/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP!!! Min Win XP stopper PC'eren ved ~
Fra : jpaludan
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 29-11-04 21:47

Hej.

Jeg har virkelig et problem...eller et par stykker efterhånden. Jeg har Windows XP Professional med servicepack 2 installeret og det hele. HVer gang jeg vil gemme et billede på computeren med funktionen "gem som", går den fuldstændig i stå!!! Jeg har en hjemmeside, jeg gerne vil lægge nogle GIF's ind på, men det kan jeg ikke, når jeg ikke kan gemme dem jeg finder. Efter jeg har prøvet at lukke programmet ned - ca. 10 gange og et kvarter - lukker IE Explorer og melder fejl. Jeg har version 6.0 med SP2 installeret.
Det var det ene.....

Det andet er, at mit job-vindue pludselig en dag så anderledes ud end det plejer. Når det kommer frem, kan jeg ikke længere se fanerne med processer ( eller den tredje, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder )...nu er det bare en firkant med 3 knapper forneden: "Afslut job", "skift til" og "nyt job". Jeg kan heller ikke lukke vinduet ned andet end hvis jeg højreklikker på det lille grønne ikon i proceslinien i bunden af skærmen.
Det var så det andet problem....

ER der ikke nogen der kan hjælpe mig ?

Jeg skal måske lige tilføje at min processor er på 1,6 GHz og jeg har 512 MB ram...og jeg har før kunne gemme billeder m.m.m.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-11-04 22:13

Afinstall SP2 og tag en brugerdefineret opdatering,hold dig til sikkerhedspakkerne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-11-04 22:52

Nu kan du jo tilbagestille din puter til et tidspunkt før problemet opstod, og skulle dette tidspunkt være før SP2 blev installeret, så kan SP2 let installeres igen uden at hente hele "Pakken", da den nu ligger på puteren.
Jeg vil tro problemet skyldes dit billedbehandlingsprogram, prøv at installere det igen, eller et godt gratis program.
Jobvinduet, skal du bare dobbeltklikke på den allerøverste blå linie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 29-11-04 23:48

Hej Palle. Jeg takker for rådet, men nu nåede jeg at afinstallere SP2. Jeg har også problemer med at gendanne som den var tidligere. Det har jeg haft de sidste par gange, så det tænkte jeg slet ikke på nu. Mht. jobvinduet har jeg ikke længere den blå linie....den forsvandt lige pludselig, og nu er det så jeg kun har den firkant, hvor ikke der står andet end de job, der kører. ingen fane med processer eller andet....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-04 00:58

Der er 5 faneblade programmer-processer-ydeevne-netværk-brugere De sidste 2 er det ikke sikkert du har haft.
Når fanen programmer er valgt er der kun de 3 muligheder forneden som du nævner

Nu er det vel ikke fordi du ikke er administrator, eller at du har ændret skærmstørrelse at du nu ikke kan se den blå linie foroven?
Og du har prøvet at dobbeltklikke på den firkant?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-11-04 10:28

Et lille indspark i din tråd!
pallebhansen--- Har du selv erfaring for at det virker med et gendannelses tidspunkt når SP 2 er installeret?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-04 18:15

Ja, i visse tilfælde, men SP 2 bliver for så vidt afinstalleret når man tilbagestiller, men er så hurtig at installere igen, da den ikke skal hentes.
Men jeg kan da ikke garantere at problemerne forsvinder ved tilbagestilling, men det er jo heller ikke noget stort problem, da en tilbagestilling jo ikke skader.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 19-01-05 01:15

Jeg fik lige nævnt, at systemgendannelse ikke virker på min maskine, gjorde jeg ikke....? :0)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-05 01:26

Det med jobvinduet, er bare at dobbeltklikke på overkanten af vinduet.

Hvis du vil gemme billeder/ tekst:

Du kan gemme hele websider med billeder mv : "filer-gem som".
Ønsker du kun dele af tekst og / eller billede, så markér det, du ønsker gemt og klik så filer - gem som.

eller : Ctrl -A (markér alt) - Ctrl -C (kopiér) og Ctyrl V- ( sæt ind)

OBS : HUSK : hvis der er tale om en side med rammer skal du klikke i dén ramme, du vil gemme noget fra ! ellers er det kun "rammen" der gemmes.

VH Palle Hansen