/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Fælles kanter i FP 2002
Fra : traveldreamer
Vist : 287 gange
150 point
Dato : 07-12-04 21:54

Hej
Jeg har et kæmpe problem. Jeg har indsat nedenstående kode i en side kaldet template.htm og lefterfølgende lavet fælles kanter på denne, men kan ikke få det til at virke på andre sider end denne! På de andre sider har jeg kun så jeg kan indsætte en kommentar øverst og når den slettes, er der en række som i en kolonne jeg ikke kan få væk, men ingen fælles kanter...Hjææælp

På forhånd tak
Traveldreamer

Her er koden på min template side:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Børnetøj</title>
<base target="_self">
<meta name="Microsoft Border" content="t, default">
</head>

<body topmargin="40" bgcolor="#E8E8FF" leftmargin="140" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">Your browser does not support script</noscript>
<script type='text/javascript'>

//HV Menu v5.411- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more

function Go(){return}

</script>
<script type='text/javascript' src='exmplmenu_var.js'></script>
<script type='text/javascript' src='menu_com.js'></script>
<noscript>
<!--msnavigation--></td></tr><!--msnavigation--></table></body>

</html>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 22:14

Min første tanke er, at det er fordi du har startet med fælles kanter på en underordnet side. Hvis du havde startet med det på din startside, index.htm ville du automatisk få kanter på alle. Du bør kunne vælge at markere alle sider under Formater - Fælles kanter, men eller skulle du prøve at lave det på startsiden.

Du skal også huske, at de fælles kanter gemmes i _borders og skal redigeres på de sider hvor de findes. Ved udgivelse vil indholdet blive skrevet ind på de enkelte sider så de fremtræder som "hele" sider.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 22:39

Lidt fra FP Hjælp
Citat
Angive fælles kanter
Åbn et Websted.
Benyt en af følgende fremgangsmåder eller begge:
Angive fælles kanter for en side

Klik på Fælles kanter i menuen Formater.
Klik på Aktuel side.
Angiv de kanter, der skal være på denne side.
Bemærk! Hvis du vil fjerne en kommentar, hvor du bliver bedt om at tilføje indhold, skal du markere den og trykke på DELETE.

Angive fælles kanter for et Websted

Klik på Fælles kanter i menuen Formater.
Klik på Alle sider.
Angiv de kanter, der skal vises på alle sider på det aktuelle Websted.
Bemærk! Hvis du vælger Øverst, Venstre eller Højre, kan du også anvende hyperlinkpaneler. De stiplede linjer vises for at angive, at der er tale om en fælles kant, og du kan tilføje indholdet efter ønske.

Bemærk! Hvis du anvendte et hyperlinkpanel (og derefter føjede siden til navigationsvisning), vises det i den fælles kant. Hvis ikke det er tilfældet, vises der en kommentar om, at du kan tilføje indhold. Hvis du vil fjerne kommentaren, skal du markere den og trykke på DELETE

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 07-12-04 23:01

Min template side er ikke en underliggende side men er på root-niveau sammen med defalt.htm.
Jeg har nu prøvet at flytte min kode til default.htm og valgt fælles kanter alle sider øverst og den fælles kant er nu på default.htm siden, men ikke på de andre. Jeg bør vel kunne se om den fælles kant er på de andre sider i eksempelmenuen inden udgivelsen når det er muligt på default-siden eller hur?

Når du skriver at jeg skal redigere de andre sider, hvad mener du så, for min fælles kanter oprettet på denne måde gælder vel for hele Webstedet?

Jeg har ikke en fil der hedder i_borders???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 23:21

Jeg har engang haft samme problem og det var netop fordi jeg startede med en side der er underordnet startsiden (det var det jeg mente). Du kan sætte kanter på alle sider enkeltvis hvis du ikke kan få den til at vælge alle sider i menuen.
FrontPage har sit eget system (startsiden kaldes automatisk index.htm, som de fleste servere kræver) og det med fælles kanter er jo lidt for sig selv. På selve siden skrives der bare en henvisning lige som det også sker med indbygget navigation. Funktionerne styres af programmet indtil upload.
Du skal have mappen _borders hvis det skal virke, men du kan nok bare ikke se den. Prøv Funktioner - Webindstillinger - Avanceret og marker vis skjulte filer og mapper. Dine fælles kanter gælder kun for hele Webstedet hvis der er valgt Alle Sider og ikke kun Aktuel side. Hvis man ikke vil have Fælles kanter på alle sider kan man ændre en enkelt side ved at vælge indstillingen Aktuel Side. Hvis man ikke får valgt dette og sletter indholdet af kanterne vil de være slettet.
På en side hvor der er valgt Fælles kanter vil der i <HEAD> skulle stå sådan noget som dette:
<meta name="Microsoft Border" content="tlrb">

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 23:22

Glemte lige, at du ikke bare kan se kanterne i Eksempel, men også i Normal, men ikke i HTML