/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Elektronisk brevpapir..
Fra : Ammitz
Vist : 2147 gange
50 point
Dato : 27-12-04 20:05

Hvordan ville I derude forstå det, når man bliver spurgt om man kan fremstille elektronisk brevpapir????
Ammitz

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 20:07

Enkelt, se i outlook hvorledes man kan vælge layout på brevpapir.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 20:09

alt der kan dekorere en e-mail så den ikke er så filans kedelig at se på !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 27-12-04 20:11

Jeg ved godt man kan vælge brevpapir i outlook, - men hvad er det så, når man laver en skabelon i word, - og bruger den som brevpapir = vedhæftet fil, - det er vel også elektronisk brevpapir eller?
Ammitz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 20:12

Taler vi om layout til trykkeri - for så forstår jeg det, som en datafil med det færdige udsende som skal trykkes.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 27-12-04 20:16

Nej, det skal ikke trykkes, - men den som modtager det, skal kunne printe det ud, - med samtlige oplysninger på (nøjagtigt som på det ark brevpapir man ellers ville sende med det røde postbu i en konvolut med frimærke på).
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 27-12-04 20:16

Nej, det skal ikke trykkes, - men den som modtager det, skal kunne printe det ud, - med samtlige oplysninger på (nøjagtigt som på det ark brevpapir man ellers ville sende med det røde postbu i en konvolut med frimærke på).
Ammitz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 20:25

Adobe Acrobat er programmet som kan lave PDF filer hvor udskriften bestemmes af "forfatteren"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-04 21:01

Word doukmenter tager ikke altid baggrunden med ved udskrift, det kommer an på hvordan din maskine er sat op, om den skal tage baggrunden med, så det skal du nok tænke lidt over, hvis du sender mails med vedhæftede filer ex. doc-format eller rtf-format

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 22:08

iflg din profil så har du jo med grafik at gøre - herunder måske offset - så hvad mener du egentlig ?????????

I min lille cyberverden er elektronisk brevpapir - noget der kan sendes og modtages via pc - dermed indbefattet deko - vandmærke - alt det du sikkert ved i forvejen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-12-04 12:54

Ja, miritdk du har helt ret, - jeg er vant til tryksagsdesign, - men een af mine kunder spurgte mig lige inden jul:
kan du også levere mig elektronisk brevpapir, - og selvfølgelig svarede jeg ja, - men i helligdagene kom jeg til at tænke over, - hvad mener man i grunden med elektronisk brevpapir, - og det er netop det, jeg efterlyser svaret på.

Er det brevpapir - som i Outlook Express? eller
Er det en skabelon til Word? eller
Er det noget andet?
Selvfølgelig er det noget der på en eller anden måde skal kunne sendes via PC, - men med sædvanligt deko.

Jeg kan ikke spørge vedkommende før et stykke ind i det nye år, og da skulle jeg gerne være klar med "brevpapiret".

Ammitz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 13:56

Så er der nok kun 3 mulighedder.
Word-skabelon (bare spørg hvis du vil lave sådan en)
Outlook skabelon
Outlook Express skabelon er en .htm fil som skal ligge i
C:<programmer\fælles filer\microsoft shared\brevpapir

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-12-04 15:12

Tak emesen jeg tror du har ret, - kan du hurtigt fortælle mig hvordan jeg laver en word-skabelon, - htm-filen har jeg på plads, - blot kan jeg ikke lide, - at emnerne er mulige at slette fra denne, - når brevpapiret bliver kaldt frem.
Jeg forøger pointene, - som du kan få, hvis du kan besvare disse 2 muligheder.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-04 17:27

office 2000
åbn word>vis>sidehoved/fod >autofigurer>figurer>jeg satte smilyen ind.
h-klik på smilyen>formater autofigur>jeg lavede den halvgennemsigtig>og i layout lagde jeg den bagest.
>vis>udskriftlayout> du kan nu se det du skriver og baggrunden.
Gem som (F12)>vælg dokumentskabelon(*.dot)
Hvis alle og enhver skal kunne deltage uanset version bør du i funktioner >generelle indstillinger>vælge "gem wordfiler som" word 6.0/65

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 29-12-04 19:34

Tak for svaret emesen.
Nu kan jeg levere begge muligheder.
Godt nytår til alle.
Ammitz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 19:38

Jo - men jeg fandt ikke måden til at "låse" for så bliver den skrivebeskyttet.
Og det er jo ikke meningen med et brevpapir.