/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tastatur problemer - måske
Fra : miritdk
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 09-12-04 15:09

jeg her en ven der har problemer med sit tastatur - stort set forstår jeg det som at alle taster med tegn ikke virker som de skal - men skriver noget helt andet. (men også visse andre).
Jeg er lige blevet ringet op og har fået at vide at nu kan han heller ikke skrive sit login, og kan heller skrive æ ø og å.

Det er noget jeg ikke har nogen idéer omkring - please hjælp så jeg kan sende videre !!!!!!!!!!!!!!!!! Han er meget afhængig af pc´en og tør ikke foretage sig noget - men hans mail er åben så han kan få hjælp.

ps.. han siger der ikke er rørt ved tegnsætninger og sprog - men jeg er ikke sikker *HMM*

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 09-12-04 15:13

Måske han har tabt noget soda i tastaturet. Det gør nemlig, at tastaturet fortæller vrøvl til pc'eren. Andet : Kom det også efter genstart. Tredie: Tastaturet kan være istykker. Fjerde: Han har fået en destruktiv virus. Femte: Han har leget med opsætningen

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 15:19

whatever - moltov - jeg kan ikke få mere ud af ham som sådan og jeg tror ikke det er tastaturet men noget i sofwaren.

HVAD kan der gøres for at han kan rette det ind ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 15:21

STORT PS........... har lige fået at vide at han nu bruger et andet tastatur - og det har ikke hjulpet - bare til orienterng - åhhh altså !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-12-04 15:34

Prøv at gå ind i kontrolpanel>internationale indstillinger>sprog>detaljer og tjek at den står til Dansk.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 15:36

Er det usb eller ps2 tastatur? Det kunne jo være tastaturporten der er i udu!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 15:38

den står til dansk ja - øhhh tedd - aner det ikke - og det ved han heller ikke - øv

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-12-04 15:40

Kontol panelet > International og sproglig > Detalier > Vælge dansk fra dropdown menu > anvend og godkend hele vejen ud.

Hilsen Colin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 15:44

Coliniii - det er prøvet - virker ikke - desværre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 15:46
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 15:49

plejer han at gøre selv - incl ad-aware og norton osv - mener det er gjort Tedd - og ville alt andet være ok hvis porten var i udu ???????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 15:53

Kan næsten kun være porten hvis alt andet er checket

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 16:16

har haft kontakt til ham igen - da jeg skrev at han havde forsøgt med et andet tastatur - skulle jeg have oplyst at det ene var et almindeligt - det andet trådløst - men problemet er der stadig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 16:17

En mulighed..............
Nede ved siden af uret kan der stå [DA] eller [EN] klik med musen og skift.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 16:22

også forsøgt emesen --- IHHHHHHH

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 09-12-04 16:28

Som Tedd siger, så er det nok porten. Er der garanti på dyret, så send den afsted til rep.

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 16:29

forklar mig lige hvorfor der er så stor enighed om at det er porten når begge omtalte tastatur reagerer ligedan ??? Jeg ville da formode at de så slet ikke kunne skrive så - eller hvad ??????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 16:36

Vi mangler at vide om det er PS2 eller USB eller en "kombination"
spørgsmål:
Er tastaturet wireles.
er tilslutningen på comp:
rundt stik
fladt stik
rundt stik inde i et stik der bliver fladt
fladt stik inde i et stik der bliver rundt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 16:39

Med mindre det kun er et program han har problemer med?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 16:49

win 98/Me/2000/XP ???????

Med en dårlig port kunne der komme en melding eller være længe om opstart.
I start programmer.................er der noget tastaturprogram

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 16:53

emesen - han forsøger både med normalt keyboard og trådløst som omtalt - iflg hvad han siger så er stikket flad (firkantet)- og hvad har det så med det at gøre ??? Jeg håber ski da også at blive lidt klogere af det her *G*

Tedd mine fornemmelser går på at der er sket noget i et program måske - hans indstillinger osv - men det opstod pludseligt midt i det hele - manden er desperat fordi han skal arbejde med det - så jeg gør hvad jeg kan her for eks *S*............ Men hvor i alverden kan det ligge så - alt der forekommer indlysende virker jo ok ???????

Har telefonkontakt til ham så han kan svare hvad han nu ved om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 16:57

emesen - der kommer ingen fejlmeldinger hos ham og den er ikke længe om at starte op - han kører XP home - og der ligger ingen tastaturprogram under start programmer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 16:57

Prøv at få ham til at åbne en tekst fil og skrive deri, hvis det osse sker der er det jo enten indstillinger, virus eller tastaturport! Lyder som om han bruger usb så prøv at få ham til at skifte usb port? Bruger han udvidet tastatur kan han prøve at slå programmet til udvidet tastatur fra nede ved siden af uret!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-04 17:03

Forslag........
Sluk comp
Alt unødvendigt usb ustyr kobles fra
kun mus og tastatur (helst ikke wireles) på en anden USB indgang
start comp
lad høre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 17:19

emesen .........forelået men det vidste han et eller andet sted fra og det blev gjort allerede igår - hmmmm - hvorfor skulle han egentlig det ?????????????

Jeg er sq ved at give op - håber ikke I også er det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:38

USB enheder kan komme op at slås om pladserne derfor ville jeg starte fra bunden.
Comp der gør vrøvl skal startes med min. udstyr - så er det nemmere at udelukke fejl.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 17:45

emesen ........ ok forstået - men han havde jo tilsyneladende ikke nogen fejl - lolololol ;.) - pyyyyyyyyh det er altså svært at hjælpe nogen der ikke aner hvad de skal gøre og ingen kender der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 09-12-04 18:37

Hvis det viser sig at være en programfejl kunne en systemgenddanelse være en mulighed. Blot et bud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 20:01

indtil videre tak til jer alle - jeg har opgivet foreløbig - men skulle nogen komme på noget tages alt (næsten) imod med kyshånd - efterhånden er jeg så træt af telefonen og forsøg på at hjælpe at jeg er ved at trække alle stik ud - og huske at slukke mobilen
Gad nok vide om een af jer alligevel har ret når det kommer til stykket

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 20:04

Kan vi ikke få vedkommende på banen her.
PS. Vi bliver ikke trætte - for vi skiftes bare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 23:05

emesen....... jeg har foreslået det med negativt resultat - han er pc-sur - men jeg forsøger lige at se om jeg kan komme derned i løbet af imorgen.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 00:51

Tak for svaret emesen. Fik en nabo til at køre til min ven - de fulgte dit råd og derpå brugte de indstillingerne i sprog osv - så han er reddet. Pyyyyyyyyh for en omgang *G*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 09:18

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:01

eeeeeeeeeemeeeeeeseeeeeeeeeeeeeen ((((( hyyyyyyyyyl))))))))) - kan du fortælle mig hvorfor de tastaturer opfører sig som i det her spørgsmål - jeg har lige fået en anden idi.........øøøøøøøøh - der har samme problem - og pc´en er ikke rørt fra igår til hvor han idag lige åbner ??????????????????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 14:02

USB ting må ikke tages fra under kørsel med mindre de er "afmeldt" nede ved uret på den grønne pil/kort. H-klik og følg anvisningen.
Alt USB udstyr tilsluttes normalt efter start. (dog ikke mus/tastatur)
Noget udstyr skal ha' driver/program indstalleret først og så en genstart inden udstyret tilsluttes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 16:33

USB ting *GGG* - ok - ham fra igår havde vist bare travlt med at undgå at fortælle han havde pillet osv - og fik det hele rettet - men hvad laver de fjolser i almindelighed når det går sådan - nogen bud ????