/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
links riffel
Fra : rosenkilde
Vist : 5125 gange
50 point
Dato : 15-12-04 15:15

Hej som ny jæger er jeg på udkig efter en links riffel. Jeg har fundet nogen på nettet bla. Ruger og Sako begge i kal. 30 06. Jeg vil gerne have en i 308 w så er der nogen der har nogle links vil jeg gerne have dem.

Henrik

Kommentar
Fra : return

Dato : 15-12-04 15:25
Kommentar
Fra : return

Dato : 15-12-04 15:26
Kommentar
Fra : return

Dato : 15-12-04 15:33

http://www.jagtmagasinet.dk/jagtmagasinet/index.php?id=282 hej igen i venstre sifde er der links til jagtbutikker og jagtforeninger håber du har heldet med dig

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 15-12-04 19:34

Når du nu skal have noget der er så særegent, vil jeg - som jæger - anbefale dig at henvende dig i din lokale jagtforretning, gerne en med eget våbenværksted. Det er ikke sikkert den nærmeste, er hvor der findes størst ekspertise, men så find en der er "næsten lokal" og ihvertfald indenfor køreafstand. Du vil nemlig opleve at der kan komme en del tilpasninger, hvorfor en forretning i "den anden ende af landet" vil øge de i forvejen store omkostninger.
Og lad dig ikke spise af med en halv løsning, ved at vælge et lige skæfte. Det vil aldrig komme til at passe 100% og slet ikke til en riffel.
De fleste fabrikater laver, eller kan lave en riffel i den kaliber du ønsker.
De ovenfor nævnte links er ikke alle lige oplysende for dig, men Hunters House ved havd de har med at gøre og et stort udvalg. Normark er en grossist, her kan du ikke handle, men er henvist til en af deres forhandlere.

Handel lokalt - tænk globalt!

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 15-12-04 19:45

Jeg har set en del på ruger 77 links og kan godt li den. Men jeg bor i Nordjylland og så vidt jeg ved er det kun Hunters House der forhandler dem.

Henrik

Kommentar
Fra : pvaupell

Dato : 29-12-04 19:37

hej henrik

jeg er også links skytte. jeg har været på udkig i 4-5 år. jeg har købt en 30.06, savage. det er en stabil riffel uden de store graveringer. jeg er utrolig glad for den. den findes også i 308, til en overkommelig pris. min er købt ved Kr. O. Skov i Bording. De er utrolig rare at handle med.

Kommentar
Fra : Tolle44

Dato : 13-06-05 21:07

Jeg har op til flere....mange er dog allerede blevet nævnt men jeg skriver dem alligevel:

http://www.huntershouse.dk/vaaben/ruger/Ruger_77/
http://www.jagtmagasinet.dk/jagtmagasinet/

Du kan også surfe lidt på: www.kgb-vest.dk

MVH

Tolle44

Accepteret svar
Fra : BINDER

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-06 18:41

Hej Henrik.

Mht. til RUGER, jeg ville personligt ikke sætte mine penge i det. Både mit eget synspunkt og en god kammerat jeg har, som er bøssemager. Men med hensyn til Sauer, det er en super flot riffel og man høre sjældent dårligt om dem. Prisen holder de også ret godt, og fåes i alle skandinaviske kalibre. Men det er ikke nogen BILLIG riffel, mener man kan få (til jagt i dk, og træning på skydebanen) udemærkede rifler til billigere penge. Mange og mener RIGTIG mange, laver den fejl. At købe en dyr rifel og en discount kikkert, FEJL ! Brug hellere lidt flere penge på en god kikkert, svært at sætte et beløb på. Men kikkerten må gerne være dobbelt så dyr som riflen ! Og vedr linksudførsen, så laves de fleste populære modeller i det BARE 1000kr dyrer. Mht. dit kaliber ønske, så skyder jeg selv med 308W. Jeg er som godt tilfreds, og det er billigt ammunition. Og til jagt i dk dækker den kaliber alle behov Men der er lige så mange meninger derom som der er mennesker OG det område er en jungel ! Men kan anbefale Kr. O Skov, de er til at handle med. Som vi jyder siger ! Men held og lykke med din søgen, håber mit indlæg må have givet dig lidt mere klarhed om dit spørgsmål.

Mhv. BINDER

Kommentar
Fra : BINDER

Dato : 23-10-06 18:54

Ups. Havde læst forkert i dit spørgsmål, SAKO/SAUER. Men hæng dig ikke så meget i hvad kanonen hedder, tror lige ang de 2 mærker. At de er nærmest LIGE ok ! Men ville selv vælge Sauer, hvis jeg skulle vælge imellem de 2. Syntes at finish`en er pænere, men også kun derfor. UNDSKYLD, jeg læste forkert. Ups igen !

Mhv BINDER

Godkendelse af svar
Fra : rosenkilde

Dato : 21-11-06 08:43

Tak for svaret BINDER.