/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Microsoft outlook
Fra : pvlar
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 12-08-02 20:33

Jeg har Microsoft outlook ver.5,1 , kørende under win XP pro. Jeg har sat min mail til at "hente" hver 2. minut. Dette kan være et problem, når jeg har min hjemme pc. til altid at stå åben, da ---- jeg er opkoblet via oncable. Jeg ville jo gerne kunne tage mine hjemme e-mail på arbejde !!!! Vil det hjælpe hvis jeg satte e-mail til at hente evt. kun når jeg er hjemme ?? og hvordan gør jeg dette ??
Hvordan kan jeg være sikker på, at når jeg læser e-mail både fra hjemme og alle andre "ude" pc'er, at det er den sidste nye e-mail jeg har fået ?
På forhånd tak
pvlar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-08-02 20:48

e.p. hvorofr skal han gemme en kopi når han bare kan nøjes med at lade være med at slette det fra serveren inde på arbejde, men derimod slette det når han kommer hjem ?

Løsningen er at hente posten, men ikke slette den fra mailserveren inde på arbejde.
Og når du så henter ned derhjemme kan du bede den hente dagens mail og samtidig slette det på serveren, derved får du post begge steder og du vil altid være sikker på at det du modtager medens du er på arbejde er det sidste imedens du opholder dig der...

Men du vil jo modtage posten dobbelt da denne også hentes ned og slettes fra serveren når du er hjemme.

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-02 20:49

I Outlook xp findes det under Email-konti ---> Rediger ----> Flere indstillinger ----> Avanceret -----> gem
kopi på server
i vers 5.1 findes det sikkert deromkring også.....jeg leder videre for at finde det nøjagtige sted....hvis du i mellemtiden selv finder det, så skriv lige tilbage

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 12-08-02 20:56

jeg har på handelsskolen kørt med at den skal efterlade en kopi på min skole mail.....både når jeg henter derhjemmefra og når jeg var i skole......
Dermed kan man undgå at en tændt computer derhjemme snupper mails'ene og samtidig har man en kopi af de sidste ca.10MB hvis computeren chrasher.....

Zonker.....
Læs spørgsmålet...manden vil have det sådan at computeren kan stå tændt derhjemme

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 12-08-02 21:00

Ja, det kunne være rart hvis jeg kunne gemme på begge servere, for at senere slette dem. Hvis jeg går under Email -konti-- rediger--- har jeg kun -- pop3.mail.dk ,---------- er dette hjælp ????
pvlar

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 12-08-02 21:03

ps. jeg er ikke en ham,--- men en Q
pvlar

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 12-08-02 21:12

Hvis jeg henter fra nettet via oncable, kan jeg IKKE hente den igen hjemme via outlook, - det siger den brugs forvirring, som oncable fortæller. !!!
Men jeg skulle altid kunne hente de sidste nye mail, - uanset om jeg sidder hjemme eller ude.
pvlar

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 12-08-02 21:53

Når jeg trykker på E-mail konti -----kommer følgende
E-mail
O Tilføj en ny e-mail konto
O Få vist eller rediger eksisterende e-mail konto
Mappe
O Tilføj en ny mappe eller nyt adressekartotek
O Få vist eller rediger eksisterende mapper eller adressekartoteker

Og nej der er ikke egenskaber !!!!

pvlar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-08-02 21:58

ok...
hmm når du siger outlook 5.1 hvilken version er det så ? dem jeg kender til hedder 97,98,2000 og 2002 (XP) ?

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 12-08-02 22:09

Undskyld,--- jeg har ver. Mic.XP. Pro med FrontPage

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-08-02 22:35

Snakker vi så stadigvæk outlook ?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 12-08-02 23:14

prøv at se min kommentar 12-08-02 20:49 der står netop at du skal vælge rediger

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 11:23

pvlar wrote:
> Jeg har Microsoft outlook ver.5,1 , kørende under win XP pro. Jeg har
> sat min mail til at "hente" hver 2. minut. Dette kan være et problem,
> når jeg har min hjemme pc. til altid at stå åben, da ---- jeg er
> opkoblet via oncable. Jeg ville jo gerne kunne tage mine hjemme e-mail
> på arbejde !!!! Vil det hjælpe hvis jeg satte e-mail til at hente evt.
> kun når jeg er hjemme ?? og hvordan gør jeg dette ??
> Hvordan kan jeg være sikker på, at når jeg læser e-mail både fra
> hjemme og alle andre "ude" pc'er, at det er den sidste nye e-mail jeg
> har fået ?
> På forhånd tak

Du kan sætte en af maskinerne til at efterlade kopi af mailen på
serveren
og lade den anden slette når du henter mail .. den der sletter burde så
være
den derhjemme og der kan du nok lukke mail programmet når du ikke er
ved maskinen .. mon ikke ?

Regards

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-08-02 16:56

husk at lukke spørgsmålet, ved at acceptere den kommentar der hjalp til løsning af problemet....

Hvis det ikke er løst så meld lige tilbage

Kommentar
Fra : Krible

Dato : 07-09-02 15:24

Giv lige lyd fra dig hvis du ikke har løst problemet endnu - jeg har ikke lyst til at skrive et længere fyldestgørende svar hvis det ikke har interesse
vh Krible

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 21:27

hallooooooooooo

Godkendelse af svar
Fra : pvlar

Dato : 15-10-02 17:08

Tak for svaret e.p..