/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adsl - email fra anden emailadresse
Fra : DortheAa
Vist : 704 gange
40 point
Dato : 10-08-02 19:49

Hej Jeg har lige fået adsl og er glad for det. Men da jeg har en del bestyrelses arbejde der foregår via mail - derfor skulle jeg gerne stadig kunne modtage mails fra en anden emailadresse og fra en anden server.

Men hvordan sætter jeg outlook express op til at modtage emails fra både min nye email adresse og de to gamle emailadresse fra to andre udbyder/server ???

Og et andet spørgsmål er at den brugte pc jeg har købt er sat op i tidligere ejers navn så hvis jeg vil sende fax så skriver
den automatisk tidligere ejers navn - hvad gør jeg - skal jeg formatere og køre programmerne ind igen ? Eller er der en lettere måde at gøre det på ??

MVH Tara

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-02 20:56

Hejsa Tara

1. Outlook modtager (såvidt jeg ved) kun fra EN email adresse så du skal formentlig have 2 brugere som du selv kan lave inde i Outlook og så kan du "skifte" mellem dem

2. Fax'en har haft en installations CD som fulgte med købet af den og du skal afinstallere programmet (IKKE formatere Pc'en) og derefter installere programmet til Fax'en igen hvori du får mulighed for at skrive det navn som Fax licensen er udstedt til (Dig) og så skulle den gerne virke med dit navn på

Jeg håber du får det til at virke

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-08-02 21:02

Ligesom du hele tiden har gjort.

Modtager det fra forskellige konti, men du kan dewsværre kun sende fra din ADSL udbyders mailserver da de forlanger dette når der sendes mail. Dette er normal praksis hos alle udbydere.

Opret 3 konti og du vil modtage til alle 3 konti når du beder mailprogrammet om at hente. Men sæt alle konti til at sende via ADSL udbyderens mailserver og den adresse du har der, men i reply skriver du den adresse som den rigtigt skulle have kommet fra.

Afinstaller programmet og installer det igen, det er den nemmeste men også den sikreste....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 10-08-02 21:56

Generelt er jeg enig med zonker, jeg har dog et punkt som jeg er uenig i......
Det lyder ikke som om du er den store "haj" til computere, og hvis du afinstalerer fax-programmet så stryger alle indstillinger også.....
Hvis du istedet åbner fax programmet og kigger under indstillinger eller lign. kan du sikkert finde det som skal rettes

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 11-08-02 13:09

Zonker er lidt inde på det rigtige, nemlig at du skal bruge flere konti i Outlook, det er faktisk ret simpelt.

1: du skal have alle konti´s informationer vedrørende mail server. ( indgående post POP3 - udgående post SMTP - kontonavne og adgangs koder )

2. når du har det åbner du Outlook og fra menulinien vælger du: funktioner > Konti > Tilføj > Post. her opretter du så de nye mailkonti du har brug for. Outlook checker selv om der er mail´s til hvilke konti når du tømmer dine postkasser.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-08-02 13:52

Hej Tara!

Når du har oprettet og defineret konto vedr. anden server og emailadresse, så kan du med stor fordel lave en ny mappe under dine lokale mapper som du vil bruge til e-mails fra den anden server.

Nu skal du have e-mail fra den anden srever i den nye mappe og i Outlook Express v.6 kan man gøre det således:
Funktioner > Meddelelsesregler > Post - Her kan du så definere at e-mails fra anden server (og mange andrer indstillinger) skal flyttes direkte til den nye mappe.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : icehigh

Dato : 11-08-02 20:10

For mig lyder det som om det ikke er et problem der kan løses ved indstillingerne på din egen PC, jeg har selv skiftet udbyder, og i en periode skulle jeg gerne modtage mails fra min gamle konto, det løstes ved at få den tidligere udbyder til at videresende de mails der kom på den gamle adresse, det var fra Telia til TDC. Ulempen var selvfølgelig så at man stadig skulle være tilmeldt hos en anden udbyder. Held og lykke med dir projekt.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-08-02 20:14

Lige til orientering!

Jeg henter e-mails fra 2 forskellige udbydere og 6 e-mailadresser der fordeles automatisk på ca. 15 mapper.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 11:31

DortheAa wrote:
>
> Men hvordan sætter jeg outlook express op til at modtage emails fra
> både min nye email adresse og de to gamle emailadresse fra to andre
> udbyder/server ???

èn mulighed er at sætte din konto hos udbyder b op til, med tilhørende
brugernavn og password, at hente post via udbyders b`s pop3 server
og sende post gennem udbyder a`s smtp server .. men dette fungerer kun
hvis b tillader kunder fra a at hente mail.

en ande nmulighed er at videresende post fra udbyder b til en konto hos
udbyder a .. igen kun muligt hvis udbyder b har denne service.

Regards

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-08-02 16:58

husk at lukke spørgsmålet, ved at acceptere den kommentar der hjalp til løsning af problemet....

Hvis det ikke er løst så meld lige tilbage