/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ingen lyd på PC med Win98
Fra : gnilbo
Vist : 1760 gange
100 point
Dato : 23-12-04 19:39

Hej !
Jeg er ved at hjælpe med at få lyd på en PC. Det sædvanlige ikon i nederste højre hjørne mangler. Går jeg ind under enhedshåndtering kan jeg se, at der er installeret et lydkort. Men går jeg ind via kontrolpanelet og ind i multimedier (egenskaber for multimedier), så ser jeg som det første, at INGEN AFSPILNINGSENHEDER.
Hvad gør jeg nu?
Hilsen
Gnilbo

Accepteret svar
Fra : kiwier

Modtaget 110 point
Dato : 23-12-04 19:44

Jeg havde engang det samme problem med at få lyd på min win. 98 com. samt at få "standbeyen" til at virke.. Jeg fik løst dette problem ved at installere nogle drivere som lå på cd'en til win. 98. Prøv og se om du mangler at installere nogle drivere, eller gå ind på lydkortets hjemmeside og søg efter nogle nye drivere.

Mvh. Kim Hansen

PS. Glædelig jul, og et godt nytår!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 20:36

Hejsa

Prøv at gå ind i din enhedshåntering igen

Højreklik på lydkortet-vælg egenskaber

Er den deaktiveret så aktiver den

Her er også en fane hvor du kan opdater din driver.

Lydiconet får du frem nede ved uret på denne måde

Gå i kontrolpanel-højreklik på multimedie-vælg åbn

Så skal du bare sætte et flueben ved-vis iconet lydstjyrke på process linjen

Når lydiconet er nede på proceslinjen-kan du åbne den og se om der skulle være sat et flueben i slå fra-er der det så fjerner du fluebenet..

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 25-12-04 13:26

Tak for svaret kiwier.