fra DE TO kilder".
Nu er det altså ikke en DIREKTE kopiering fra en kilde, men en SÅ GODT SOM ORDRET - fra TO KILDER.
Måske har jeg en god hukommelse, (det har jeg). Men jeg har aldrig læst nogen artikler om det.. Jeg har fået min viden fra en Skovfoged. Han må have haft en meget god hukommelse (det har sådan nogle ofte), hvis han skulle have overgivet indholdet af TO ARTIKLER ordret til mig. Ligesom jeg skulle have en helvedes god hukommelse (det har jeg), for over ét år senere at kunne gengive ET GODT REFERAT af hele TO artikler som Tip på Kandu.

Du er squ for langt ude dova. Men jeg glæder mig til for første gang at læse de refererede artikler.

Med væmmelig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 04:18

Du skriver d. 9-10-2004 at Danmarks Jægerforbunds nyhedsarkiv. Nøjagtig dato d. 18/7-03
har skrevet.....

Danmarks Jægerforbunds nyhedsarkiv, dækker kun en 12 måneders periode bagud. Hvordan er det liige det hænger sammen?

Så med mindre du har en kopi af artiklen, bliver det svær for nogen at se den.
Havde du allerede d. 9-10-2004 bragt et link til artiklen, så måske OK. Det gjorde du ikke, så alle måtte tro dig på dit ord. Men det er ikke bevis nok til at angribe en anden Kandu'er. Jeg har endnu ikke checket den ande artikel, men det gør jeg.
Vi snakkes ved. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 04:33

Se det lykkedes så til gengæld. Så kam I jo allesammen se om det ligner mit tip:

Citat
Hvidløg skræmmer skovflåten væk
Skovflåten må have en fin lugtesans. I hvert fald viser erfaringer fra Ronneby Kommune i Sydsverige ifølge Ritzaus Bureau, at det lille dyr trækker kæberne til sig, hvis det mærker en dunst af hvidløg fra offerets hud.
I tre år har kommunen købt hvidløgskapsler til sine parkarbejdere, og i den periode er ingen af dem blevet syge af bid fra den lille blodsuger, som kan overføre sygdommen borreliose, der i værste fald kan give lammelse. Tidligere var der tilfælde af sygdommen hvert år.
Hvis de svenske erfaringer står til troende, bør danske kommuner følge trop og købe hvidløgskapsler til parkarbejdere og andre ansatte, der risikerer bid fra flåten. Det mener Lars Ovesen, chef i afdelingen for ernæring i Fødevaredirektoratet ifølge Politiken.
"Såfremt hvidløget virker, kan det godt betale sig for kommunerne at give medarbejdere hvidløgskapsler, for det er ofte langvarige sygdomme med store menneskelige og økonomiske konsekvenser, der kan følge af de infektioner, skovflåten overfører. Nogle har symptomer flere år efter et bid," siger han.
Lars Ovesen synes umiddelbart, det er logisk, at hvidløg hjælper mod skovflåter, men understreger, at effekten bør undersøges nærmere.
"Hvidløg udsondres gennem porerne i huden, hvor skovflåten bider. Derudover har hvidløg en speciel kemisk sammensætning, der virker over for forskellige bakterier. Hvidløg bruges lokalt til at dræbe bakterier, så man kan godt tænke sig, at det har en effekt på skovflåter," siger han.

Børn & Unge nr. 32 / 2003

Jeg synes ikke at det kan påståes at jeg har kopieret. Da jeg først selv har læst artiklen her i nat, kan man vel heller ikke påstå at den er refereret.
At min ven Skovfogeden har læst denne artikel, kan jeg i sagens natur ikke benægte, (Jeg aner det ikke).

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-01-05 08:18

jeg har læst økonomi i lang tid.. og på et eller andet tidspunkt begynder min viden at ligne den fra lærebøgerne.. men jeg nægter at ref. til hver en bog jeg har læst mm det drejer sig om et direkte udsagn eller citat.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 08:35

snaptil - ja det er jo det der er sagen. P.S.: Siden hvornår er mm blevet en godkendt forkortelse for 'med mindre'? Jeg troede i min store tåbelighed at mm betød millimetre? HELP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-05 10:10
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 10:49

dova

Den kunne jeg som sagt ikke finde, så tak for det. Nu skal jeg så gøre hvad du burde have gjort før du anklagede mig fo at være kopist, nemlig bringe citatet fra Jægerforbundet.

Citat
Hvidløg mod skovflåter
Forrige Næste
Dato: 18/07-2003
Er man bange for at blive bidt af skovflåter og smittet med eksempelvis borrelia, kan det være en god idé regelmæssigt at indtage hvidløgskapsler, oplyser TV2 Nyhederne.

I Ronneby kommune i Sverige har kommunens parkarbejdere fået hvidløgskapsler gennem tre år med det resultat, at medarbejderne er sluppet for sygdomme overført af skovflåter.

Inden de 20 fastansatte og 20 sæsonansatte parkarbejdere fik hvidløgskapsler af kommunen, var der tilfælde af borreliose hvert år.

Idéen til forebyggelse af sygdomme overført fra skovflåter fik Peter Lindahl, chefen for Ronnebys parkafdeling, da han havde læst en artikel om lægen Johan Berglund, der med held havde testet hvidløg mod skovflåter på militært personale.
MSJ

Nu er alle ciitater bragt, og så kan Kanduerne for første gang selv danne sig et billede af om mit tip var tyveri eller ej.

Tak for hjælpen. Mvh. Arne

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-01-05 11:27

hey arne
endnu en studie svaghed, men der er faktisk mange forkortelser der minder om hinanden, når det skal gå stærkt, opretter gerne et nyt emne om det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 11:41

ej nød snap,m.-st&+fk.

Oversættelse:

Ikke nødvendigt snaptil, men undlad stenografi og brug forkortelser.

Vi tales ved. Arne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 13:42

Overordentligt interessant, at spørgsmål der handler om noget helt andet har en tendens til, at komme til at handle om Arne Jakobsen.
Arne, det er sjældent jeg laver spørgsmål, og når jeg gør er du selvfølgelig lige så velkommen som alle andre, men hvorfor er det nu lige, at det skal handle om dine paranoiaer?
Hvis jeg lader tråden stå åben er jeg bange for, at den udvikler sig som en af de sædvanlige svampetråde så nu vil jeg lige vente og se om nogen har noget at indvende ellers vil jeg lukke.

Godkendelse af svar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 14:23

Jeg vil ikke takke for svaret for du fortjener kun point for at kunne præstere den mest uanvendelige kommentar ganske som du plejer. Du er en passende substitut for JacobS, der forståligt glimrer ved sit fravær.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 14:34

Uretfærdigt, jeg havde som den eneste fortjent poængerne men syntes det er en rigtig kommentar du har idag kl. 13.42.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 14:38

Selvfølgelig havde du da fortjent pointene Bent, men da jeg ved at du kan skaffe dig nogen på anden vis valgte jeg, at belønne det ultimative ingenting.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 18-01-05 16:33

ja, sjovt at læse alle jeres indlæg ( bortset fra at den eneste der lyder fornuftig er bentjuul og dova)

Men som jeg kan læse på dette, lyder det som om at i er trætte af mig! ( altså jer her på tråden) hvilket jeg ikke helt kan forstå! Jeg kan forstå det i siger med at jeg skal have kilden med når jeg skriver et tip som er kopieret! Men jeg kan ikke se hvorfor at i egentlig brokker jer over det! I behøves ikke at læse mine tip! Jeg lægger dem ind som jeg synes er værd at der er nogle der skal vide! Så jeg tror faktisk at i er sure på mig fordi at jeg er kommet og har " stjålet" alle jeres spørgsmål fra jer! Hvis jeg har noget godt som jeg gerne vil ud med kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i det! Har jeg ret? Så altså HER ER ET TIP TIL JER!

Citat
KILDE: JACOBS.

JER SOM HADER JACOBS. SKAL LADE VÆRE MED AT LÆSE HANS TIP! LIGESÅ SNART I SER AT HAN IGEN, HAR LAGT ET TIP UD SKAL I HOLDE JER LANGT FRA DET!!!

ET RÅD HERFRA, HÅBER I KAN BRUGE DET TIL NOGET

JACOBS.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 17:39

Jacob, du er meget ung siden du tror, at nogen hader dig, men mon ikke du nu er klar over at nettips.dk ikke vil acceptere, at du kopirer deres artikler og, at de rent faktisk kan kræve betaling for anvendelsen.

Grunden til, at jeg har lavet spørgsmålet er, at nogen forsvarer dine tip med dine grundige forklaringer, men det er jo ikke dine forklaringer, men noget du har stjålet og udgivet som om det var dit eget.

Du stjæler bestemt ingen spørgsmål for du ved jo ikke noget om andet end cut and paste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 17:41

Forresten er der ikke andre end mig og den der fik svar godkendt og måske et par stykker der har sat flueben der læser din kommentar.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 18-01-05 17:43

okay, det sidste forstod jeg ikke

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 18-01-05 17:48

men jeg undskylder over for nettips.dk