/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
pletter på silkenederdel
Fra : sisselogebbe
Vist : 3241 gange
15 point
Dato : 28-11-04 19:26

Jeg har den skønneste lyserøde silkenederdel. Uheldigvis havde jeg ved mit køb ikke opdaget at der var et par pletter/mærker efter, ja måske påklistrede prismærkater. Det er som om der er lidt limrester og et firkantet mærke på min nederdel. På vaskeanvisningen er angivet håndvask og efter hvad jeg kan læse mig frem til, fjerner de fleste pletfjernere farven når der er tale om silke.

Jeg håber at der er nogen, der kan give mig et godt råd.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-11-04 19:29

Du kan jo prøve at henvende dig i butikken og se om du ikke kan få den byttet, til en uden fejl

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-11-04 19:38

Butikken skal da have at vide, at deres nederdele, ikke tåler deres påklistrede mærkesedler, og hvis ikke det er en udsalgsvare, må garantin da gælde!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-11-04 19:39

Butikken skal da have at vide, at deres nederdele, ikke tåler deres påklistrede mærkesedler, og hvis ikke det er en udsalgsvare, må garantin da gælde!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 28-11-04 19:39

Prøv dette link:
http://www.bio-tex.dk/html/biotex/index.html
Mvh.stilke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-11-04 19:44

Ja, møgirriterende er det når de i butikkerne klistrer de mærker på.
Det kan du ikke sådan lige få af, det bedste til at fjerne det, ville være lidt rense-benzin, men det kan silken ikke tåle og der vil komme et skjold ligesom en fedtplet.
Men som nævnt, ville jeg også klage i butikken.
mvh dova

Kommentar
Fra : sisselogebbe

Dato : 28-11-04 20:22

Selvfølgelig skal butikken have en reklamation, men nederdelen er købt i sommermånederne og hvis jeg havde opdaget mærkerne tidligere, ville jeg slet ikke have skrevet et indlæg her, men fået byttet min nederdel.
Det er selvfølgelig omsonst at rette henvendelse til butikken her måneder efter og nederdelen er simpelthen så skøn at jeg nok kan leve med fejlene, meen det kunne jo være at der var en bruger af sitet, der havde et fif.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-11-04 22:07

Kære sisselogebbe

Hvis det er 100% silke, kan du ikke få nogen som helst pletter af. Det kan ikke renses eller noget andet. Jeg fik foræret et meget dyrt silkeslips, af min svigermor. Jeg fik bare nogle bitte, bitte små pletter på. Jeg ved ikke af hvad, men det var ikke fedt, for så ville de ha været større. Da jeg vidste, at slipset havde kostet over kr. 500,00 og jeg havde fået det af svigermor, prøvede jeg 4 forskellige renserier her i Odense. Ingen ville påtage sig at rense slipset. Nu er jeg lidt heldig. Jeg kan stadig bruge slipset, når jeg er sammen med svigermor, da hun er gammel og ikke ser så godt mere. Det ærgerlige for mig er, at jeg ved pletterne er der. Så de skal bestemt gå til den butik hvor du købte den, og reklamere.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-11-04 07:48

Det er IKKE omsonst at rette henvendelse til butikken, for det første kan det jo være de er interesserede i at have tilfredse kunder, og hvis de kan se at nederdelen ikke er brugt kan det jo godt være de bytter den, under alle omstændigheder er det jo forsøget værd, det er jo ikke alle butikker der er blodtørstige kapitalistiske udnyttere, hvilket man ellers nemt får indtryk af i dette forum, der findes rent faktisk butiksindehavere i DK med moral og etik, så prøv dog, det værste der kan ske er at der ingenting sker