/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Akvari for begyndere ..
Fra : mdo
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 25-11-04 15:08

Hej,

Min søn på 6 år har fået et akvarie på 40 L og vi skal nu se at komme igang.
Er der nogen som har nogle gode erfaringer m.h.t. fisk, planter, steen m.m.
Og hvor det er godt at købe dette ?

Hilsen MDO

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-11-04 15:32

Hej mdo!
Nu er det jo ikke nok med et akvarie, der hører også varme, lys, evt. pumpe o.s.v med til at starte op.
Hvis det er i orden er det ok, ellers må du ud og investere.
I så lille et akvarie vil jeg anbefale et heldækkende bundfilter med stigerør og pumpe.
Hvis I ingen erfaring har som akvarister skal i nok begynde med nemme fisk som Guppy, Sværddrager, Platty, i det hele taget fisk der føder levende unger.
Der er ikke mange muligheder for køb andre steder end i den nærmeste akvarieforretning.
Er dette ikke nok, så kom bare igen
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-11-04 15:43

Her er en side med nogen tips til nybegyndere med akvarier.
http://akva-net.hjem.orangenet.dk/dummiesfisk.htm

Det I skal passe på med, er at I ikke putter for mange fisk i sådan et lille akvarie.
Og hold jer til nogen få arter der kræver samme omgivelser, temperatur m.m.
Og pas på ikke at overfodre.
Men find evt. selv mere oplysning på nettet, der er bl.a. akvariesiden.dk og lignende steder

mvh dova

Kommentar
Fra : becky1

Dato : 30-11-04 19:35

Det er muligt at købe/ få unger ved andre, når jeg har unger bliver de givet væk på www.akvariesiden.dk

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-04 13:22

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : mdo

Dato : 06-12-04 08:14

Tak for svaret dabj.