/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinCtlAlt.exe???
Fra : Toupie
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 22-12-04 23:12

Min Pc begyndte lige pludselig at opføre sig underligt og en masse textbokse begyndte at poppe op med at "programmet kunne ikke...." osv som jeg ikke kan huske mere..
Så kunne jeg pludselig ikke starte noget somhelst op og mit cpu forbrug var på 100%. Jeg trykkede ctrl-alt-del for at finde ud af hvad der brugte så mange ressurcer og det var så denne !WinCtlAlt.exe. Så mit spørgsmål er: hvad er det?

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-04 23:22

Toupie - Jeg troede da at du havde lært noget herinde på Kandu! Men åbentbart ikke. Det er squ synd for dig. Du har fået en ondsindet virus, som du KUNNE have undgået hvis du havde fulgt alle de gode råd. Den Kan repareres, men hvis virusen forbyder dig at starte noget som helst, har du jo et problem.

P.S.: Hvordan fik du sendt denne besked til OS hvis du ikke kan starte "Noget som helst"? AJ

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 22-12-04 23:24

Er du sikker op at den ikke hedder WINCTLADALT.EXE og ikke WinCtlAlt.exe
Med se denne side, det er højst sandsynligt spyware/adware...
http://www.superadblocker.com/spywaredisplay.html?id=639

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-12-04 23:30

Det er så skønt at komme sent hjem fra arbejde, godt træt, en pc der driller og så en bruger der er så påståelig som dig Arne

1. Jeg har lært noget, derfor kunne jeg få computeren igang igen.
2. Hvis det var en virus der forbyder mig, at starte noget op så ville jeg jo ikke kunne skrive her nu.
3. Jeg køre med firewall, ad-aware og virusscanner, så kom ikke her og kald mig ulært!

Men tak for de opmundrende ord

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-12-04 23:32

Hej Punkler
Den hed præcist som beskrevet og jeg har kørt ad-aware

// Toupie

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 60 point
Dato : 22-12-04 23:39

Søger man på WinCtlAlt.exe kommer der ikke mange forklaringer... Men har fundet en fransk side, hvor denne bliver omtalt (http://www.infos-du-net.com/forum/48806-11-processuc-bizarre)

Her siger en bruger at den forekommer i c:/program files/windows/winctlalt/
men også i kontrolpanel --> tilføj/fjern programmer

Brugeren lægger op til at man kan/bør slette filen i c:/program files/windows/winctlalt/
Men dette ville jeg nok være lidt kritisk overfor

Thomas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 23:49

Toupie, du skulle få Arlet til at tjekke en hijackthis log. Der hænger jo oftest nogle registreringsnøgler og andet skidteras på, så det er meget mere overskueligt med Hijackthis og Arlet har jo erfaringen. Send ham en mail fra hans hjemmeside www.arlet.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 23:50

Toupie - hvilket styresystem kører du med.
(jeg vil ikke træde på en der ligger ned)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 00:03

Thomas, jeg har slettet mappen, så nu må vi se hvad der sker

BjarneD, jeg har sendt log afsted, dog ikke til Arlet

Emesen jeg køre med XP, sp1 ...og tak

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 00:11

Forøvrigt Arne, hvad laver du egentlig i denne tråd hvis du ikke kan svare på spørgsmålet....pil dog af!!!

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 00:15

Tak for svaret Punkler, du fandt ud af hvad det var for en tingest, derfor får du point Den er fjernet og væk nu....laver ikke mere ballade på min pc

Det hjalp med en hijackthislog

Tak for hjælpen til Jer alle

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-04 01:05

Toupie

God jul

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:07

Tak Ans og glædelig jul til dig også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-04 01:09

Nu er du vel ikke i tvivl om hilsenen kommer fra mig eller tedd

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:13

Ans, overhoved ikke jeg ved godt hvem der er hvem

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:16

Hvem ved!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-04 01:18

Det ved Toupie, det skriver hun da

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:21

Ans, jeg må da vel vide hvem min cyperkæreste er .......og det er ikke dig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-04 01:31

Åhhh det lettede, så nu er jeg glad igen og kan holde en god jul

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:33

Altid til tjeneste

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:33

Er det nu jeg skal smide T-Shirten?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:35

har du web-camera??? ellers kan det da være ligemeget medmindre det er fordi du pludselig har fået det for varmt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:37

Jep det er slået til men det koster!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-04 01:38

Altid til tjeneste !!!!

Hvor er det bare irriterende at kandu ikke sender mails

Nå nu vil jeg

Kan du ha' det godt

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:40

Ans, man gør vel hvad man kan for at hjælpe andre Sov godt og drøm søde drømme

Tedd, hvad er prisen??? kan jeg klare det på afdrag??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:41

Bare send dit Dankort! Godnat ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:43

Tedd, det har du da fået én gang.....og hvad fik jeg måske ud af det????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:45

Nu skal du ikke begynde på dårlige rygter *L*

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:47

Tedd, min mund er lukket med 7 segl men jeg kan regne ud, at jeg må gå i drømmeland for at se dig smide din t-shirt

Godnat og sov godt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:50

Når bare jeg kommer til det syvende segl (sejl)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:51

He he, ja det ved man jo aldrig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 16:25

Ok et lille væddemål.
Jeg holder 200 point på at Tedd ikke tør smide sin Tshirt.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 17:32

Du er altså god Emesen
men jeg er med på den...200 på at han tør

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 17:41

Nå Tedd.............................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 17:45

Jeg lukker...........gæster!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-12-04 00:53

Skal jeg ha brief eller tights på?