/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Randex.h
Fra : gmjoe
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 28-12-04 14:48

Nå så lykkedes det også for en amatør som mig at få virus...! - kan ikke hente opdateringer på nettet, da den lukker ned på 60 sek, har fået på cd, men det fjerner ikke virusen - og nu har jeg lige pludselig ikke administrator rettigheder mere.... Kører windows 2000... HJÆLP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 14:58

Prøv at kopiere dette ind i kør Kør og klik OK shutdown -a
Det skulle gerne stoppe nedlukning.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 28-12-04 15:01

Slipper jeg så af med den Randex eller gør det bare, at jeg kan komme ind og nå at opdatere?
- Og tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 15:01

Her er Symantecs beskrivelse af filen: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.randex.h.html

Hvordan ved du, at det er Randex.H ??
Nedlukningen kunne tyde på en orm af den mere alvorlige type, som Blaster.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 15:02

Ja det er bare for, at du kan komme til at gørte noget.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 28-12-04 15:06

Min virus tjekker fortæller det hver gang jeg starter op, men jeg kan åbenbart ikke fjerne den... - jeg bruger AGV og Norton - og det er AGV, der har fundet den. Jeg ville være lidt ked af at skulle formatere hele herligheden, men der er heller ikke meget ved det her... Og er den helt væk hvis jeg bare formatere???

Kommentar
Fra : plb

Dato : 28-12-04 15:12

ja den er væk hvis du formatere, men har du prøvet som BjarneD siger og skrive shutdown -a i kør?

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 28-12-04 15:26

Det prøver jeg lige så snart jeg kommer hjem fra arbejde...
Jeg vender tilbage i morgen, hvis jeg stadig har problemer ,-)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 15:33

Du skal også lige være opmærksom på, at det ofte er nødvendigt at fjerne virus i fejlsikker tilstand (F8 under opstart) og da det ikke er alle virusscannere der vil skanne i fejlsikker kan du så evt downloade Stinger der ikke kræver installation.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Når der er nedlukningsproblemer skal du også sørge for at få opdateret Windows med Service Pack 4 så alle huller bliver lukket.
Du skal selvfølgelig læse anvisninger i Symantec linket og da Windows 2000 ikke har restore skal du nøjes med at følge anvisningerne om at deaktivere virus ved at starte op i fejlsikker og lade antivirus programmet fjerne den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-04 20:36

En online scan hos : http://housecall.trendmicro.com klarer så godt som alt

Først vælger du som sagt : Start->Kør... skriver : shutdown -a ..og trykker [Ok]

Husk at slå systemgendannelse fra, før du scanner for - / fjerner virus og husk at slå den til igen efter en REBOOT, når du har fået fjernet snavset.

Ps. Har du opgraderet til AVG 7.0 ? AVG 6.0 understøttes nemlig kun til d. 15-01-05 !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 20:39

...ingen gendannelse på Windows 2000 sidst jeg kiggede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-04 20:45

Hm..... det er sgu nok ME og XP jeg tænker på BjarneD

...men ellers er en tur omkring Trend Micro at foretrække frem for en formatering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 21:02

Jow, men skidtet skal lige lægges lidt "dødt" for, at der kan slettes f. eks. med fejslsikker tilstand som beskrevet ovenfor.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-01-05 07:59

Tak for jeres tip - desværre sker der ikke ret meget andet end at den ikke vil acceptere det, når jeg skriver shutdown -a............... og så kommer jeg jo ikke meget længere - gør jeg noget forkert eller hva?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 11:22

Genstarter computeren hvis du ikke er på nettet?

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-01-05 11:31

Hej Bjarne

Den vil slet ikke acceptere at jeg skriver det i "kør" - så tænkte jeg om det var mig, der gør det forkert.
Den lukker kun ned når jeg er online.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 12:01

Her er instruktion fra Symantec (..lidt nede på siden) :

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.randex.h.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 12:02

Hvis den kun lukker ned online kan der gøres andre ting og så er problemet et helt andet.
Har du prøvet at skanne med Stinger i fejlsikker tilstand?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 12:03

Molo 28-12-04 15:01
Jeg er bange for, at det ikke er læst og i hvert fald ikke udført

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 12:23

Det kunne være, at vi er heldige og, at virus aktiveres med en genkendelig fil.
Prøv dette:
Start - Kør
skriv msconfig
klik på OK
Åbn fanebladet Start
Prøv at skrive her hvad der er af nøgler, så kort som muligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 12:30

Prøv at sætte dit pc ur en 2 til 3 timer tilbage og se om det gør at din pc ikke genstarter.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 12:33

Sorry BjarneD. Det var en raptus fra min side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 12:36

Ikke noget sorry Molo, jeg ville bare gøre opmærksom på, at linket var lagt ind og, at det måske kunne være "overset" fordi det er for svært at forstå.

Manse9933, det lyder interessant, lidt forklaring?

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-01-05 13:29

Jeg prøver når jeg kommer hjem og vender så tilbage med nøgler - dette er altså ikke min stærke side - så skriv endelig "dansk"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 13:32

Du spørger da bare løs hvis du ikke forstår.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 05-01-05 07:55

Hej igen - jeg prøvede at skrive mcfonfig - men det kunne den heller ikke finde ud af...
Jeg tænkte om Norton og AGV måske konflikter og fjernede Norton - den er ikke opdateret - og vupti fjernede AGV Randex... Desværre lukker den stadig ned efter 60 sekunder på nettet - så ikke alt er løst...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 10:14

Sorry, jeg glemte, at msconfig ikke er standard på Windows 2000, men da det diagnostisk er meget nyttigt og findes på andre MS kan du hente den her http://www2.whidbey.com/djdenham/Msconfig.htm

Nedlukningen ved opkobling tyder på, at der er andre problemer, og derfor kunne det være nyttigt, at deaktivere opstartsfiler, som du kan gøre med msconfig og på Win 2000 er det fanebladet Startup du skal åbne.
Det ender nok med, at du skal have lavet en Hijackthis logfil, men efter at have set nogen der tror de kan guide til sådan noget er jeg lidt tilbageholdende med at foreslå det selv om det er en effektiv metode. Du kunne selvfølgelig gå ind på www.arlet.dk hvor der er oplysninger om Hijackthis og hvor man kan kontakte Arlet der kan guide dig igennem så de sidste ting der driller dig kan blive fjernet.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 20-04-05 15:05

Tak for alle jeres forsøg - det viste sig, at jeg kunne fjerne virus ved at fjerne Norton. AVG og Norton på samme pc duer åbenbart ikke ;-(
Jeg havde stadig efterfølgende bøvl med at aktivere link på nettet, så jeg opgav og formaterede harddisken - øv...!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-04-05 15:20

Hvis du tydeligt havde gjort opmærksom på, at du havde både AVG og Norton installeret på samme PC under samme Windows ville vi nok råbe i "munden" på hinanden om, at du skulle fjerne den for man kan som hovedregel ikke have mere end et antivirusprogram installeret. Det giver masser af problemer. Gør det aldrig igen!

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 20-04-05 15:24

Beklager

Min Norton version var udløbet, og derfor troede jeg ikke den havde nogen som helst indflydelse på virus tjek - men helt seriøst - det problem har jeg ikke hørt om før - men jeg har heller ikke haft virus før..... - Og jeg er nok ikke den eneste :-/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 15:31

</MOLOKYLE>