/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 98/windows xp proff
Fra : 19431225
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 04-12-04 18:00

Stor problem

Jeg havde windows 98 på min maskine, og ville installere windows xp proff.Men jeg har fået store problemer som jeg ikke kan komme ud af.
Opstarten af installationen gik fint intil "windows forbereder instllationen" herefter kommer der et punt ved navn "installerer windows" Nu kommer der en fejlmelding " installationen kunne ikke initialisere installationskomponenter til netværk fejlkode er 2 klik på ok for at gennemse installationsprogrammets logfil"
Her kommer så følgende frem " installationsprogrammet kunne ikke registrere ole-objektet c:\windows\system32\netshell.dll på grund af følgende fejl: load library returnerede fel 193 [c1]"

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-12-04 18:41

hejsa ved ikke om det her kan hjælpe dig men det er da en mulighed http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 18:44

Er det en opgraderings XP
Hvor hurtig er din comp...............min. 350 - helst 450 Mhz
Har du formateret den partition XP skal ligge på.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-12-04 19:27

nej windows xp er ikke en opgradering, det er en fuld installation, maskinen er på 1.6 Mhz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 19:33

Så glem XP på den comp............................desværre kan den ikke klare det.
Men den kan køre win 2000 som også er et NT produkt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 19:34

Vrøvl jeg læste forkert...........det kan den da godt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 19:36

Ok så læg din Xp i skuffen og se her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-12-04 19:50

på en eller anden mærkelig måde efter at have installeret 3 x lykkedes det nu at installere windows xp tilsyneladende korrekt, efter at jeg har indskrevet id numrerne og windows genstartede. Men nu er et andet problem dukket op. Der spørges nu adgangskode, det skal lige siges at det er for en ven jeg har installerer xp 'en og han er i udlandet så jeg kan ikke få fat i ham. Men mit spørgsmål går på, hvis min ven på tidspunktet hvor windows 98 var installeret har haft en adgangskode, følger den så automaisk med når windows xp installeres. Hvis dette er tilfælde er der en fornuftig forklaring.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 04-12-04 19:58

Du skal angive en adgangskode for administrator kontoen på WinXp. Den gamle skulle ikke følge med

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-12-04 20:00

Nu sker det det at når jeg forsøger at lukke ned kommer følgende meddelelse " systemet kan ikke logge dig på grund af følgende fejl: " enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det " men er det ikke affødt af at jeg ikke har en adgangskode ???

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-12-04 20:04

når jeg angiver en tilfældig adgangskode skriver den som ovenfor anført " systemet kan ikke........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 20:26

I pålogningsvinduet kan du skrive
administrator
password du finder på
Jeg mener ikke den taget password med over til XP for du har vel slettet den gamle 98

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-12-04 20:38

Hej 19431225 !
Først, som emesen skriver: har du formateret ved installationen ?
...... ellers har du lavet en opdatering, og det er ikke tilrådeligt !
lad høre Benny

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-12-04 20:42

Nej jeh har ikke første gang formatteret, men det er jeg igang med nu, så må vi se hvad der sker??

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-12-04 20:51

Det bedste/nemmeste du kan gøre er følgende: tryk "del" i opstarten og gå ind i bios og indstil den til at boote fra CD-drev som første boot-device, så går resten egentlig af sig selv hvis du starter PC´en med CD-rom´en i drevet.
Der hvor du bliver spurgt om du vil slette partitionen, går du frem så den bliver slettet, det er noget med at trykke på nogle bogstaver, jeg mener det er "E" til sidst, men det fremgår af skærmen, når du så har slettet partitionen opretter du en ny, installationen fortæller dig selv hvor stor den kan blive. Herefter vælger du at installere på den nye partition og følger så ellers anvisningerne på skærmen.
På denne måde får du i alt fald ikke noget med fra win 98, såsom gamle password ol.
Det tager typisk omkring 40 min. og i starten af installationen formateres harddisken og du får en ny og "ren" udgave af win XP
god fornøjelse med det
Benny

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-04 20:54

Du skal lige huske at gå i bios igen når comp. genstarter og så igen indstille til at boote fra C-drev, ellers kører den i cirkler !
Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 20:56

lyder som om du ikke har fået fjernet 98 helt - så på den igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 20:57

ups - bennymanden kom først lol - men det er jo ok *GGG*

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 04-12-04 22:22

Tak for svaret bennymanden.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-12-04 22:23

Selv tak - jeg håber du fik gang i den igen