/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette ALT i XP
Fra : Hallob
Vist : 678 gange
34 point
Dato : 23-12-04 15:58

Hey tænkte på hvordan man sletter alt på ens computer uden at slette selve Windows XP

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 23-12-04 16:03

Det nemmeste ville være at formatere harddisken,for derefter at installere xp igen.
Det er sikkert også den hurtigste måde,at gøre det på.
God Jul.

Hilsen Dodala

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-12-04 16:04

Du kan da reinstallere windows, og vælge at installationen skal formatere harddisken. På den måde vil der kun ligge en "tom" windows på maskinen

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 23-12-04 16:06

Nej har prøvet at reinstallere Windows men det ligger bare en ny version oven på så der ligger nogen stykker på computeren..

Hvordan formatere man Computeren..? Har ikke så meget forstand på det.:!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 16:14

Mange af de programmer du har indstalleret er integreret i windows, så det er lidt svært at rense den.

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 44 point
Dato : 23-12-04 16:17

Når du installerer får du så ikke valget mellem "repair" installation og en ny installation? Der vælger du en ny installation.
Når du skal vælge placering for installationen ( c:\windows for eksempel ) kan du vælge at slette partitionen (Se skærmbillede: http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/images/image1_4.html ) og oprette en ny partition - dette svarer til at formatere harddisken.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 23-12-04 16:28

Jamen jeg har ikke Professional jeg har Xp home edition

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-12-04 16:30

Det er vel de samme trin du kommer igennem når du installerer de 2 udgaver af XP

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-12-04 16:33

Det er vel de samme trin du kommer igennem når du installerer de 2 udgaver af XP.

Men du kan da se samme skærmbillede fra en XP Home installationsvejledning: http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPHome/images/image1_5.html

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 23-12-04 16:33

Nej det som er på det der billede kommer ikke når jeg installere kan man formatere på en anden måde..?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 23-12-04 16:34

Hnnn.. Jeg prøver at kigge på det så...

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-12-04 16:39

Hvis du kan lidt engelsk så tag et kig på hvordan de gør det i den guide jeg har linket til ( http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPHome/installxphome1.htm ).

De sletter den partition der findes i forvejen, og opretter en ny - ligesom jeg vil foreslå at du kan gøre.
Derefter installeres windows xp home..

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-12-04 17:43

Det er vel en recovery disk

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 17:58

Når olepost siger "Recovery disk" er det vel det samme som en CDrom til gendannelse af det produkt, som computeren af "født" med (Win XP) som formentlig fulgte med ved købet af hellobs PC ! Og anvender man den, får man jo netop et helt nyt Win XP styreprogram, renset for alt det det, der var "puttet" på i den tidl. version - øh - ikke?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 18:06

Så det må vel være det bedste, hvis Hallob vil have alt slettet - og stadig have Win XP.

Så må man bare håbe,at der fulgte en sådan produkt-gendannelses-CDrom med i købet.
Det gjorde der, da jeg købte min PC, og det var godt, for jeg fik brug for den nogle år
efter jeg købte min PC.
Har du ikke sådan en Hallob?
joan

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-12-04 19:03

Hvis jeg ikke tar helt fejl så kan man også lave en formatering af winxp inde fra xp, det gøres gennem systemgendannelse.
Nu kører jeg selv win2k pro så kan ikke lige gennemgå det trin for trin, men flere af mine venner gør det derfra, så jeg ve det er muligt.
Måske kommer der en senere der kan fortælle dig helt præcis hvordan man gør.

Det er selvfølgelig kun nødvendigt hvis du ikke har din recovery disk,

mvh P/lb

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 23-12-04 19:39

Så vidt jeg ved fulgte der ikke noget med hallob's computer.. Jeg fatter heller ikke så meget om det. Men lige når man tænder sin computer kan man så ikke gå ind i en menu mens den starter op og på den måde slette det alt ? Jeg fik en makker til at gøre det for mig og jeg mener han sagde det var sådan man skulle gøre det..

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-12-04 20:01

Ja, men den menu han kom ind i, var menuen til winxp cden.
Derfra kan du formatere som du vil.
Der findes ikke nogen anden menu under opstart hvor du kan vælge at formatere/slette alt fra.

mvh P/lb

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 22:18

Mangler vi ikke at få at vide af Hallob himself om han har
en produktgendannelses-CDrom?????
What say you Hallob? Hvis du har det? så er det jo formentligt ingen sag at opnå dit ønske. Første punkt på denne tråd!
Giv tegn!

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 26-12-04 17:48

Jeg har en CD her der hedder Produkt Recorvery CD-ROM Er det den..?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 17:56

Hejsa

Ja det må være den du skal bruge
kom den i din pc og genstart og følg guiden der kommer.
så bliver computeren gendannet til sådan den så ud da du købte den.

Hørte der ikke en bog eller skrivelse med hvordan du bruger din Recorvery CD-ROM da du købte din pc?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 26-12-04 17:57

Måske hvis der gjorde er den smidt ud..!

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 26-12-04 17:58

JA

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 26-12-04 18:41

Hallo Hallob.
I min manual til gendannelsesbrug hedder det:

1.Sæt cd-rommen til produktgendannelse i cd-rom drevet og sluk computeren.
2.Hold C-tasten nede (Eller det du bruger til at åbne i fejlsikret tilstand) mens du tænder computeren. Når dit logo vises skal du slippe C-tasten,
3. Følg anvisningen på skærmen
4. Når gendannelsen er gennemført, skal du tage cd-rommen ud
5.Tryk på CTRL.+ALT+DEL for at genstarte systemet

Mit system er WINME, men mon ikke det går for sig på ca. ¨samme måde i XP
Det er der måske andre på denne tråd,der kan sighe mere om.
Joan

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 26-12-04 20:06

Okay nu har jeg lige prøvet at instalerre en ny version og da jeg så skulle til at slette den der anden partion sagde den at det kunne jeg ikke for der var nogen filer der skulle bruges.. hvad gør jeg så..?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 26-12-04 20:17

Jeg tror vi anråber en af de andre "hjælpere" der har været med på denne tråd.
Der er garanteret én af Jer der véd noget om det????
Joan

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 07-01-05 15:08

Tak for svaret Harlekin.