/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra XP home Til XP Pro
Fra : dk
Vist : 549 gange
500 point
Dato : 11-12-04 21:01

Hejsa

Nogen der har erfaringer med denne type opgradering ??

skal lige nævnes der er i forvejen er installeret office xp + div. adobe programmer

er denne opgradering mulig uden at at miste data fra disse programmer ??

årsag:
Firma har hjem købt x antal computere med XP home præinstalleret og
skal køre netværk under windows 2003 server.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 21:06

Ingen problemer. Når du køber en opgradering klarer den medfølgende Installations-CD alle problemer. Om det er en Home eller en Pro har ingen betydning for de data du har i forvejen. Det er udelukkende et program-spørgsmål.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-12-04 21:08
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-04 21:09

Du kan komme ud for et lille problem hvis du forsøger med recovery CD på en anden comp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-04 21:11

sorry - jeg læste det anderledes.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 21:15

Sorry dk, men jeg er lige nødt til at spørge emesen:

emesen - hvad mener du helt præcist med det? Efter opgradering til pro, skal man lave ny recovery CD. Og hvis man kører en home recovery CD på en maskine hvor man har installeret pro, er det vel logiskt nok at der sker fejl. Eller Hwa?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-12-04 21:19

>>emesen
dette er jeg klar over, såsnart xp pro er kørt på den enkelte computer, dur recovery cd'en ikke mere.

>>return
jeg kan ikke lige pt. se noget på dit link....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-04 22:30

Først - jeg læste ikke spørgsmålet ordentligt.
Jeg så heller ikke dk - for det ved du jo godt.
Arne>
En recovery CD er den man får med en ny comp hvor der er indstalleret eks. Xp og
alle de drivere som hører til netop denne comp.
Denne recovery kan ikke bruges på en tilfældig comp og kun på den comp hvor der stadig er rester fra original indstallation. Typisk en lille gemt partition.
Denne XP kan godt opgraderes, men recovery CD vil slette alt og starte forfra.
sådan cirka.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 22:54

emesen

Det var også sådan cirka jeg troede det var. Jeg troede blot at de CD'ere der kom med comp. hed Installations CD'ere, og at en Recovery CD, var én man selv oprettede som en slags system-sikkerhedskopi.
Men så lærte jeg igen noget. Tak for det. Arne

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-12-04 01:45

>dk
"Nogen der har erfaringer med denne type opgradering ??": ja, uden problemer
"er denne opgradering mulig uden at at miste data fra disse programmer ??": Jeg havde ingen problemer
/PG

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 12-12-04 12:52

Hvis du har en OEM version, altså en forinstalleret XP home, som fulgte med computeren, så mister du nok dine filer og opsætning, ved en opgradering, se:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;312369
http://www.svein.dk/WindowsXP/Installation/skal_du_opgradere_til_windowsxp.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-04 12:57

Tillæg:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;292607
Her står: Microsoft understøtter ikke opgradering af Windows XP Home Edition med Service Pack 1 (SP1) til Windows XP Professional uden SP1.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-12-04 19:18

Hejsa

lige en opfølgning....
opgraderingen gik udemærket på de fleste computere...
det tager ca. 30 45 min.

på 2 af dem kommer fejlen

The procedure entry point_GetIUMS@4 could not be located in the dynamic link library MSDART.DLL

på den ene når outlook åbnes
på den anden når man åbner kalenderen i office

fejl rettelsen kan læses her
http://support.microsoft.com/?kbid=842014
jeg har dog ikke på nuværende tidspunkt fået kørt denne fil så jeg ved om den retter fejlen.

selve outlook skulle konfigures igen, med brugernavn og pass. mv.
pst. filen skulle importeres.

og dette skyltes, at efter xp Pro blev lagt på, blev de tilkoblet domæne mv.

og desværre var den ene computer præinstalleret med xp home sp2
så en komplet ny install er nødvendig.
den nægter også at installere en xp pro med sp2, dam
vender tilbage når jeg har fået tjekket om ovennævnte fil retter fejlen.

>>palle
de link du henviser til har jeg haft ledt desparat efter så tak for dem........

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 17-12-04 10:45

Tak for svaret pallebhansen.

dejlig og korrekt link
samtlige computere er blevet opgraderet uden problemer, fejlen med outlook, blev rettet.