/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook eller Outlook Exspress?
Fra : Birgitta
Vist : 624 gange
500 point
Dato : 05-01-05 14:07

Det er lige gået op for mig at Outlook og Outlook Exspress er 2 forskellige ting... Og endnu værre: Jeg har vist dem begge to. -Outlooken ligger bare "i dvale".
Hvad er forskellen på de to? -Kan den ene noget som den anden ikke kan?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-01-05 14:09

Outlook er et program som udover håndtering af mail indeholder kalender, og væsentligt mere avancerede funktioner i forhold til opgavestyring samt kontaktpersoner.

Outlook Express er en simplificeret udgave uden kalender

Det var den korte version.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 14:14

outlook express er som Better_Performance skriver en simplifiveret udgave - men absolut et nemmere og mere overskueligt mail program

nå venter og ser hvad han nu vil lægge ind som den lange version

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-01-05 14:22

Og outlook koster penge (Kan ikke fåes gratis, men fåes via officepakke) og Express er gratis, som kan hentes på nettet.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 14:24

Nå......
Hvis jeg nu lader outlook "tage over" -som den nærmest tigger om i øjeblikket, -Kan jeg så slippe af med den igen på en nem og sikker måde, hvis det viser sig, at det ikke lige var sagen for mig??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 14:26

Jeg HAR officepakken... Det var der, jeg opdagede, at jeg også har "Outlook" liggende. --Jeg har hele tiden troet, at det var ét og samme program, når folk skiftevis omtaler Outlook og Outlook Exspress..

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-01-05 14:28

Ja du kan sagtens gå tilbage til expressen, hvis du ikke er tilfreds med den anden, det kræver et par enkelte klik hist og her, men det kan vi tage til den tid.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:31

Du skal bare eksportere konti og adresser og du kan endda hente dine mail over, men Outlook er lidt mere kompliceret og har du ikke specielle behov for sammenkøring af programmuligheder kan det godt tænkes, at du bliver træt af den. Det er enkelt at skifte over fordi ingen af dem behøver at blive afinstalleret for, at man kan bruge den anden.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-01-05 14:32

Du kan også vælge at bruge dem begge, Outlook til kalender (hvis f.eks. du har en pda'er der skal syncroniseres) og express til post.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 14:48

Da jeg klikkede på "Outlook" i Office-pakken, gik den lige med det samme i gang med at installere og begyndte så at bede om lov til at overtage jobbet og importere ting og sager.. I panik svarede jeg NEJ til alt og endte med at lukke den ned selv om den hævede pegefingeren og inkvisitorisk spurgte, om jeg var klar over, at installationen ikke var fuldført...

Så nu må jeg heller se at bede om godt vejr og få den til at køre...

fh1dk: Jeg aner altså ikke, om jeg har en pda'er, der skal synkroniseres.....???? HVA' det???

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 15:26

Jeg bruger Outlook Express(OE) og har flere gange forsøgt mig med Microstoft Outlook(MO). Og hver gang er jeg gået tilbage til OE.

Man kan sige hvis du "bare" skal maile er OE helt fint, hvorimod MO kan håndtere kalender og telefonbog via din mobiltelefon hvis dén kan håndtere det, og så er det smart.!!!

Der er flere muligheder i Outlook Express end man lige tror. Man skal ikke betragte Outlook Express som en discont udgave af Microsoft outlook.

PS.
En PDA er en lommecomputer, som kan snakke samme med Microsoft outlook ligesom mobiltelefonen og kontaktpersoner m.m. Så man kan overføre mellem mailprogrammet og PDA eller omvendt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-05 15:51

Du kan godt lade den outlook indstallere, og det gør ikke noget hvis du lader den være standart og "overtage det hele" - det kan vi altid hjælpe dig med at ændre tilbage til Expressen.
Husk lige at også programmet Outlook skal aktiveres (hvis de andre officeprogrammer er blevet aktiveret)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-05 15:54

Jeg glemte lige.....Outlook kan hjælpe med at huske ting og sager.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-01-05 16:30

Du skal ikke afinstallerer Outlook Express for at bruge Outlook.
Jeg mener endda, Outlook Express skal være på pc'en, for at man kan bruge Outlook.
Du vælger bare Outlook som standard program.
Gambrinus

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 16:34

De kan da bruges uafhængigt...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 17:36

Nå... Det kan da godt være, jeg har brug for det............... -altså pda halløjset...

Men nu kan jeg ikke få importeret f.eks adressekartotek fra OE til MO... Burde jeg ikke kunne det?

Jeg vil da også beholde min e-mail adresse...

Efter at jeg har sagt nej, nej, nej.. ved installationen, så kan jeg ikke rigtig finde mulighedern for at gøre det godt igen.
Forsøger jeg med "Importer...." så stiller den mig ubehagelige spørgsmål om hvorfra, som jeg da ikke kan svare på...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-05 17:36

HAr du lyst til at levendegøre dine email's med smileys og sjove baggrunde o.s.v. kan du gratis downloade et program der hedder IncrediMail-Office add on fra www.Incredimail.com. Dette kan KUN køre med Outlook Office IKKE med Express. Det er et eksempel på en programbegrænsning på Express.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-05 17:37

Men læg lige mærke til at det IKKE er selve Incredimail-programmet jeg omtaler, kun Office Add on.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 500 point
Dato : 05-01-05 17:49

Du skal i MO gå i >Filer og ned i >importer..
Så skal du vælge >Importer Internet-post og -adresser.
Og så skal du vælge Outlook Express. Og der skal være flueben i både importer e-mail og importer adressekartotek og importer regler.
>klik på næste og >klik på udfør.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 18:15

Hej, taliskoko.
Jeg går i MO ind i Filer. Det eneste valg, jeg har der ligner, hedder "Importer og eksporter...."
Når jeg klikker på den, så får jeg et vindue med forskellige valg......
NÅ!?? Før stillede den mig bare ubehagelige spørgsmål når jeg valgte et eller andet f.eks "importer internet post og adresser" ....

Denne gang skete der en hel masse.... --Måske er problemet løst...

arne, jeg kender godt Incredimail. Jeg har haft programmet før, på min gamle computer. Men det var netop besværligt, at det ikke kunne bruges sammen med Outlook Express, så jeg slettede det. Men det vil jeg da nok have tilbage så...

Nu er jeg spændt på, hvor mine næste mails ryger hen...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 18:30

Så skal du hente dine mail konto, så du kan sende mails via MO.

Gå igen i >filer og igen ned i >Importer og eksporter..

klik nu på >importer indstillinger fra internet-e-mail-konto

Vælg så at hente fra OE og så skal du skal bare vælge de kontoer, hvis du har flere du vil importere... Ellers henter du bare den ene du har, men mange har jo flere kontoer.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-01-05 18:32

Outlook Express er en forudsætning for at Outlook kan installeres og køre. Hvis Outlook Ekspress afinstallers afinstalleres vil Outlook heller ikke virke.
Men derfor kan man jo godt bruge dem begge til hver sit.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-01-05 18:32

Outlook Express er en forudsætning for at Outlook kan installeres og køre. Hvis Outlook Ekspress afinstallers afinstalleres vil Outlook heller ikke virke.
Men derfor kan man jo godt bruge dem begge til hver sit.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 18:35

Jeg tror nok, at jeg har fået MO til at tage imod mails.. Men de kommer stadigvæk også til OE.. Det er vist upraktisk, hvis jeg ikke lukker den op hver dag..
Kan jeg stoppe for mails til OE?

Og jeg har vist fået hentet både konto, adressekartotek og mails fra de forskellige mapper i OE, tak.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-01-05 18:41

I den af dem, du ikke vil bruge til mails, fjerner du den konto, der er registreret, som gør at programmet søger efter mails på serveren.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 18:55

Inde i "Kontrolpanel" skal du vælge >Internetindstllinger.
Derinde skal du vælge>Programmer.
Her skal du så vælge>E-mail-adresse:Microsoft office Outlook.

Jeg mener du kan gøre MO til dit standard mail program, og så er det kun det du bruger, men lige nu er den langt væk...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 19:10

Vedr. at gøre MO til standard mail program:

Åben programmet, hvis der ikke fter lidt tid kommer en boks og spørg om du vil gøre det til dit standard mailprogram, kan du prøve at gå ind >funktioner
>ned i indstillinger... klik på fanen "Andet".

Her kan du vælge at sætte flueben i "Gør Outlook til standard program til e-amil..."

Prøv det... Og så skal du jo frem over kun benytte MO.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 19:26

Hey!!! Sjovt nok blev jeg spurgt om jeg ville have Outlook til standard program, -denne gang, da jeg ville hente post..
Så jeg tror, at problemet er løst nu..
Og så ser det ud som om, at der bliver lukket et nyt vindue op når jeg vil se en kommentar.. -Før var det det samme vindue, der lukkede op til den næste tråd.. -Det er jo ret smart, hvis jeg kan bibeholde det spørgsmål, jeg er i gang med samtidig med, at jeg kikker på et nyt..

Men hvis jeg nu, af vanvare og glemsomhed måske om en uges tid kommer til at lukke OE op og klikker på "send, modtag post.. " ---vil der så ikke komme hundredvis af gamle mails væltende?? -Som jeg allerede har modtaget i Outlook.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-05 19:29

Sådan fjerners / gøres inaktive - "mailkonti" i Outlook Express.
start>programmer>outlook Express>evt. nej til at være standardprogram>
I OE>funktioner>konti>fanen alle> her kan du markere dine konti og >Fjern
Eller:
Fanen generelt>fjern [V] i "medtag denne konto........................." og den holder op med at hente post fra denne konto.
Hvis du hellere vil ha' Outlook Express sætter du [V] ind igen.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 19:29

Nej, det vil jeg ikke mene. De er jo fjernet fra din post server.! Måske der er et klogere hoved, der kan svare på det.!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 19:31

Hvis du ikke har valgt indstillingen 'gem en kopi på serveren' vil der ikke komme nogen du allerede har modtaget, med garanti (med forbehold for serverfejl).

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 19:35

Tak for svaret taliskoko. Og også tak til alle andre svarere.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 19:41

Nå, der var lige et indlæg, der forsvandt..

Jeg fortalte bare, at når jeg nu klikker på ikonet for Outlook Express, så lukker Outlook op. Og det er så OK, for jeg tror, at jeg vil holde mig til Outlook indtil videre. ---Jeg blev spurgt, om jeg ville have Outlook til standard, da jeg klikkede på send/hent post.

--Og jeg vil da også have Incredimail tilbage...--Den er da meget sjov.