/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp
Fra : 19431225
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 14-08-02 20:59

1. Kan man installere windows xp oveni windows 98
2. Hvis man skal kopiere adressekartoteket i outlook expres over på en anden pC, hvordan gør er der nogen der kan hjælpe.

3.Efter jeg har installeret Microsoft office xp, er min netforbindelse blevet utrolig langsom, er der nogen sammenhæng?

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-02 21:04

Ja du kan godt opgradere fra en Windows 98 til en XP, du guides simpelthen igennem programmet.
Du kan exportere dit adressekartotek over på en diskette, fra menuen i outlook og derefter importere dem i XP uden problemer, jeg har netop gjort det samme selv.!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 14-08-02 21:06

Hvis du kører med almindeligt modem, kan det være, at du skal have opdateret din driver, da det godt kan have en betydning for din forbindelse. Ikke alle modemer, med bare et par år på bagen passer umiddelbart med XP.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : trigi

Dato : 14-08-02 21:40

Ved export af addr.kartoteket er der vigtigt at du først åbner selve addr.kart. og derefter går gennem: filer..-eksporter..-addr.kart. (og så er det vigtigt at der er WAB-format!)
Mvh Trigi

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 15-08-02 01:02

Hmm. ved Backup/ flytning af adresskartotek vil jeg forslå at du eksportere det som kommasepareret fil, muligheden for datafejl er mindre ved gendannelse, husk blot at angive hvilkefelter du vil eksportere, ( det kommer helt af sig selv når du starter en backup af adressekartotek ) når du skal gendanne skal du vælge "andet adressekartotek > tekstfil - kommasepareret.

Med hensyn til XP vs 98, behøver du ikke at opgradere 98 til XP, du kan sagtens installere XP sideløbende på samme partion, så længe det er fat 32, vil du have at XP skal køre med NTFS formatet er du nød til at oprette en NTFS partion.

Når du har installeret XP sideløbende med 98 får du en boot menu når du starter din maskine op, her kan du så vælge om det er 98 eller XP du vil anvende.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 15-08-02 01:03

Hmm. ved Backup/ flytning af adresskartotek vil jeg forslå at du eksportere det som kommasepareret fil, muligheden for datafejl er mindre ved gendannelse, husk blot at angive hvilkefelter du vil eksportere, ( det kommer helt af sig selv når du starter en backup af adressekartotek ) når du skal gendanne skal du vælge importer "andet adressekartotek > tekstfil - kommasepareret.

Med hensyn til XP vs 98, behøver du ikke at opgradere 98 til XP, du kan sagtens installere XP sideløbende på samme partition, så længe det er fat 32, vil du have at XP skal køre med NTFS formatet er du nød til at oprette en NTFS partition.

Når du har installeret XP sideløbende med 98 får du en bootmenu når du starter din maskine op, her kan du så vælge om det er 98 eller XP du vil anvende.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-08-02 09:07

Kære 19431225

For det første skal du sikre dig en ting, som er afgørende for at du kan opgradere fra windows 98 til windows XP.

Den version af windows XP du har skal være en opgradeirngsversion og så skal den være samme sprog, som den windows 98 du har i forvejen. Er den ikke det kan du godt opgive, at opgradere windows 98. Så er metoden en hel installation af windows XP.

Og din pab-fil, personal adress book, kan du sagtens kopiere. Hvis den fylder mere end 1.44 Mbytes kan den desværre ikke ligge på en diskette så skal den komprimeres med et pakkeprogram eller brændes på en cd, osm du så kan kopiere fra.

Installationen af Microsoft Office XP har intet med din internet forbindelse at gøre, derimod wil en opgradering af windows 98 til windows XP sikkert få indflydelse på din forbindelse, men burde det ikke, da der kun installeres nye drivere...

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-08-02 19:36

tAK FOR HJÆLPEN, MEN JEG EFTERLYSER DEN NØJAGTIGE STI FOR AT KOPIERE ADRESSEKARTOTEKET FRA OUTLOOK EXPRESS OVER PÅ EN ANDEN COMPUTER.

Kommentar
Fra : trigi

Dato : 16-08-02 00:26

som jeg tidligere har beskrevet, eksporterer du bare til 3,5" drevet inde i selve addr.kartoteket (wab). Derefter starter du dit nye outlook ekspress op, åbner addr. kartoteket, går gennem filer.... og importerer..fra 3,5" drevet. Måske er der mulighed for fejl, hvad ved jeg, jeg har gjort det flere gange med succes.. også mellem 98 og xp..
MVH trigi.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 16-08-02 06:59

1: Åben Outlook Expres

2: Klik på filer

3: Peg på 'Eksporter'

4: Klik på 'Adressekartotek'

5: vælg i hvilen form du vil eksportere ( gemme ) dit adressekartotek.

6: vælg et sted at gemme filen, floppy, eller andet harddrive, netværkssted.

6: når du skal importere ( genindlæse ) i et andet OS er fremgangsmåden den samme, blot skal du vælge 'Importere'

Mvh. Yoogi

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 10:02

19431225 skrev:

> 1. Kan man installere windows xp oveni windows 98
> 2. Hvis man skal kopiere adressekartoteket i outlook expres over på en
> anden pC, hvordan gør er der nogen der kan hjælpe.

Start / programmer/ tilbehør/ adressebog vælg export fra file menuen
Du kan også starte adressebog fra funktionermenuen i OE eller
crtl+shift+b

--
Mvh Edmund

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 13:31

1. Ja.
2. Brug Windows XP's Transfer settings and files wizard.
3. nej.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 16 Aug 2002 05:53:34 GMT, "19431225" <19431225.news@kandu.dk>
wrote:

>1. Kan man installere windows xp oveni windows 98
>2. Hvis man skal kopiere adressekartoteket i outlook expres over på en
>anden pC, hvordan gør er der nogen der kan hjælpe.
>
>3.Efter jeg har installeret Microsoft office xp, er min netforbindelse
>blevet utrolig langsom, er der nogen sammenhæng?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 13:38

On Fri, 16 Aug 2002 14:31:06 +0200 skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> .

>1. Ja.
>2. Brug Windows XP's Transfer settings and files wizard.
>3. nej.

aha....

Martin