/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Optage video fra nettet ?
Fra : Andrewz
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 10-12-04 23:37

Er det muligt at optage ikke downloade men optage en video fra netteT til sin computer ?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 10-12-04 23:49

optage men ikke downloade ?? hvad mener du ?
Og hvilken fordel skulle det havde ?

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 10-12-04 23:55

fordelen ved det er det er lovligt ... jeg mener sætte et program til at optage noget af skærmen altså det man selv vælger...

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 00:19

Hvor vil du optage/downl de videoer fra----De uldne sider???

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 11-12-04 00:25

Ved ikke hvad ulden er for dig men fra f.eks drengene fra angora .... men vil jo ikke downloade kun optage ...

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 00:59

Jeg tror vi taler forbi hinanden,hvad mener du med optage men ikke downl ,når du optager på din HD
et eller andet sted fra,så downl du.Og hvor kan du optage drengene fra Angora henne?Du kommer til at forklare lidt hvis du mangler hjælp
Mvh

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 11-12-04 01:58

Om ikke andet kan det da godt være at det kan lade sig gøre. Men skulle det lykkes tror jeg det vil komme til at fylde enormt meget.
Prøv eks at optag 5 min af dig selv med dit wepcam, og se hvad det fylder.
Vi taler altså Gigabite.....

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 11-12-04 02:43

Nej nej, så slemt er det ikke... 500 MB ca. for en halv time med WM Recorder (til Windows Media Filer) http://www.wmrecorder.com/

//Søren

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 11-12-04 02:46

Glemte helt at sige at bagefter laver du det bare om til DivX med VirtualDub (http://www186.pair.com/vdub/index.html) og DivX Codec-et installeret (www.divx.com) så fylder det ikke ret meget Omkring 100 vil jeg tro...

Kan faktisk også være at man kan optage direkte til det med den nye version af WM Recorder... Jeg bruger en meget gammel!

//Søren

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 11-12-04 02:49

Jeg burde virkelig få tænkt ordentligt igennem inden jeg trykker Send, men mangler bare lige at tilføje at det altså IKKE er lovligt lige meget om det er på din skærm eller ej!

//Søren

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-12-04 09:54

Så vidt jeg har forstået, er det lovligt at optage musik fra nettet og tidsforskyde det til afspilding, det samme gælder
når man optager noget på video, f eks fodbold, og ser kampen senere,
SORAN skriver at det IKKE er lovligt at optage video, det er jeg nu ikke sikker på er rigtig, f eks optage herfra
http://www.netfor2.com/i_tv1D.html
det man vil optage SKAL selvfølgelig være lovlig tilgængelig
læs: ophavsretslovens § 12, stk. 2, nr. 5
der har fornylig været en del på KANDU om det, husker ikke lige ? nr

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 11-12-04 10:09

Ja jeg har læst den § og hvad jeg kan se så er det fuldt lovligt at optage musik fra sit lyd kort. hvis bare man ikke brænder det ned på en Cd eller Sender det til andre.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 10:17

Nu var det jo ikke hvad loven siger ,men hvordan man optager men ikke downl?

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 11-12-04 10:31

ja altså sætter et program til at optage den del af skærmen ... Det kan være man vil optage en guide til et program eller noget andet. Men mit problem er jeg kan ikke finde et program der også kan optage Avi ... Altså ikke gemme output filen i *.Avi men at optage en Avi film som man ser på computeren ?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 12:23

Jeg må være dum som en papæske,jeg kan hverken se hoved eller hale på dit spgm, så jeg stopper her.

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 11-12-04 16:57

WM Recorden gør vidst en blanding af at optage og downloade, men vil du helt selv bestemme over hvilken del af skærmen kan du bruge Bulets Screen Recorder (http://fly.to/bulent), her bliver filen dog betydentlig større og skal også gennem VirtualDub og laves om til DivX eller lignende bagefter...

//Søren