/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Markering/ træk og slip
Fra : MarcDuncan
Vist : 355 gange
220 point
Dato : 01-12-04 19:48

Jeg har et gennemgående problem på min pc. når jeg f.eks. vil ind på en hjemmeside og finder et udsnit af en tekst som jeg gerne vil markere og kopiere, er det som om at min Cursor næsten ikke tager fat og det gør mig pænt irriteret.

Jeg kan heller ikke altid være sikker på at trykk på et icon i min quick start menu uden at jeg mulighvis kommer til at åbne 2 vinduer på en gang.

Når jeg leger med Excel, er det også svært trække de samme tal fra en kolonne til en anden kolonne.

HJÆLPPPPPPP!! jeg bliver sindsyg... hvad kan det være, hvad kan jeg gøre for at afhjælpe de fejl?

Håber nogen er kyndige nok til opgaven.

Jeg køre Office 2003 hvis det har nogen betydning

Hilsen

marc

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 19:51

Har du prøvet at rense musen? Lyder som nogle fnidder fnadder under musetasterne!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-04 20:04

Det kunne være, at din museaccelleration er for hurtig.
Har du prøvet at sætte farten ned i museprogrammet.

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 01-12-04 20:05

jamen Tedd. problemet er at hvis jeg kører med musen henover en tekst og siden trykker på venstre musetast, så vil cursoren bare ikke tage fat om teksten. har renset musen, der er intet i vejen med den

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 01-12-04 20:08

Emesen, har lige prøvet dit forslag det virkede heller ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-04 20:25

Hvis jeg skal grappe en tekst fra en hjemmeside starter jeg altid midt på første bogstav.
Men det lyder værre, at du ikke kan trække tal i Excel

Bruger du dobbeltklik eller enkeltklik til åbning af mapper.

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 01-12-04 20:28

dobbeltklik

Accepteret svar
Fra : edbhans

Modtaget 230 point
Dato : 01-12-04 20:32

Alt tyder på et muse-problem. Hvilken mus har du? Har du prøvet med en anden?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-04 20:35

Jeg tror også på Tedd's rensning af mus.

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 01-12-04 20:36

logitech. nej jeg har selvfølgelig ikke lige prøvet andre mus. Men jeg har renset musen. kan det have noget at gøre med at jeg skal slå den der Firkant på på min bærbar fra måske?? jeg ved ikke hvordan uden også at slå min mus fra

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 20:45

Logitech producerer jo mange forskellige mus. Er det en ganske almindelig een - er det en trådløs ? Hvad hedder den?
Jeg tror ikke, du behøver at slå Touch-pad'en fra - men der kaan da ikke ske noget ved at prøve.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-04 20:45

Ja - det er nok ikke så smart at køre med begge dele på en gang

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 01-12-04 20:48

det er en almen trødløs logitech fra 2000. ved ikke hvordan jeg slår touch paden fra uden at slå musen fra

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 21:17

Har lige fundet dette:

"If you attach and install an external mouse, the touchpad and its buttons
are disabled. If you attach an external serial mouse, you must select the
Disabled option for the Internal Mouse field in the Main Setup. This also
releases interrupt 12, so that you can use it for other applications."

Det vil altså sige, at det er inde i BIOS, du skal slå TouchPad fra

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 21:25

Hjælper dette heller ikke - prøv så med en anden mus - det kan aldrig skade. Musen er trods alt 4 år gammel og slides.

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 04-12-04 16:37

Hej Drenge og piger hvis der skulle være nogen. Jeg fandt selv løsningen ved et tilfælde på overstående problem.

Jeg fandt ud af at hvis macro instillingerne er sat til høj under sikkerhed i menuen funktioner om det er i word eller excel, vil man have overstående problemer over hele linien. Så det man altså skal gøre er at åbne de dokumenter man har problemer med og sætte sikkerhedsniveauet for macr´'en til mellem og derefter gemme dokumentet. og som standard skal man jo selvfølgelig gå ind og sætte sikkerhedsniveauet på word og excel til mellem.

Nu kan jeg trække og slippe både i word, excel og kopier bidder fra tekst jeg finder på nettet uden problemer.

Der var intet i vejen med min mus drenge.

God jul

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 04-12-04 16:40

jeg ved ikke hvem jeg kan give points til, da jeg ikke kan trække points tilbage. tror jeg siger ælde bælle, mellem jer alle på mandag.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 04-12-04 19:50

"Underlig" løsning, men sådan kan EDB være. Men godt, du kan køre igen

Godkendelse af svar
Fra : MarcDuncan

Dato : 05-12-04 13:15

Hans du vandt lodtrækningen. så her er 220 points. god jul min ven

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 05-12-04 14:37

MarcDuncan - tak skal du have, selv om de var lidt "billige" - også god jul til dig og alle andre