/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup C: Windows XP
Fra : funker
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 08-12-04 23:03

Hej er der nogle der kan anbefale et godt program til at tage backup af mit C: drev
Jeg køre Windows XP Pro SP2 og har min harddisk delt op i 3 partitioner (C.D.E.) hvor Windows er C. Backup D. og Lager/Dokumenter E.
Programet jeg efterlyser skal køre i DOS og kunne tage et kopi af mit C.drev og lægge det på mit D.drev, så hvis jeg en dag "fukker min PC op" vil jeg kunne overskrive mit C. drev med backupen.
Da jeg kørte windows 2000 brugte jeg Powerquest deploy center 5,0 men syntes ikke at det køre stabilt med Win. XP
MVH
Henning

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-12-04 23:17

Drive Image 2002 laver gode backup pakket til det halve.
Jeg har lige flyttet 3 styresystemer fra samme HD over på en anden HD ved hjælp af programmet. Jeg pakkede det først på et D: drev og pakkede det ud bagefter på den nye HD.
Jeg benytter Partition Magic til aktivere bootpartitionerne med, da det er inaktive styresystemer jeg flytter rundt på.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-12-04 23:23

jeg har lavet backup med nero/ghost/powerq det virker

men det bedste er gå i start-programmer-tilbehør-systemværktøj-sikkerhedskopiering
det virker den kan tage backup af det hele alle hd eller kun en du bestemmer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-12-04 23:27

Drive Image / Ghost fra Symantec-Powerquest kan også genskabe ved hjælp af disketter og CD-rom i en doslignende tilstand.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-04 23:29

Norton ghost er langt det bedste til det du efterlyser, efter min mening! Osse med hensyn til at pakke! Nu har Symantec jo købt driveimage, så måske bliver den nye Ghost en kombination af begge disse udmærkede programmer?

Kommentar
Fra : funker

Dato : 08-12-04 23:44

Hvis man søger efter Drive image kommer man til Symantec hjemmeside, så jeg regner med at jeg vil prøve med Ghost.
MVH
Henning

Godkendelse af svar
Fra : funker

Dato : 08-12-04 23:45

Tak for svaret tedd.

Henning

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 08:40

Husk lige at sætte Ghost til at checke din HD inden den laver restore - hvis den kan det.