/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Statsministerens Nytårstale
Fra : molokyle
Vist : 537 gange
300 point
Dato : 03-01-05 12:48

Hvad er din mening om Statsministerens Nytårstale og hans udybning af talen idag kl 12.10 på TV2 Lorry ?

Er der andre end mig det falder for brystet at han bruger formuleringer som :

Citat
Set i perskektivet af den forfærdelige katastrofe i Asien, bliver vore problemer i Danmark til INTET.

Hvor er empatien med de hjemløse der ligger og dør på vore egne gader og stræder ? Narkomanerne ? De psykisk syge ? ..og de trafikdræbte ? På årsbasis langt flere, end der er omkomne danskere i Asien. Hvem samler midler ind for at hjælpe disse mennesker ?

..og hvad med resten af verden? Hvor mange børn dør af sult ? HIV ? Malaria ? Hvorfor er katastrofen i Asien værre end dette, når det kan dokumenrteres at langt flere dør og invalideres af disse katastrofer i Afrika, Korea, Sydamerika ?

Hvorfor skulle dette ikke nævnes i nytårstalen ?

Billige point si'r jeg bare. Anders Fogh Rasmussen SKAM DIG !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-01-05 12:54

Hvor mange døde hjemløse er det lige du er faldet over på gaden i Danmark?

Antallet af narkomaner der dør som en direkte følge af deres misbrug er i DK under 300 om året, desuden er der jo ingen der tvinder dem til at blive misbrugere, så det må siges til en vis grad at være selvforskyldt., trafikdræbte er en af samfundets omkostninger, som heldigvis i DK viser en faldende tendens, de andre grupper du nævner bliver hjulpet i større eller mindre grad i forvejen, katastrofen i Asien er altoverskyggende fordi så mange mennesker uforskyldt er blevet frataget liv, pårørende, bolig, ejendele og meget andet, for slet ikke at tale om alle de fiskere og andre der har mistet deres redskaber til indkomst, og så må du huske at dette foregår i lande der ikke ligesom DK kan yde bistandshjælp til arbejdsledige.

Anders Fogh gør det eneste rigtige lige nu ved at samle fokus omkring en katastrofe af hidtil usete dimensioner, og udmærker sig netop ved ikke at udtale sig partipolitisk eller på egne vegne kan der ikke være tae om at samle point til et kommende valg, så er det da langt mere frastødende at opleve oppositionens uprovokerede og ikke mindst malplacerede kritik af regeringens måde at håndtere situationen på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 13:01

Jeg har ikke hørt talen (er skidt for fordøjelsen at høre liberale tale), men har læst og hørt referater. Jeg er ikke enig med dig for jeg tror ikke, at talen skal tolkes som om man er mere ligeglade end man plejer, at være med vore egne fattige, men dette er den største katastrofe i vor tid og selvfølgelig skal alle lande stå sammen om, at hjælpe.
For en dansker der har alvorlige problemer er der ikke tale om noget INTET, og det vil naturligt nok være svært for en sådan at skulle skubbes til side fordi der sker noget grimt ude i verden, hvilket jeg heller ikke mener må ske for vi må ikke glemme vores egen lille andegård selv om problemerne er små i forhold til det der er sket.
Hvis AFR havde nævnt vore egne problemer i sammenhæng med katastrofen ville det virke grotesk, men vi kan jo så håbe at vore egne "græsrødder" ikke lader dem glemme vores fattige og hjemløse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:03

Better_Performance -> Nu du spørger ..en 6-7 stykker om året jeg kender til i københavn. Jeg har ingen grund til at tro tallet er mindre i Odense, Aalborg, Århus og de andre 'storbyer'.

At der er en katastrofe der går ud over ganske uskyldige mennesker i Asien, mener jeg bestemt ikke er en undskyldning for at ignorere disse eksistenser så eklatant ubegavet og politisk beregnende. Det er simpelthen usmageligt.

Opositionens kritik af regeringens dispositioner i de første dage, har netop ført til denne 'feberredning' jeg mener Nytårstalen er et udtryk for ...og for det ikke skal være løgn spiller f.eks. Socialdemokratiet med, ved malplacerede roser af denne tale.

Bvadr....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 03-01-05 13:04

Jeg er bestemt ikke svoren tilhænger af Anders Fjogh, men hans disposition af Nytårstalen er det eneste rigtige - Katastrofen i Sydøstasien er så omfattende, at den vel kun overgås af den elendighed der til stadighed er i Afrika (for eksempel Darfour).
Hvorfor vi så - som sædvalig - negligerer Afrika er mig en gåde - men der er jo ikke mange danskere, der bliver direkte involverede???

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 03-01-05 13:04

Better_Performance, det er et smaddergodt indlæg - i mine øjne fortjener du pointene

mvh

krakgt

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 310 point
Dato : 03-01-05 13:06

Jeg melder mig straks ud af denne tråd, det er jo klart at du har din mening om hvem der er "good guys" og omvendt, se dog tingene i det rigtige relief og forhold dig til at der foregår ting længere væk end dit dørtrin der kræver en indsats, jeg tror ikke der er mange der i den grad tolker statsministerens ord så bogstaveligt som du

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:08

BjarneD -> For en gangs skyld er vi enige, det mindste på et punkt :

Citat
For en dansker der har alvorlige problemer er der ikke tale om noget INTET, og det vil naturligt nok være svært for en sådan at skulle skubbes til side fordi der sker noget grimt ude i verden, hvilket jeg heller ikke mener må ske for vi må ikke glemme vores egen lille andegård selv om problemerne er små i forhold til det der er sket.

Der er jo dejlig let at tale om noget andet, når man som regering har gjort mindre end INTET for at afhjælpe egne 'katastrofer' uanset hvor små og betydningsløse de måtte synes i forhold til resten af verdenen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 13:14

Jeg forstår dit synspunkt Molo og da du jo har været tæt på de nationale problemer er det heller ikke urimeligt, at du gør opmærksom på problemet, og jeg mener også, at man skal gøre sig klart, at udeladelsen af indenrigspolitiske emner i talen er sket efter nøje politisk overvejelse for ellers ville det være første gang, at AFR sætter følelser højere end politik (måske lige bortset fra den minoritet han tilsyneladende er meget glad for).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:17

Better_Performance -> Jeg tror ikke du hørte statsministeren uddybe talen idag. Det var værre end selve talen, som jeg til fulde har forståelse lagde hovedvægten på denne seneste katastrofe. Jeg ser imidlertid ikke der skulle være noget i vejen for man have indskrevet nogle af vor egen nations problemer. Som den mester i retorik Anders Fogh Rasmussen er, kunne han nok have fundet plads til en bemærkning/formulering i retning af :

Vi må dog ikke i lyset af den forfærdelige katastrofe i Asien, glemme vi i Danmark og i mange andre lande, dagligt støder på mennesker der har brug for hjælp i en svær situation ... osv.

Dét havde været prisværdigt

..og iøvrigt ser jeg da ikke nogen grund til at du skal forlade mit spørgmål, fordi du føler, du er 'stemt' ud på forhånd. Tag det som en øvelse i almindelig medmenneskelighed og anstændighed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 13:22

Lige præcist den sætning ville være at tirre de unge Venstre løver, der jo afskyr, at politikerne må "lefle" for de dårligst stillede for ikke at miste for mange stemmer, men du har ret og det er bestemt at Mogens Lykketoft sluger det hele råt.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-01-05 13:22

Jeg har sådan på fornemmelsen at du kun giver point til den der er enig med Dig og ikke ret. ??.
Har jeg ret i at antage det ??.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:22

BarsKill ->

Citat
Hvorfor vi så - som sædvalig - negligerer Afrika er mig en gåde

..velkommen i klubben

..men det er jo nok fordi der ikke er så mange danskere, der har lyst at feriere i en flygtningelejr i Sudan eller Eritrea.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 03-01-05 13:23

Better Performance skriver:

"[...] desuden er der jo ingen der tvinder dem til at blive misbrugere, så det må siges til en vis grad at være selvforskyldt., trafikdræbte er en af samfundets omkostninger, som heldigvis i DK viser en faldende tendens, de andre grupper du nævner bliver hjulpet i større eller mindre grad i forvejen [...]"

Nåja - så kunne folk jo også lade være med at bo i Indonesien, Indien og Thailand - det er der jo ingen der tvinger dem til. Ligesom der heller ikke er nogen der tvinger skandinaver på juleferie der. Vel?

Ikke et helt velgennemtænkt indlæg, håber jeg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:27

rpje -> Både ja og nej. Jeg ville f.eks. i dette spørgmål aldrig give point til en nazist der plæderede for at vi vender verden ryggen, for at hyppe vore egne kartofler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 13:29

rpje, lige netop den beskyldning er da malplaceret. Molo har misforstået mangt og meget i denne verden men at belønne en meningsfælle med point vil sikkert kun ske hvis der er tale om "guldkorn".
Dit indlæg er efter min mening absolut off topic!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:30

jqb -> Tak. Så slap jeg for at komme med disse modargumenter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 13:36

rpje -> Iøvrigt er det svært for mig at se, kandu.dk point skulle have nogen som helst at gøre med, jeg har rejst denne debat. Det har jeg gjort fordi det ligger mig på sinde at fortælle mine medmennesker, hvor jeg står i denne sag.
Point i denne forbindelse er så uendeligt ligegyldige, men du eller Better_Performance må da godt få dem til slut, hvis det hjælper på humøret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-01-05 13:45

MOLOKYLE -> Ok. Jeg forstår ikke helt Dit spørgsmål. Jeg mener bare at jo længer tid der bruges til at overveje den hjælpende aktion jo støre bliver katastrofen. Derfor er det jo nødvendigt hurtigt at træde i karakter og derefter se på resultatet. Vi mennesker har svært ved overskue funktionen aktion og resultatet reaktion.
Hvor tit har man ikke hørt udtrykket ”i bagklogskabens klare lys………. ”

Der er da også historisk stor opbakning til talen fra alle partier. Det er da ikke set før.

Så hvor du sådan rigtig vil hen med tråden det kan jeg ikke rigtig se.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 03-01-05 13:45

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 13:54

Taler er jo ikke handling og hvis det ikke lige havde været nytår ville der jo ikke være en nytårstale.
Egentlig ville det være ligegyldigt med hvad der siges når bare man får fingeren ud og gør noget og ikke som den ambassadør der sendte folk væk fordi de ikke var forsikret.
Det man kan frygte er, at man vil bruge penge der er bestemt til andre formål for at hjælpe fordi man endelig ikke må risikere at påligne de velbjærgede større skatter "bare fordi der er sket en kæmpekatastrofe". Vi hjælper vel alle med lidt eller meget og det er nu engang staten der har den største lomme oig så må vi jo fylde den igen EFTER EVNE.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-05 14:27

Havde Anders Fogh været synlig i tide under denne frygtelige katastrofe, så havde der været plads i nytårstalen til vores egne problemer også.
Men Foghs usynlighed gjorde det nødvendigt at handle som han gjorde - så han ikke mistede for meget i forhold til den berettiget kritik der havde været af ham op til nytårstalen.
Jeg har ikke hørt hans uddybende kommentarer i TV-Lorry.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-01-05 15:03

molo

Jeg synes det var befriende, for én gang skyld at høre en nytårstale, totalt befriet for partipolitik. AFR og hans parti er ofte blevet beskyldt for at være hjerteløse.
Jeg hørte/så ikke TV2Lorry idag, men hvis du sender et Link, vil jeg da gå ind og se/høre indlægget. Jeg er sikker på at også andre deltagere i denne tråd vil sætte pris på Linket.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 03-01-05 15:24

"Det har jeg gjort fordi det ligger mig på sinde at fortælle mine medmennesker, hvor jeg står i denne sag."

Ærlig snak MOLOKYLE. Du vil gerne markere, at du har lyst til angribe AFR, men kunne du ikke have fundet noget, der ikke udstillede dig selv som én, der ikke har for to øre proportionssans.

"Nåja - så kunne folk jo også lade være med at bo i Indonesien, Indien og Thailand - det er der jo ingen der tvinger dem til."

Sikke en gag uærligt ævl jqb! Når de nu er født dér, så må selv du da kunne indse, at de, fattige som de er, ikke har store muligheder for, at blive modtaget og etablere sig andre steder.
Noget andet er så de overforbrugende turister, dér kan også min medfølelse ligge på et noget mindre sted.

Men altså: Proportioner kære venner - proportioner tak.

Hun Sen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-01-05 15:30

Ja molo, der er ikke mange der har givet dig ret til nu, og det kan jeg godt forstå. Din mening om nytårstalen får ingen stemmer fra mig heller.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-05 15:39

Ekstra TV-avis TV1 kl. 16.30 pressemøde med Anders Fogh.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-05 15:40

DR 1 selvfølgelig, men kommer sikkert også på TV 2

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-01-05 15:44

Enig Hun Sen

Vi må sætte det hele i rette perspektiv. Det er fuldstændig rigtigt, at der her i lille DK også er problemer, der virker altomfattende for mennesker, der sidder med dem. Der folk, der er hjemløse, folk der er syge, folk der er udsat for vold... Men lige meget hvor, jeg kigger hen, kan jeg se at disse mennesker - inklusive mig selv - har muligheden for at vælge anderledes. Vi kan vælge at søge hjælp, hvis vi er syge - vi kan få smertestillende midler, hvis vi ikke kan helbredes. Vi har herberger til de hjemløse - ikke en luksusløsning, men dog en løsning.

Det har langt hovedparten af menneskene i Sydøstasien ikke... Der er det enten eller...
Lad os dog et øjeblik tænke på andre... sende den hundredemand... Selvom ham den hjemløse også kunne bruge den... Måske skulle vi så bare bruge to?

At Anders Fogh - som jeg ellers på ingen måde sympatiserer med, holder denne nytårstale kan jeg ikke kritisere.. Vi har som sagt brug for perspektivet og det får vi. Men at der skal slås politisk plat på denne skrækkelige situation kan jeg kun tage afstand fra - og det være sig hvilket som helst parti det kommer fra..... Og så synes jeg, at vi skal se at komme videre nu. Nu må der ikke tærskes mere politisk langhalm på denne katastrofe.

Hvad jeg tilgengæld giver dig fuldstændig ret i, det er, at der ude verden sker frygtelige ting med de samme konsekvenser til følge - død, sygdom, fattigdom. Det virker som om, at fordi det er sket over en så kort periode og med så mange vestlige ofre, er dette en større katastrofe end så mange andre, der foregår over en længere periode eller et mere afsides sted. Det er da usmageligt.

Det var bare det

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 15:52

Hvorfor lade det hjemlige ligge (lidt for politisk bekvemt) når vi kan både og og når man hører fremhævelse af det danske velfærdssystem/sundhedssystem bliver man klar over, at røgsløret virker.
Pyt med vore egne fattige, pyt med Sudan, pyt med Irak osv.............. Det er for nemt!

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 03-01-05 15:52

HunSen>> Jeg er helt enig med dig. Jeg prøvede blot at vise at Better_Performances argumenter var usaglige. Han insinuerede at folk i almindelighed alene selv er skyld i deres egne problemer. Jeg indrømmer gerne at min analogi ikke holder hele vejen, men der er nu engang præmisser der er så dumme, at det er svært at diskutere sagligt på dem.

Derudover vil jeg sige at jeg delvis er enig med molokyle i hans kritik af statsministeren. Men man skal ikke være blind for følgende: Havde Anders Fogh ikke brugt hele talen på katastrofen i Asien, ville han være blevet beskyldt for at være hjerteløs. Bruger han meget tid på den, fx hele talen - som han gjorde det, bliver han beskyldt for at gøre det for at forbedre sit image. Det er naturligvis hårde odds for ham.

Jeg synes han gjorde det rigtige ved at bruge hele talen på katastrofen, men det gør ikke at det ikke klinger en anelse hult alligevel når man tænker på regeringens øvrige forhold til udviklingspolitik. Eller når man tænker på at hver dag i dele af Afrika rummer menneskelige katastofer i samme størrelsesorden uden at statsminiseren af den grund retter sin opmærksomhed i den retning.

Men jeg kan da heldigvis tage fejl. Det kunne da være spændende hvis folketingsvalgkampen senere på året kommer til at handle om hvordan vi bedst kan være med til at bekæmpe sult, sygdom og fattigdom; og hvordan vi bedst kan hjælpe med genopbygningen i Østasien frem for om udlændingepolitik, ældrecheck og børnepasning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-01-05 16:00

Nu har AFR valgt at holde en tale blottet for politik, og koncentreret sig om en katastrofe af enorme dimensioner.
Når det er sagt, så giver Danmark jo i forvejen kæmpebidrag til at hjælpe i bekæmpelsen af de andre udenrigsproblemer du nævner, sult,HIV, m.m.

Med hensyn til de hjemlige problemer du omtaler, er de af dem der ikke er selvforskyldte, i allerhøjeste grad politiske.
Psykisk syge f.eks. De kan ikke selv være skyld i deres sygdom, og der ydes da også hjælp. Så kan det diskuteres, om det er tilstrækkeligt, eller om hjælpen bliver forvaltet forkert.
Med hensyn til narkomaner, og hvorfor ikke nævne dybt alkoholiserede mennesker i samme ombæring, de ligger som de har redt efter min mening.
Og er en stor byrde for samfundet bl.a. grundet den berigelseskriminalitet det uvægerligt medfører.
Der bliver også fra offentlig side brugt penge til f.eks. afvænningsforsøg, men desværre uden godt resultat, fordi mange narkomaner efter afvænning, lynhurtigt er tilbage i misbrug.
Så er der de hjemløse. Hvad er en hjemløs i dagens Danmark. Er det en der ikke kan finde et sted at bo grundet boligmangel, så er det et politisk problem; Er det nogen der ikke vil/kan betale de huslejer der opkræves, eller er det folk fra gruppen af narkomaner/alkoholikere, der selv har været medvirkende til at sætte sin tilværelse over styr.
Trafikdrab? Jamen det at leve er jo i sig selv en risiko. Ulykker sker jo hvor som helst, og undgå ulykker i trafikken kan man ikke, medmindre transportmidler blev forbudt. Jeg ved godt hvad du mener om privatbilisme som helhed, at det skulle begrænses kraftigt, men det er ideologi og ikke realistisk i et samfund der i høj grad er bygget på folks afhængighed af at kunne transportere sig over lange afstande på kortest tid.

Jeg synes faktisk det er dårlige eksempler du fremhæver som haltende bagefter i politisk sammenhæng.
Det ville være mere relevant, hvis der skal nævnes noget, at vores skolesystem bliver udhulet, både økonomisk og fagligt, så danske unge er betydeligt dårligere rustet i forhold til andre landes unge.
Og også den behandling vore ældre medborgere udsættes for når de ikke længere kan klare sig selv grundet sygdom eller alderdom.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:16

Anders Fogh Rasmussen er altså statsminister i Danmark og ikke talerør for verdenssamfundet. Det er første gang i Venstres regeringsperiode, der er blevet tænkt på andre end de velbjergede og velfungerende i vores samfund. Derfor er det rent hykleri at stille sig op som verdens frelser netop nu.

Han er og bli'r i mine øjne en plathøvl.

vaxen ->
Citat
Og så synes jeg, at vi skal se at komme videre nu. Nu må der ikke tærskes mere politisk langhalm på denne katastrofe.

Det er sgu ikke mig der driver politik på denne katastrofe. Det er vores statsminister, men han er jo også valgt af ligesindede

..at komme videre og stoppe diskussionen her, er som jeg ser det, blot at lukke øjnene for denne politiske svinestreg.

Når man ikke ønsker at tale om indenrigspolitikken, må man finde en ydre 'trussel'. Han er ikke den eneste statsleder der benytter sig af dette fif. Georg W. Bush klapper sikkert også i sine små hænder over denne ulykkelige situation for SØ-Asien. Dejlig bekvemt at tie tingene ihjel på hjemmefronten og samle nationen om de store følelser andetsteds.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:21

Hele håndteringen af denne sag minder mig om, da man 70'erne spiste de utilfredse arbejdsløse af med kommentaren :

Vær glad for hvad du har. Tænk på de sultne børn i Kina.

...mens overklassen téede sig præcis som den altid har gjort.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 03-01-05 16:25

Øj øj øj, hvor var det dog syndt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:25

dova -> Dette ville jeg da også gerne have nævnt :
Citat
Det ville være mere relevant, hvis der skal nævnes noget, at vores skolesystem bliver udhulet, både økonomisk og fagligt, så danske unge er betydeligt dårligere rustet i forhold til andre landes unge.
Og også den behandling vore ældre medborgere udsættes for når de ikke længere kan klare sig selv grundet sygdom eller alderdom.

..men nu har du jo gjort det, men Anders Fogh Rasmussen syntes åbenbart heller ikke det var relevant at nævne i en Nytårstale til den nationen han er minister for.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-01-05 16:29

Efter min mening har de fleste politikkere, der har været fremme medierne i denne forbindelse været platugler.... Hver ting til sin tid. Det var efter min mening ikke relevant at køre valgkamp et par dage efter katastrofen, det var plat!
Når jeg siger at vi må se at komme videre mener jeg, at vi ikke kan diskutere denne katastrofe politisk mere. Det var relevant i en periode, nu må vi vende næsen hjem igen.

For at forsvare Hr. Fogh (ikke at det just bekommer mig vel) var denne ydre begivenhed vist ikke noget han ledte efter - den var der bare. Og mon ikke, han havde fået på puklen, hvis han ikke havde reageret på det? SÅ slem kan han da for filen ikke være...

Dova>> Et sidespring, (undskyld MOLO), hvorfor tror du, at en narkomaner og alkoholikere vælger at være at være det? Tror du, de synes det er dejligt og at de har et godt liv? Tro mig! Størstedelen ville have valgt anderledes hvis de kunne! Det er et lorteliv! Og de ved det!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:30

En meget klog og indsigtsfuld kommentar Fra : jqb Dato : 03-01-05 15:52

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:35

Som vaxen -> Jeg har sagt det før og gentager gerne :

Narkomaner, hjemløse og andre på bunden af et af verdens rigeste samfund drømmer også om et værdigt liv; med et hjem, arbejde, kærester og børn i trygge rammer.

Hvis enhver var sin egen lykkes smed, var vi alle millionærer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-05 16:37

Der er ingen tvivl om at Anders Fogh driver politik på hvad som helst der kan gavne ham og venstre - derfor indeholdt hans tale denne frygtelige katastrofe alene, han skulle rette op på den usynlighed han havde udvist fra katastrofens start.

//bentjuul

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-01-05 16:39

Fuldstændig enig Molokyle! Og nej, vi har ikke alle lige vilkår, gid vi havde. Men at der tages en uges opmærksomhed væk fra vores egen forholdsvis trygge andedam kan jeg godt nok ikke begræde. Og mon ikke at de mennesker du nævner også sender tanker til Sydøstasien og glæder sig over, hvad de selv har - trods alt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:43

Som jeg kan læse af flere indlæg her er, det åbenbart rigtig Dansk at pege på de andres manglende indsats over for problemer i egne rækker. Man må endelig ikke kritisere sine egne eller komme med selvkritik her i Kiosken. Vi har det jo så godt, vi ikke kan tillade os at ønske det gjort bedre.

Ps. Anders Fogh Rasmussen taler netop nu på DR1.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:43

Gennemgående tema : Vi er dem der gør mest !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-01-05 17:02

vaxen
ang. "sidespringet"
Nej, det kan godt være, at narkomaner og alkoholikere synes de har et elendigt liv. Det har de sikkert også efter de for en stor dels vedkommende, enten har junket, sniffet m.m., eller drukket deres bagland som familie, økonomi, hjem, arbejde m.m. væk.

Men de har selv valgt at påbegynde det, på trods af alle de advarsler der lyder helt fra de som børn går i skole, og bliver undervist i det skadelige ved den slags ting.
Men alligevel afholder det ikke fra at begynde et misbrug af en eller anden art.
Og når de så hænger langt nede i lortet, er det pludselig samfundets skyld og pligt, at prøve på at få dem på ret køl igen og igen og igen.......

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-01-05 17:06

Dova>> for ikke at misbruge Molokyles tråd yderligere laver jeg en ny.. Emnet er interessant, måske andre vil være med?

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 17:13

vaxen og dova -> Jo jeg vil gerne deltage. Det er også et emne, der som mangeårig frivillig social medarbejder bla. for Krikens Korshær, Kofoed's Skole, Christiania's Virksomheder, Projekt Udenfor og Sidegade Projektet, ligger mig på hjerte.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 17:34

Den var sgu go' Better_Performance

Jeg tager lige din kommentar bagfra :

Citat
..jeg tror ikke der er mange der i den grad tolker statsministerens ord så bogstaveligt som du.

Dét kan jeg som medlem af Det Radikale Venstre love og garantere dig for, der er nogen der gør

Citat
..forhold dig til at der foregår ting længere væk end dit dørtrin der kræver en indsats.

Jamen jeg og en hjemløs 'Torben Tex' splejser da til de 50 kr. om måneden, det koster at have et forældreløst barn på snart 8 år, der er offer for krigen i Afganistan. Resten af mine overskydende resurcer bruger jeg på min 'hjemmebane' blandt Grøndlændere, Misbrugere af alle slags, hjemløse og andre skæve eksistenser i København, samt på Kandu.dk

Citat
..det er jo klart at du har din mening om hvem der er "good guys" og omvendt.

Dét er virkelig et udtryk for klarsyn, der bør belønnes med point

[hør] Jeg vil gerne takke jer alle for at giver jeres mening til kende. Jeg tager jeres argumenter ad notam. Det kan være de kan gøre nytte i den kommende tid.

Må Danmark blive et endnu bedre sted at leve her på jord og samtidig be' om fred på denne skønne klode

</BEVAR CHRISIANIA>