/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billedbehandling i Frontpage2000
Fra : herrikgad
Vist : 346 gange
190 point
Dato : 26-12-04 10:53

Pludselig er Frontpage 2000 begyndt at afvise, når jeg indsætter billeder og motiver. Jeg ser hele tiden den forbandede x i blank flade, når jeg oploader ( Microsoft XP med seneste sikkerhedspakke installeret uden problemer ) ??

Thumbnails er også forgæves forsøgt !!!

IKKE en smartløsning, men en DRIFTSIKKER løsning, meget gerne beskrives sekventielt: 1) klik på 2) opload osv... honoreres, når den er testet med positiv virkning.

Billeder er esentielle for min hjemmeside og derfor høj honorering.

Godt nytår til den heldige ( og jer andre !) fra Herrik Gad

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 11:08

Du har hele hjemmesiden liggende på din comp - ikke.
Har du lagt billederne i en mappe i FP som du henviser til ved indsættelse på en side.
Får du oploaded hele din hjemmeside eller er det bare den ændrede side du oploader, for så er det ikke sikkert du får billederne med.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-12-04 11:09

Er problemet opstået efter, at du har installeret Service Pack 2 til XP?
Hvis det er tilfældet, må du hellere checke dine sikkerhedsindstillinger. Der er muligvis en blokering af images (billeder). Jeg kan ikke umiddelbart huske, hvor du finder det flueben, der skal fjernes.

Kommentar
Fra : herrikgad

Dato : 05-01-05 00:40

Jeg har endnu ikke fået et brugbart svar på mit trængende spørgsmål, derfor hæves pointtallet. Hvis svar, da gerne løsningsforslag pkt for pkt. Hvis positiv test, naturligvis total pointsum.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-05 11:04

Kan du henvise til en side du har oploaded hvor billeder mangler ? Det ville være et meget godt udgangspunkt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 11:08

Henrikgad> Du er nødt til at svare på det du bliver spurgt om, istedet for at blapre op om points. Folk skal nok svare alligevel.!!!

Har du fået SP2 på for nyligt.? Er dét "sikkerhedspakken" du snakker om i dit første spørgsmål.?
Startede det efter du install. SP2.???

Har du ændret hjemmeside-mappe eller har du ændret FTP-program og glemt billedene.? osv. For billederne bliver jo tydeligvis ikke UL. Ligger de i den rigtige mappe.
Når noget virker skal man jo ændre det, for at det IKKE virker. Derfor spørg jeg lidt om du evt. har lavet ændringer på din maskine der vedrører HP.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-05 19:10

Hvis Henrik Gad, så kunne han lige kontrollere om billeder og linkene til dem på hjemmesiderne, er skrevet ens.
Som gylden regel, bør man altid skrive links og filenavne med små bogstaver. - Det kunne tænkes at programmet, af uransaglige årsager har ændret på det.
De fleste servere skelner mellem store og små bogstaver. Selv om det virker lokalt, så viser det sig ude på nettet, at der er noget galt, og så får du det berømte "X"

Kommentar
Fra : herrikgad

Dato : 06-01-05 21:56

Hej Findovia !

Måske har du et point - hvilke flueben skal ( eventuelt) korrigeres ?

hilsen Herrik