/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Avi til MPEG converter
Fra : hojriiskim
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 04-01-05 17:42

hey..

er der nogen der kender en god gratis videoconverter som kan lave AVI om til MPEG-1..??

på forhånd tak..

Kim

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 04-01-05 21:38

Prøv http://tucows.inet.tele.dk/
Unreal Media Server 3.0
Kender den ikke selv, men det er freeware.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 04-01-05 22:06

Nej drop ovenstående.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 06:27

BRUG DIKO
den er nem og gratis
her er en guide www.digitalempire.dk/convert/diko.shtml

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-05 06:29
Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-01-05 16:04

nu har jeg prøvet det program som snaptil har foreslået, og jeg er ikke så erfaren med det her.. skal det tage 13 timer at convertere 600-700 mb?

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 06-01-05 20:46

Jeg prøvede lige at konvertere en .avi på 122.692MB 320x240 mono 22Khz til mpeg1
Med Digital Media Converter tog det 6 minutter 30 sek.
mpg filen blev 159.936Mb stor
Digital Media Converter koster $39.95
http://www.gold-software.com/download6786.html

Jeg prøvede lige D.I.K.O. v0.77
Men jeg fandt ikke ud af hvordan den kunne konvertere avi til mpeg1.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-01-05 07:07

har ikke selv lavet mpeg1 filer på diko.. men ved hvis jeg skal lave en divx om til dvd tager det ca 5 timer.. ps:

MPEG er den måde en video og audio fil komprimeres. DivX og VCD er formater.
Her er en lille oversigt:
Video-CD (VCD) er lavet med MPEG1 lyd og MPEG1 billede. Afspilles på DVD-player.
Super-VCD er MPEG1 lyd og MPEG2 billede. Afspilles på nogle DVD-player.
DVD er MPEG2 (AC3, PCM) lyd og MPEG2 billede. Afspilles på DVD-player.
DivX er MP3 (WMA) lyd og MPEG4 billede. Afspilles på PC.

MPEG2 er den bedste kvalitet. DivX og SVCD svarer nogenlunde til hinanden og MPEG1 er den dårligste.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 07-01-05 14:29

Tak for svaret snaptil.
og tak for oversigten..

Kim