/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
internet
Fra : bimsa
Vist : 288 gange
200 point
Dato : 04-01-05 01:47

Når min pc ikke har været brugt 10-15 minutter kan jeg ikke
komme ind på internet eller postprogram,for at komme igang
skal jeg genstarte pc, hvad er der galt????
det er windows xp professional.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 04-01-05 10:23

Hej Bimsa

Du skal højreklikke på Denne Computer og vælge egenskaber - herefter vælger du fanebladet Hardware, og her klikke på på Enhedshåndtering.

I den liste som kommer op finder du dit netværkskort og højreklikker på det og vælger Egenskaber.

Det sidste faneblad hedder Strømforsyning - det klikker du på og fjerner fluebenet i boksen foran: Tillad at Computeren slukker.....

Herefter virker dit netkort også efter 10 min.

Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 10:25

Prøv lige.
H-klik på skrivebord>egenskaber>pauseskærm>strømstyring>det kan være her at slukker så du ikke kan komme ind igen. Kig på indstillingerne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 10:26

Alle veje fører til Rom.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 11:37

joooooooooo emesen men nogen af dem er filans så lange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 11:38

bimsa - har du pauseskærm på kan det også være grunden - især hvis det er en du har downloadet

Kommentar
Fra : bimsa

Dato : 04-01-05 14:38

det er det samme, ved genstart skal jeg trykke påden røde knap på pc ,
for mussen vil ikke marker ikon

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 17:36

Har du været inde og kigge på det "larsfrohn" viste.
Eller det jeg viste.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 05-01-05 11:54

Hej Bimsa + Emensen

Dine strømbesparende settings under selve pauseskærmen virker uafhængigt af fluebenet i hardware indstillingerne for netkortet, så selv om du fjerner alt under pauseskærmen, har XP en indbygget tricker som efter et stykke tids inaktivitet sætter alt i standby som ikke er decideret fravalgt - herunder dit netkort.

Når du så "starter" PC'eren ved at trykke på en tast, gendannes alt, og dit netkort spørger DHCP serveren om en IP, hvorefter serveren svarer tilbage at det har du da, men da netkort har vært slukket, så er informationen gået tabt, og du kan kun genstarte for at få netforbindelse igen, eller køre IPCONFIG/renew i en DOS promt.

En "skide" irriteriende ting ved XP at dens strømbesparende funktioner ligger både som generelt og som punkt under hver hardware ting som understøtter strømbesparelse, og jeg har haft mange hvor fejlen med netværket netop skyldtes at fluebenet ikke var fjernet på netkortets hardwareindstillinger.

Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-05 12:46

Tja man bliver klogere hver dag - jeg kører nu også mest med w2000

Kommentar
Fra : bimsa

Dato : 05-01-05 14:50

Jeg har nu været inde og sat min pauseskærm i standby efter 5 minutter
sa nu virke det, indtil videre