/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spil på XP
Fra : jlbendtsen
Vist : 268 gange
200 point
Dato : 09-12-04 09:16

Hej allesammen
Jeg fik igår et pc spil der hedder "the curse of monkey island"
Problemet er så at jeg ikke kan installere det der kommer bare en boks:

16-bit-undersystemet

C:\Windows\system32\autoexec.nt. systemfilen er
ikke egnet til at køre MS-DOS og microsoft
windowsprogrammer. vælg "luk" for at afslutte programmet

Hvad gør jeg, jeg kører win xp pro

Ps samme boks kommer også ved andre spil som jeg ellers har kunne køre før.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 09-12-04 09:20

Hejsa

Der er nogenlunde denne besked som fremkommer

"C:\windows\system32\autoexec.NT. systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og microsoft Windows programmer".

HER ER LØSNINGEN

åbn windows stifinder, gå til c:\windows\repair
her ligger filen autoexec.nt højreklik på denne og vælg kopier
gå til mappen c:\windows\system32 og sæt filen ind her.

hvis du ikke kan se mappen repair
skal du klikke oppe på funktioner -vis - og sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper

kan du ikke finde filen i c:\windows\repair
så se her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

og her
http://www.kandu.dk/dk/spg/53164

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-04 10:38

Hvis dk`s forslag ikke virker, kan du prøve:
Højreklik på spillets startfil (Genvejen der starter spillet) og vensteklik egenskaber, tryk kompatibilitet, og sæt de indstillinger du tror kan starte spillet, tryk ok, og prøv om det vil starte. Det kan godt være du skal prøve forskellige indstillinger, før det lykkedes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-12-04 11:55

Palleb
glemte at nævne at jeg har prøvet med kompabilitet uden held.
Men satser på at dk´s forslag virker ledte efter autoexec.nt i system 32 mappen men der var den ikke men lå i repair..Jeg har ikke mulighed for at prøve det før jeg kommer hjem fra arbejde og kan først lukke spørgsmålet i morgen(hvis det virker) da at jeg kun har adgang til internettet herude...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-12-04 12:15

glemte lige

får du meddelsen "filen findes allerede" ( i c:\windows\system32 ) overskriv ja eller nej
skal du vælge "JA"

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-12-04 06:07

Tak for svaret dk.Selvfølgeligt virkede det,hvad skulle man dog gøre uden kandu