/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gør program beregnet me til kompatibem m~
Fra : bensus59
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 10-12-04 16:10

Jeg har et program som er beregnet til styresystemet me, men har fået xp home hvordan er det nu lige man gør så det bliver kompatibel med xp

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 10-12-04 16:22

1) Højreklik på programmet og vælg egenskaber.

2) Klik på fanen kompabilitet.

3) Foretag dine indstillinger og vælg Ok.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 16:25

Hejsa

Prøv følgende

Kom din cd med spillet eller programmet på i dit drev (luk ned hvis cderen selv starter op)

Klik på start-alle programmer-tilbehør-klik på Guiden Programkompatibilitet
” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Klik på næste

Sæt flueben i-Jeg vil bruge programmet i cd-rom-drevet-og klik på næste

Her sætter du et flueben i - Microsoft Windows 98 / Windows Me-og klikker på næste

Her kan du vælge-Vælg visningsindstillinger for programmet-så klikker du på næste igen

Så klikker du igen på næste-så skulle spillet eller programmet ellers gå i gang med at blive installeret

Hvis ikke-ja så kan spillet eller programmet ikke bruges til XP.

MVH
Brian

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 10-12-04 19:14

har prøvet det i foreslog men nu skriver pceren den ikke kan finde hp ocblo8.dll som er printeren hp psc 500,har prøvet at geninstallere den det hjælper ikke hvad gør jeg

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 19:22

Hejsa

Det er fordi at til en psc 500 (har selv en) findes der ikke en xp driver,derfor kan du ikke få printeren til at køre 100%
der vil være nogle funktioner som ikke fungerer,men min både printer-scanner-og kopierer fint.

Men du skal bare ignorerer den der hp ocblo8.dll og forsætte installationen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-12-04 19:48

Hej
Prøv lige denne godt nok engelsk men drivere til både xpog ned til 95

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=en&lang=da&cc=dk&dlc=da&product=58710&sw_lang=8

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 19:53

Hejsa frostys

Som jeg skrev før findes der ingen xp driver til en psc 500
HELLER IKKE PÅ DIT LINK

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 11-12-04 09:31

det er installeret men når jeg skal bruge programmet og scanne et eller andet skriver pcen at den ikke kan finde den

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-04 10:03

Hejsa igen

Som nævnt før så er det ikke alle ting som fungerer da der ikke findes en xp driver dertil.

Når du skal printe noget ud.

Find det du vil printe ud-gå op i filer og vælg udskriv

Når du vil scanne

Gå i start-alle programmer-tilbehør-vælg guiden scanner og camera

Eller gå ind i dit kontrolpanel-og klik på scannere og cameraer
Hvis den ikke kan finde den-kan du over til venstre klikke på tilføj billedenhed.

Mvh
Brian

PS-du skal selfølgelighave printeren tændt.
Er din printer installeret og klar?
Klik på kontrolpanel-og klik på printere og faxenheder
Så skulle der gerne være et billede af en printer-hvor der står- HP PSC 500 KLAR

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 11-12-04 12:58

printeren er klar ,den kan godt printe noget i xpen, men det er når jeg skal scanne med det program jeg prøver at gøre kompatibel med xpen som passer til me det er et program som fulgte med priteren som kan scanne og så sende det scannede til et andet program f.eks.neroburning så jeg kan lave en label ved at indsætte det billede fra den cdrom jeg scannede

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-04 14:35

Hejsa igen

Det program som hørte med til printeren-scannerprogram kan jeg nogle gange bruge og andre ikke
derfor bruger jeg det program som er i xp

Når du vil scanne

Gå i start-alle programmer-tilbehør-vælg guiden scanner og camera

Brian