/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hej til de kloge hoveder stor opgave
Fra : diskofis
Vist : 441 gange
200 point
Dato : 08-12-04 10:53

Har en stor opgave
skal åbne porte i mit kabelmodem et webstar dpx2100
fra arownet nogle ideer forslag alt er velkommen, er helt ude på dybt vand

Diskofis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 10:55
Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 08-12-04 11:36

Hej Bjarne d:

er klar over at det andet spørgsmål er åbent endnu, men tænkte at det måske mere kom til syne her på smalltalk
det ville være dejligt med hjælp

diskofis

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 08-12-04 11:36

Hej Bjarne d:

er klar over at det andet spørgsmål er åbent endnu, men tænkte at det måske mere kom til syne her på smalltalk
det ville være dejligt med hjælp

diskofis

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 08-12-04 11:36

Hej Bjarne d:

er klar over at det andet spørgsmål er åbent endnu, men tænkte at det måske mere kom til syne her på smalltalk
det ville være dejligt med hjælp

diskofis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 11:49

Det var nu ikke fordi det var åbent jeg spurgte til det, men du har ikke meldt tilbage på det svar DK gav dig, og umiddelbart vil jeg mene at det var et godt svar. Har du kontaktet Arrownet?

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 08-12-04 13:43

ja det har jeg og de vil ikke åbne min porte er lidt tosset i skalden

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 13-12-04 22:24

Jeg har lige pløjet en manual igennem til dit modem og så vidt jeg kan se er det lige som andre modem'er blokeret for ændringer.
En router er jo meget forskellig fra et modem, der betyder modulator/demodulator og skal forstås som en enhed der oversætter begge veje for at muliggøre komunikationen.
Nu er der utrolig meget jeg ikke ved, men jeg har faktisk aldrig hørt om at man kan ændre portindstillinger på et modem selv om det er digitalt.
Arrownet er da vist også et billigt kabelselskab og dit problem er ikke det eneste der opleves i forhold til firmaets discount løsninger.
Op med humøret og se nu at få lagt det OS ordentligt ind på Keld's puter

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 13-12-04 23:23

hej Bjarne har snakket lidt med en nørd her til aften, det er noget der heder nat system og det, kan der ikke gøres noget ved, men takker for interessen, og bare rolig keld er i gode hænder har tildelt dig mine point da dit svar nok er en de få jeg får

Godkendelse af svar
Fra : diskofis

Dato : 13-12-04 23:25

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-12-04 23:33

Lyder da godt, men mon ikke nørden også har gået galt i det med modem kontra router for en af de ting der gør en router sikker er jo at den har NAT der lukker af for indtrængen udefra, som en simpel firewall, mens modemet kun tilpasser signalet og er temmelig åben.
Jeg har bare på fornemmelsen, at den måde Arrownet styrer deres forbindelser kan indbære regulering og spærring af porte. Det er jo ikke ualmindeligt at en hel boligblok kan dele samme IP adresse og det skulle ikke undre mig om det udstyr Arrownet anvender foran delingen kan være årsagen til begrænsningen, men det er rent gæt.