/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Webgallery
Fra : RHJN
Vist : 271 gange
40 point
Dato : 14-12-04 01:14

Jeg er ved at hjælpe en kunstmaler med at lave en hjemmeside hvor der på siden skal være et galleri.
Det skal fungere som følger:
Man kommer ind på en side med thumbnails. Når man klikker på et af dem åbner billedet i et nyt vindue ... Så langt så simpelt. I det nye vindue bliver billedet så vist i den venstre frame og i den højre står der nogle data om billedet ... Ikke noget svært i det, men så kommer det svære ... Hende der skal bruge siden, skal selv kunne uploade billederne og skrive data dertil ... Hvordan gør jeg det .... findes der et godt program til den slags som ikke kræver jeg skal installere en hel masse og sådan?
Tænker på om der findes et "html-script" der gør at bare man uploader et billede til et bestemt bibliotek og udfylder nogle felter på en hjemmeside, at det så er integreret i hendes hjemmeside-design...?

Helst ikke noget for svært.. vel?

På forhånd tusind tak!

Kommentar
Fra : Othoniencis

Dato : 14-12-04 01:18

Adobe Photoshop kan lave det automatisk ... Dvs. du kan redigere i Frontpage. Eksempel; http://www.sanderumguiden.dk/kataloger/oprykning04/
Der, hvor der står DCS..... kan du selv skrive en tekst. Er ikke svært !

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 14-12-04 01:26

Du kunne evt. lave en privat side, hun kan logge ind på. Her laver du en form, hvor hun kan skrive tekst og uploade billedet. Denne form kalder et cgi-script, som genererer html-siden, der skal vises.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 28-12-04 09:13

Hej!!

Det du gerne vil have hvis jeg forstår det rigtigt er at maleren selv kan uploade billeder til hjemmesiden.

Her er en fil der gør at hun kan uploade: http://www.kixza.dk/upload.zip