/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebeskyttet filer
Fra : 19431225
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 29-12-04 20:13

Jeg har observeret at en mp3 mappe med lydfiler at nogle filer er skrivebeskyttet. Når jeg fjerner fluebenet fra skriverbeskyttet og taster anvend og ok, forventede jeg at filen ikke længere er skrivebeskyttet, men det er den er der noget jeg gør forkert.
Det samme gør sig gældende ved datafiler.
Jeg har windows xp proff.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 20:37

Det er muligt du ikke er logget på med rettighedder.
Prøv lige at h-klikke på filen >kopier
h-klik et sted> sæt ind
kan du nu i egenskaber ændre filen som nu har et nyt navn.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 29-12-04 20:44

når jeg gør som emesen beskriver er filen ikke længere skrivebeskyttet, men det er flere hundrede filer som i såfald skal gøres på denne måde, er det ikke en genvej som er hurtigere???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 20:57

Lav en mappe
stå i mappen med alle filerne ctrl+a og så ctrl+c
gå til din nye mappe ctrl+v
nu hedder dine filer
kopi af abc1.xxx
kopi af abc2.xxx
igen ctrl+a og h-klik på en af de markerede>egenskaber>fjern V i skrivebeskyttet>anvend >OK

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 29-12-04 21:00

ok jeg vil prøve dette men kan først imorgen, men hvordan sletter jeg de gamle filer på dvd'en som er skrivebeskyttet??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 21:08

Hvis det ikke er en DVD RW kan du da ikke slette dem.
Ellers lav en fil/mappe ved siden af en fil >marker dem begge og slet.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 29-12-04 21:10

det er en dvd -rw

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 21:24

Muligheden er så måske at kopiere alle dine filer over som du skal bruge.
Og formatere DVD'en og lægge dine filer ind igen.