/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Test af dvd-r dvd+r m.m.
Fra : Fox_dk
Vist : 506 gange
25 point
Dato : 29-11-04 18:08

Hej

Findes der en side som løbende tester dvd-r, dvd+r m.m. ?

Det er jo efterhånden lidt af en jungle at finde rundt i, hvad der godt og skidt.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-11-04 18:19

Der er vist ikke nogen spec side om emnet,men her er noget fra et IT blad

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 35 point
Dato : 29-11-04 18:46

Du kan da prøve den her http://www.videohelp.com/dvdmedia

Godkendelse af svar
Fra : Fox_dk

Dato : 29-06-05 15:35

Tak for svaret tedd.